Jump to content
IGNORERAD

Gps/ mobilt bredband


Olinen

Recommended Posts

Hej

Här kommer jag med 2 frågor till.

1 Var köper jag lättast Thaikartor till en Garmin-nav i Bangkok ?

2 Vad ska jag skaffa för ett simkort för att kunna köra mobilt bredband med min lille Acer ?

Vet att det varit uppe här innan men jag blir så lätt förvirrad när man läser igenom alla inläggen :( , ibland blir det för mycket av det goda .

mvh Håkan

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Tack för länken , men jag vet inte om jag är dum huvudet för jag får inte rätt på nånting .

Kvittar var jag trycker så händer inget :(

mvh Håkan

Link to comment
Dela på andra sajter

hej.vet inte om du fått svar på dina frågor men jag tog iaf.mitt mobila modem med mig till närmaste telefonbutik och dom fixade allt till mig.

har ais netsim,alltså 1 2 calls sim-kort.69 bath för startpaketet och sen olika prisklasser beroende hur mucket man använder.

har du frågor eller behöver hjälp med uppkopplingen så finns jag i bkk fram till fredag nästa vecka då jag åker "hem"till sverige.

mvh ari.

memma bra men björta bäst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack ,ska kolla upp det när jag kommer ner , åker ner 1/6 .

Var använder du det ? Tanken var att jag skulle försöka använda det hos tantens familj utanför Roi Et .

mvh Håkan

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket bolag är bäst på mobiltbredband i Thailand ?

mvh Repe åker ner 31maj..

Skoj att se att 31 maj blir en bra dag för fler :dance1:

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack ,ska kolla upp det när jag kommer ner , åker ner 1/6 .

Var använder du det ? Tanken var att jag skulle försöka använda det hos tantens familj utanför Roi Et .

mvh Håkan

använder bredbandet här i lägenheten i bkk och har haft den till koh samui och fungerar sådär...

ständiga nerkopplingar vissa dar och hög belastning på nätet från eftermiddan fram till sena kvällen.

fungerar bättre och snabbare ju senare det blir på natten...

farten är väl ungefär som gamla telefonmodem i sverige.

vet inte men kan tänka mig att alla operatörer har samma problem.

alltså spelar nog ingen större roll vilken man väljer.

memma bra men björta bäst.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Köpte Netsim med 12call på mbk och det funkar faktiskt bra långt över mina förväntningar .

Ser faktiskt nu att jag blev lite blåst för dom har skrivit över priset som jag tror ska vara 139bath så det blev 450, ja så kan det bli när man inte tittar ordentligt men har använt det varje dag sen den 5/6 och det ät inte slut än .

mvh Håkan

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte Netsim med 12call på mbk och det funkar faktiskt bra långt över mina förväntningar .

Ser faktiskt nu att jag blev lite blåst för dom har skrivit över priset som jag tror ska vara 139bath så det blev 450, ja så kan det bli när man inte tittar ordentligt men har använt det varje dag sen den 5/6 och det ät inte slut än .

mvh Håkan

Håller med till 100%, funkar mycket bra och ok hastighet för att surfa samt kolla email. Men glöm att titta på te.x Youtube om du inte har ett bra tålamod. Lätt att fylla på när den fria tiden är slut.

Ladda 1 2 Call Net SIM:

*138*0331*869575# Ger 3 timmar, kostar 30 bath

*138*0332*869575# Ger 6 timmar, kostar 50 bath

*138*0333*869575# Ger 20 timmar, kostar 100 bath

*138*0336*869575# Ger 50 timmar, kostar 200 bath

Kolla hur mycket tid kvar:

*139# (Ser att jag har 43 Tim och 16 Min kvar just nu)

Ha en bra dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med till 100%, funkar mycket bra och ok hastighet för att surfa samt kolla email. Men glöm att titta på te.x Youtube om du inte har ett bra tålamod. Lätt att fylla på när den fria tiden är slut.

Ladda 1 2 Call Net SIM:

*138*0331*869575# Ger 3 timmar, kostar 30 bath

*138*0332*869575# Ger 6 timmar, kostar 50 bath

*138*0333*869575# Ger 20 timmar, kostar 100 bath

*138*0336*869575# Ger 50 timmar, kostar 200 bath

Kolla hur mycket tid kvar:

*139# (Ser att jag har 43 Tim och 16 Min kvar just nu)

Ha en bra dag!

:wai:

Otroligt hur lyckligt lottad jag kan vara som sitter här ute på landet i Isaan men hyfsat bra 3G bredband för 699bth/månad prepayed.

post-3210-127630771969_thumb.jpg

post-3210-127630771969_thumb.jpg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...