Jump to content
IGNORERAD

När var det tänkt att nästa ordinarie val skulle hållits?


SR400

Recommended Posts

Hej gott folk.

Jag försöker läs in mig brett på Thailands historia. Tänkte ge mig på Handleys "the king never smiles" efter att ha tuggat mig igenom en antropologistudie av scoutrörelsen på 70-talet. (japp här skall det göras grundligt.)

Mitt i allt rejält gammalt slår mig en tanke: All skit som händer nu mitt i Bangkok, Seh Daeng skjuten m.m., hur nödvändigt är det om man tittar i almanackan? När skulle nästa ordinarie val hållits egentligen? Rimligen kunde man väl väntat tills dess och röstat bort de man inte gillar..?

fundersammma hälsningar

400

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej SR400,

nästa val skulle hållts i november/december 2011. Fyra år efter förra valet.

Det funkar inte så i thailändarnas hjärnor att invänta valet och rösta bort en regering, de vill ha allt och de vill ha det nu. Alla tolkar demokrati på sitt eget sätt.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...