Jump to content
IGNORERAD

Öppet brev till Dr Thaksin Shinawatra


broder tuk tuk

Recommended Posts

broder tuk tuk

Herr Doktor!!

Vill bara skriva ett litet brev till er med en undran hur ni egentligen mår i ert samvete, om ni nu har något sådant överhuvudtaget?

En hel del människor har nu fått sätta livet till på grund av er hets och er agitation mot den sittande regeringen.

Allt enbart beroende på att ni kännt er lurad och förorättad främst därför att ni fått en massa stålar konfiskerade och på en thaikines svider det ju extra mycket.

Ni har betalat och skickat ut en pöbelhop i ert och ert partis namn och skapat död och kaos enbart för att ni som ändå är stenrik har förlorat lite pengar.

Jag tror inte er Buddha ger er någon god karma för detta snikna och hjärtlösa beteende.

Däremot har ni fortfarande chansen att sätta stopp för galenskaperna innan allt spårat ut totalt.

Ta nu den chansen herr Doktor.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

jupp du har en poäng där BTT, men man får inte glömma att Issanarna är thailands "slavar" och antagligen jävligt

trötta på regeringen...dom ansåg att dom åtminstone fick något av Thaksin och anser sig inte ha något att förlora

..i stort sett vartenda skitjobb incklusive prostitutionen så är det issan folk...misstänker att kanske 90% av

tjejerna som servar oss i Pattaya m.m är från issan.okey man kan nog hitta några höginkomstagare bland dom

.men men i det stora så är det säkert fler som lider...ingen nämd ingen glömd...men den liraren som "bossar"

nu...snacka om taskig förhandlare, han måste väl förlora ansiktet vad som än händer...

Och man kan bara hoppas att det slutar utan blodbad :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

jupp du har en poäng där BTT, men man får inte glömma att Issanarna är thailands "slavar" och antagligen jävligt

trötta på regeringen...dom ansåg att dom åtminstone fick något av Thaksin och anser sig inte ha något att förlora

..i stort sett vartenda skitjobb incklusive prostitutionen så är det issan folk...misstänker att kanske 90% av

tjejerna som servar oss i Pattaya m.m är från issan.okey man kan nog hitta några höginkomstagare bland dom

.men men i det stora så är det säkert fler som lider...ingen nämd ingen glömd...men den liraren som "bossar"

nu...snacka om taskig förhandlare, han måste väl förlora ansiktet vad som än händer...

Och man kan bara hoppas att det slutar utan blodbad :wai:

Ja stämmer nog att merparten av bartjejerna i Pattaya kommer från Issanområdet och det är ju därför så många gubbar bygger hus och bosätter sig där när di är i Thailand.

Finns säkert massor av besvikna fattiga runt om i Thailand men majoriteten av dem står säkerligen inte bakom dessa sk rödskjortor som nu övergått till att använda våld istället för fredlig demonstration.

Läste bla i Bangkok Post att i många delar av Bangkok blir nu rödskjortorna utbuade av lokala bangkokbor som tröttnat på vandalernas härjningar nu.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är ledsen att behöva påtala detta, men i princip instämmer jag i BTT:s inlägg, dock har den käre brodern glömt att Thailand består av en mängd olika regioner och amphoer, inte bara Pattaya.

Därför käre broder vore det klokt att företaga en utflykt mer än till 7/11 i Naklua för att vidga vyerna en smula.

OBS Detta konsultatiosärende är avgiftsfritt.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäste Herr Tok-Tok, varför inte skriva ett brev till di styrande om att inte döda civilister, de är säkert oxå väldigt intresserade av vad barstollar som läst Bangkok Post tycker.

Ofrankerade Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Bäste Herr Tok-Tok, varför inte skriva ett brev till di styrande om att inte döda civilister, de är säkert oxå väldigt intresserade av vad barstollar som läst Bangkok Post tycker.

Ofrankerade Arne

Bäste herr Arne!

Människor som är utrustade med brandbomber och brinnande bildäck är inga ofarliga civilister längre.

Bara att konstatera att det som tidigare var en ganska fredlig protestdemonstration nu urartat till ett mindre krig med vapen på båda sidor.

En soldat har rätt att försvara sig när han blir attackerad med livsfarliga vapen.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Doktor!!

Vill bara skriva ett litet brev till er med en undran hur ni egentligen mår i ert samvete, om ni nu har något sådant överhuvudtaget?

En hel del människor har nu fått sätta livet till på grund av er hets och er agitation mot den sittande regeringen.

Allt enbart beroende på att ni kännt er lurad och förorättad främst därför att ni fått en massa stålar konfiskerade och på en thaikines svider det ju extra mycket.

Ni har betalat och skickat ut en pöbelhop i ert och ert partis namn och skapat död och kaos enbart för att ni som ändå är stenrik har förlorat lite pengar.

Jag tror inte er Buddha ger er någon god karma för detta snikna och hjärtlösa beteende.

