Jump to content
IGNORERAD

Till fots...........nej inte riktigt

Guest wille
 Dela

Recommended Posts

Guest wille

Tankte visa lite bilder fran en, som kan tankas vara, ganska vanlig vecka I Thailand for mig. De veckor jag ar hemma i Bangkok ar det enda manga saker pa schemat och det ar sallan vi inte ror oss runt omkring stan en hel del.

For att forenkla delade jag upp min vecka och aktiviteter per dag. Ni ar valkomna att hanga med denna bild mini-resa, eller ni kan klicka vidare till nagot mer intressant ;).

Det ar fredag idag sa vi borjar med forra fredagen da.

FREDAG:

En kvall i veckan brukar vi ha lilltjejen hos hennes mormor och morfar. Detta for att jag och Alisa skall fa lite tid till varandra samt att Amelia skall fa hanga med ovriga familjen lite grann. Det blir forvisso lite “attention overload” for henne eftersom det numera finns 1 farmor, 2 systrar och 3 maids som passar upp pa hennes minsta vink hela tiden.

Innan Amelia foddes brukade jag och Alisa gilla att ta bilen och aka runt i Bangkok mitt i natten. De tar oftast en harlig stamning och minimalt med trafik. Vill man njuta av den fanatastiska ljussattningen av omradet kring Grand Palace sa maste man komma dit innan midnatt – i annat fall tycker jag de tar bast mellan 02:00-04:00.

Denna fredag hade vi ett speciellt arende eftersom Alisa behovde inskaffa en hel del blommor infor lordagen – sa vi begav oss till blomstermarknaden vid Pak Klong – Thailands storsta blomstermarknad. Resan dit gar for oss via Rama 4, forbi Lumpini ock korsningen vid Silom (dar det small bade pa dit- och pa hemvagen) vidare genom Yaowarat (China Town) for att sedan korsa over mot Saphan Phut och Memorial Bridge.

IMG_6845.jpg

Att aka fel blir bra ibland – aven sa denna kvall. En enkelriktad gata ledde oss till Suan Luang dar det var mer livat an vanligt. Marknad runt om hela parken och minst tre olika smakonserter bjods det pa.

IMG_6866.jpg

IMG_6859.jpg

IMG_6853.jpg

Efter en Kaffe Latte pa Starbucks kom vi till slut fram till Pak Klong Talad. Dar skulle det shoppas och Alisa mer eller mindre sprang runt mellan de olika standen.

Aven de mer inbitna Soi 4 lojalisterna skulle kanske hitta nagot av intresse har!

IMG_6919.jpg

IMG_6921.jpg

IMG_6902.jpg

IMG_6897.jpg

Eftersom klockan ar efter midnatt kan man ju hoja ogonbrynet over att det var en massa ungar dar och arbetade. 6-15 aringar som kanske borde varit nagon annanstans.

IMG_6904.jpg

IMG_6941-1.jpg

IMG_6933.jpg

IMG_6910.jpg

IMG_6915.jpg

IMG_6923.jpg

IMG_6907.jpg

IMG_6893.jpg

Man blev trott av att jaga runt bland alla blommor och bin…

IMG_6954.jpg

Dela på andra sajter

• Svar 48
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Maitan

4

• Avregistrerad clion

3

• Enis

2

• Welder

2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Lovande tråd med mycket snygga bilder! :great:

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Dela på andra sajter

Håller med om snygga bilder, gillar bilder som dessa.

Tagna på kvällen, ger så mycket liv på nåt sätt.

Dela på andra sajter

håller med :great:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

Härliga bilder, hoppas på mera :great:

Jag har sett människor som är trögare än jag - och sävligare... och till och med stillsammare, lojare och latare än jag. Men de var döda. 

Mark Twain

Dela på andra sajter

Kanon, wille! great.gif

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Dela på andra sajter

Ett nöje som vanligt att följa dina trådar :great: .

mvh. Lars

En tio-årings dumhet är för det mesta starkt begränsad. Något man inte kan säga om oss vuxna. (lånat av Joints)

We are all born ignorant, but one must work hard to remain stupid.

Dela på andra sajter

Guest wille

Lordag:

Som jag nog tidigare namnde i nagon annan trad sa haller Alisa sedan lange pa med design och kladproduktion. Sedan tidigare har hon pysslat med vuxenklader for tjejer och haft 2 olika butiker. Sedan Amelia foddes har sjalvklar intresset trillat in pa barnklader.

Sa Alisa skakade fram en gammal kompis och tillsammans bestamde de sig for att oppna en barnklades boutique pa Thong Lor soi 13. Alla klader, skor, osv ar designade av Alisa.

Efter att ha fatt klartacken fran spatanten om vilken dag invigningen skulle ske sa var det nu antligen dags .

IMG_6821.jpg

Alisa slog pa stort – bjod in TV, hade kandisklippning av bandet samt gjorde egna Brownies ;)

IMG_6998.jpg

IMG_7109.jpg

IMG_6973.jpg

Lite random kreationer – inklusive deras egna cremer etc.

IMG_6796.jpg

IMG_7129.jpg

IMG_7443.jpg

IMG_6800.jpg

IMG_6841.jpg

IMG_7464.jpg

Pa kvallen - motte jag sedan upp med de relativt anonyma forummedlemmarna SurinP3, Joints och Atom. Dock radde det strikt fotoforbud..

