Jump to content
IGNORERAD

UT förlängning!


Nick

Recommended Posts

Vilka frågor ska man svara på när man söker förlängning på Uppehållstillståndet med blankett 114021 och för barn blankett 112021?

Man ska väll inte behöva svara på alla frågorna igen, för de har man ju redan gjort när man ansökte första gången.

I declare war on damaged hair and split ends.

Link to comment
Dela på andra sajter

thaikonsult

Det brukar bli några enkla frågor kring ert förhållande under tiden det tidigare tillståndet varat. Vidare får ni underteckna en sanningsförsäkran att ni fortfarande bor och lever tillsammans.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svaret, men jag ser att jag formulerade mig dåligt.

Jag menar vilka frågor på blanketterna 114021 och 112021 ska jag svara på, de borde väll räcka att fylla i de frågor som gäller förlängningen.

De som gäller familjen mm, har vi ju redan fyllt i tidigare när vi ansökte första gången.

I declare war on damaged hair and split ends.

Link to comment
Dela på andra sajter

freddan_gbg

Tack för svaret, men jag ser att jag formulerade mig dåligt.

Jag menar vilka frågor på blanketterna 114021 och 112021 ska jag svara på, de borde väll räcka att fylla i de frågor som gäller förlängningen.

De som gäller familjen mm, har vi ju redan fyllt i tidigare när vi ansökte första gången.

Vi skrev att dem uppgifterna finns i våran tidigare ansökan med dossiernr: xxxxxxxx och det funkade.

Link to comment
Dela på andra sajter

thaikonsult

På ansökningsblanketterna ska man fylla i samtliga frågor. Med andra ord - ansökan ska vara komplett. Migrationsverket gör en kontroll att de nya uppgifterna i ansökningsblanketten överensstämmer med tidigare lämnade uppgifter. Det är en del av myndighetskontrollen.

Som tidigare sagts, är det enkelt att spara en tidigare ansökan i datorn, ändra några relevanta uppgifter och skriva ut en ny ansökan. På så sätt blir alla tidigare uppgifter om föräldrar, barn och syskon samma.

Tänk på det när ni första gången ansöker om t.ex. visum (där familjebilagan är obligatorisk) - spara alltid familjebilagan i datorn eller en kopior av den. Det underlättar framtida ansökningar genom att bifoga den tidigare familjebilagan till t.ex. en ansökan om UT istället för att skriva in familjeuppgifterna en gång till i själva ansökan. Enkelt och tidsbesparande.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...