Däremot har ni fortfarande chansen att sätta stopp för galenskaperna innan allt spårat ut totalt.

Ta nu den chansen herr Doktor.

BTT

Frågan är om Thaksin bryr sig nått nämvärt om karma. Han verkar mer åt "mest blanka grejor när jag dör" hållet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite segt med ännu en tråd om vad som händer i Bkk.

Det känns lite overkill att dra upp Thaksin hela tiden.

Menmen. Det var lite kul skrivet av BTT.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror inte att BTT har samma syfte som "Just nu tråden". Han vill nog ha till en "djupare mer seriös" analys av mannen ifråga och hans inre tankar och syften. Kanske till och med en analys från före födseln och till en bit in i framtiden. Mera ur en barflickas perspektiv alltså!

Men vad vet jag, det kan vara svårt att direkt tolka syftet med så enkla ord. drinks.gif

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror inte att BTT har samma syfte som "Just nu tråden". Han vill nog ha till en "djupare mer seriös" analys av mannen ifråga och hans inre tankar och syften. Kanske till och med en analys från före födseln och till en bit in i framtiden. Mera ur en barflickas perspektiv alltså!

Men vad vet jag, det kan vara svårt att direkt tolka syftet med så enkla ord. drinks.gif

Hehe Ja så är det nog. BTT är ju känd för sina seriösa och djupt analyserande av ämnen som rör Thailand och dess kultur. :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Toprunner

Kan någon formulera en enda sakfråga... annars liknar det ju bara ett pajkastande mellan 2 clowner!! Politik,,, in my ass!!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Hehe Ja så är det nog. BTT är ju känd för sina seriösa och djupt analyserande av ämnen som rör Thailand och dess kultur. :drinks:

Det jag ser framför mig är ju bilden av en djupt förorättad människa. Hela hans agerande handlar inte om att han vill ha någon slags rättvisa åt det fattiga folket i Issan. Doktor Thaksin Shinawatra handlar utifrån ett hämndbegär som tyvärr nu leder till att fler och fler människor dör på Bangkoks gator.

Han drivs av hat och en avsaknad av makt och känslan av att betyda något. Han saknar maktens berusning där han nu sitter och känner sig maktlös.

Han sparkades ut från den scen han älskade när det uppdagades hur genomkorrumperad han var.Bevisen finns klarlagda men det kommer han aldrig att erkänna.

Det kommer inte att bli något inbördeskrig.

Ett antal fler människor kommer att dö de närmaste veckorna sedan kommer det lilla upproret att ha kvästs.

Enbart en fanatisk dåre tror väl på en de fattigas revolution.

Så länge den thailändska armen står enad och lyder under en demokratisk ordning blir det inget inbördeskrig.

Di sk rödskjortorna har inget verkligt folkligt stöd.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Det jag ser framför mig är ju bilden av en djupt förorättad människa. Hela hans agerande handlar inte om att han vill ha någon slags rättvisa åt det fattiga folket i Issan. Doktor Thaksin Shinawatra handlar utifrån ett hämndbegär som tyvärr nu leder till att fler och fler människor dör på Bangkoks gator.

Han drivs av hat och en avsaknad av makt och känslan av att betyda något. Han saknar maktens berusning där han nu sitter och känner sig maktlös.

Han sparkades ut från den scen han älskade när det uppdagades hur genomkorrumperad han var.Bevisen finns klarlagda men det kommer han aldrig att erkänna.

Det kommer inte att bli något inbördeskrig.

Ett antal fler människor kommer att dö de närmaste veckorna sedan kommer det lilla upproret att ha kvästs.

Enbart en fanatisk dåre tror väl på en de fattigas revolution.

Så länge den thailändska armen står enad och lyder under en demokratisk ordning blir det inget inbördeskrig.

Di sk rödskjortorna har inget verkligt folkligt stöd.

BTT

Så oerhört klarsynt så det blir en + på åvanstående inlägg.

MVH BanFang

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Så oerhört klarsynt så det blir en + på åvanstående inlägg.

MVH BanFang

Rent personligen och även om det kanske låter en aning cyniskt så är det ju så att så länge di fattiga finns uppe i Issan och korruptionen är utbredd så kan man åtminstone vara säker på att barerna i Pattaya fortfarande kommer att hållas öppna för den pipp och supsugne resenären.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Va fan e det för dravel? Demokratisk ordning i Thailand..säjer bara : Burn Bangkok burn :diablo:

Link to comment
Dela på andra sajter

Rent personligen och även om det kanske låter en aning cyniskt så är det ju så att så länge di fattiga finns uppe i Issan och korruptionen är utbredd så kan man åtminstone vara säker på att barerna i Pattaya fortfarande kommer att hållas öppna för den pipp och supsugne resenären.

BTT

Du menar förmodligen, så länge de "röda" fattiga kommer från Issan.

Du har säkert goda avsikter med Ditt inlägg, fast jag hajar lixom inte riktigt, kan DrT läsa svenska?