Dela på andra sajter

Tunga bilder att ladda upp i Desiren på Thainät, men väl värda all väntetid.

Kanon... mata på bara...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

Jäkligt fint hon har ordnat

Å vad ska hon syssla med i Sverige om ni flyttar hit :whistle: sjunga i melodifestivalen :whistle: öppna klädbutik med

farangkläder :o (inte snygga)ja det är en liten tanke som slår mig :P:blink:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Hej Wille,

Trevligt inredd klädbutik din fru har skaffat sig.

Det där med marketing tycks din fru vara en fena på också :great:

Men bland alla olika "brand names" för barnkläder som finns på skyltarna

utanför butiken så hittade jag inte det självklara märkesnamnet "Wille"? ;)

Med andra ord en ”Leisure and play wear collection” som vänder sig till unga nyfikna metrograbbar i farten.

Wille = We Integrate Love, Laugh & Excitement

Vad tror du?

Det måste väl bli en "Succé", eller?

Dela på andra sajter

Super bra tråd Wille. Gillar bilder från vardagslivet på människor som jobbar och miljöer runt marknader. Bangkok från den trevligare sidan. Får önska din fru lycka till med butiken. :great:

Dela på andra sajter

Varför vill explorer köra en add-on (GEPlugin from Google Inc) enbart när jag öppnar denna tråden?

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Dela på andra sajter

Varför vill explorer köra en add-on (GEPlugin from Google Inc) enbart när jag öppnar denna tråden?

Pga Google kartan i första inlägget.

Dela på andra sajter

Guest wille

Jag maste nog krypa till korset och erkanna att atergivningen inte ar en exakt samma vecka. En del bilder osv har tagits under fel dag etc sa detta blir en inte helt korrekt atergivelse .

Hur som helst – riktigt skoj med trevliga kommentarer som vanligt sa nu kor vi vidare.

Sondag:

Ibland ar det segt att ga upp tidigt och ge sig ut pa familjearenden. Sa aven denna morgon nar vi gav oss av tidigt mot Saraburi for att 100 dagars-cermonin for Alisa’s farfar. Hade inte funderat sa mkt pa cermonin tidigare annat an att jag tycker att logiken bakom ar lite oklar. Att som i Korea tex. Ha 100 dagars fest efter ett barns fodelse for att fira att de faktiskt overlevt de 3 forsta och kritiska manaderna kan man ju fortsa, men varfor en cermoni for att hedra nagon som varit dod i 100 dagar?

Om jag forstar det hela sa ar “Tamboon 100 wan” mojligheten for den sista bonen och lyckonskningen och framforallt en minnescermoni. Vad som jag fortfaradne tycker ar oklart ar huruvida cermonin ocksa har som mening att skynda pa/korta ned aterfodelseprocessen? Nagon klok och bildad person eller kanske nagon hangiven googlare kanske kan forklara.

Forst lite bilder fran templet.

IMG_7648.jpg

IMG_7678.jpg

IMG_7615-1.jpg

IMG_7628.jpg

IMG_7703.jpg

IMG_7665.jpg

IMG_7689.jpg

IMG_7553.jpg

IMG_7524.jpg

Sen blev det till att rora sig till familjehemmet i Saraburi. Det ar ett ratt stort compound med 2 resturanger, en biltvatt, en kiosk, en nattklubb osv som alla tidigare drivits av Alisa’s familj. Numera ar en resturang och nattklubben uthyrda eftersom familjen flyttat till Bangkok pa mer eller mindre heltid. Dock spenderas en del helger i deras stora och trevliga hus vid vattnet.

Deras stalle ligger i central Saraburi - ni kan se det fran motorvagen om ni kor igenom.

IMG_7741.jpg

Man maste ju visa vem som bor har!

IMG_7740.jpg

IMG_7736.jpg

IMG_7739.jpg

IMG_7744.jpg

IMG_7745.jpg

IMG_7731.jpg

Lite mat maste ju hinnas med

IMG_7785.jpg

En av lilltjejerna – Alisa’s gamla nannys dotter

IMG_7775.jpg

IMG_7864.jpg

Dela på andra sajter

Du kanske skulle ta och lyssna på svärfar och köra till familjehemmet nu, better safe than sorry.

mvh. Lars

En tio-årings dumhet är för det mesta starkt begränsad. Något man inte kan säga om oss vuxna. (lånat av Joints)

We are all born ignorant, but one must work hard to remain stupid.

Dela på andra sajter

Guest wille

Vilka bilder kanon det var ju riktigt fint i Saraburi. En annan sak, hus vid vattnet så där min önskedröm :great:

Mvh Maitan :friends: (vad har du för kamera?) :great:

Tack!

Huset ar till Salu/uthyrning :)

Kan bli ditt for 35 miljoner baht eller 55 miljoner inklusive biltvatt och nattklubb (eller natt - har dalig koll)!

Ar grymt fint dar och det ligger bra till valdigt centralt. Dock ar jag en storstadskille sa aven om Saraburi vaxer till sig och ar lite modernare idag sa saknar jag Bangkok efter nagon dag.

Kameran ar en Canon 50 D.

Maxie - skulle nog bli stranden istallet. Har inte varit och badat pa ett tag...

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...