Annars faller ju hela idèn med ett öppet brev för han läser ju garantera MPR varje dag och om han inte förstår Dig, hur skall han då kunna ändra sig i sitt feltänk?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Du menar förmodligen, så länge de "röda" fattiga kommer från Issan.

Du har säkert goda avsikter med Ditt inlägg, fast jag hajar lixom inte riktigt, kan DrT läsa svenska?

Annars faller ju hela idèn med ett öppet brev för han läser ju garantera MPR varje dag och om han inte förstår Dig, hur skall han då kunna ändra sig i sitt feltänk?

Många är ju dem som vittnat om att merparten av bartjejerna i Pattaya kommer från just Issanområdet, inte minst bartjejerna själva. Frågar man en bartjej var hon kommer ifrån så nog fan kan man vara säker på att svaret blir Issan.

Det jag menar är att ifall nu Thailand skulle utveckla ett socialförsäkringssystem typ Sverige så skulle förmodligen barlivet som det ser ut nu dö ut och många gubbar skulle få betydligt svårare att hitta frugan i Thailand.

Så för oss faranggubbar är det ju egentligen ingen fördel ifall di fattiga uppe i Issan får det bättre.

Inte så kul att tvingas ändra resmål till kanske något bananland i Afrika.

Jag vet inte vad Dr Thaksin har för kontakter.

Vem vet det kanske sitter någon thaifru i någon stuga i Sverige och rapporterar till honom och hans parti vad som skrivs på MPR?

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Rent personligen och även om det kanske låter en aning cyniskt så är det ju så att så länge di fattiga finns uppe i Issan och korruptionen är utbredd så kan man åtminstone vara säker på att barerna i Pattaya fortfarande kommer att hållas öppna för den pipp och supsugne resenären.

BTT

:lol: Du inser att du kommer hamna i helvetet va.

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

:lol: Du inser att du kommer hamna i helvetet va.

Nja helvetet och helvetet. En storpattad och storrövad negress är ju inte att förakta.

Däremot så känns det mindre trevligt att brottas med den ofta barbariska mentalitet man hittar i länderna söder om saharaöknen i afrika.

Även om många thailändare är penningkära lurenderjare så är de i alla fall i de flesta fall vänliga och humana individer.

Tror aldrig jag någonsin känt mig verkligt hotad eller på annat sätt känt obehag i samröre med thaiare.

Och då har jag ändå tom suttit i fängelse i en månad och vandrat otaliga sena nätter längs öde soier ganska packad och "bråkat" med ett antal songtaewchaufförer i Pattaya.

Det jag menar är att det skulle kännas trist att behöva komma till Pattaya och plötsligt upptäcka att allt som var så jäkla kul plötsligt är borta.

Jag lär knappast uppleva detta under min livstid men stollar som dessa bråkmakare i röda skjortor kan ju ställa till en del elände för oss bargubbar med.

Ifall det vill sig riktigt illa.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Det jag menar är att det skulle kännas trist att behöva komma till Pattaya och plötsligt upptäcka att allt som var så jäkla kul plötsligt är borta.

Hur kul är det å häcka utanför 7/11 i Naklua eller gå ner på 8 an nä nu va jag inte snäll :drinks:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Det jag menar är att det skulle kännas trist att behöva komma till Pattaya och plötsligt upptäcka att allt som var så jäkla kul plötsligt är borta.

Hur kul är det å häcka utanför 7/11 i Naklua eller gå ner på 8 an nä nu va jag inte snäll :drinks:

Häcka utanför 7/11 i Naklua har jag aldrig testat men en kväll på åttan är inte att förakta :dance:

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Häcka utanför 7/11 i Naklua har jag aldrig testat men en kväll på åttan är inte att förakta :dance:

8an 6an 4an walking b road allt e underbart i syndens näste :bag::ironi:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

8an 6an 4an walking b road allt e underbart i syndens näste :bag::ironi:

Bäste herr Clion!!

Man brukar ju säga att man har inte roligare än vad man gör det till.

Jag kan ha ganska kul med sangsomflaskan oavsett var jag befinner mig.

Även utanför seven eleven finns det folk att tjata lite med och vill man sen framåt småtimmarna så är det inga problem att ragga upp någon lössläpt dam.

Men jag ska väl villigt erkänna att efter 11 på kvällen så är ju draget något bättre på soi 8 eller på walking street.

Men tillbringar man ex en hel månad i Pattaya så kan det ju ibland vara skönt att bara sitta och dricka och spekulera i lugn och ro utan en massa klängande och skrikande damer efter sig.

Och då är ju seven eleven en utmärkt plats för en stilla tankeafton.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Marsupilami

Bäste Herr Tok-Tok, varför inte skriva ett brev till di styrande om att inte döda civilister, de är säkert oxå väldigt intresserade av vad barstollar som läst Bangkok Post tycker.

Ofrankerade Arne

Mindre bra skrivet...

/Marsupilami

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...