Jump to content
IGNORERAD

Bra skräddare sökes i Bangkok


andresthlm

Recommended Posts

andresthlm

Jag flyger ner till Bangkok och vid ankomst 30 maj tänkte jag genast söka upp en skräddare som kan sy upp en eller två kompletta kostymer som på kort tid måste vara klara till senast 1 juni kväll. Söker någon här i forumet som har bra erfarenhet av duktig och snabb skräddare till givetvis bra pris. Går det att matcha den kombinationen? ;)

Tacksam för alla tips jag kan få. Tack på förhand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Priset handlar ju nastan enbart vilken kvalitet du vill ha pa tyget.. Kvalitet kostar - svarare an sa ar det inte. Du kan fa en kostym uppsydd for 5,000 baht men da kommer hallbarhet och passform oftast vara darefter ocksa. Jag rekar nog Prince Henry pa Soi 22. Har sytt upp 5 av totalt 13-14 kostymer uppsydda i Thailand dar. Stralande kvalitet och ok pris.

Link to comment
Dela på andra sajter

andresthlm

wille, tror du att dem klarar att sy upp med kort varsel hos Prince Henry pa Soi 22? Pris?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Hur kort varsel? Brukar gora mina pa en vecka med iaf tva provningar pa vagen. Pris ar sjalvklart beroende pa modell och tyg och varierar nog fran 3,500 till 35,000 baht. En av mina faoritkostymer anvander jag minst en gang i veckan och kemtvattar iaf 2 ggr i manaden ar fortfarande i prima skick efter 3 ar - den kostade 13,500 baht tex.

Link to comment
Dela på andra sajter

andresthlm

wille!

Jag flyger ner till Bangkok och vid ankomst 30 maj tänkte jag genast söka upp en skräddare som kan sy upp en eller två kompletta kostymer som på kort tid måste vara klara till senast 1 juni kväll.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

wille!

Aha! Tror det ar for tight for de flesta stallen. Turistfallorna kring Nana kan dock sakert fixa det men da tror jag det tveksamt om det ar vart det.

Link to comment
Dela på andra sajter

andresthlm

Fantastiskt att det var bara en endaste medlem som hade något att säga om skräddare i Bangkok. :ironi:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Fantastiskt att det var bara en endaste medlem som hade något att säga om skräddare i Bangkok. :ironi:

Kanske för att det inte är så många kostymnissar som populerar detta forum ! :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Många här har nog låtit sy upp en kostym i Thailand men kanske inte

just i Bangkok eller kanske så länga sedan att det känns irrelevant.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Ett bra tips är att fråga flygpersonalen på t.ex SAS eller annat västerländskt bolag man åker med som flyger till Bangkok för dom har en bra förmåga att hitta ställen med bra kvalitet

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en kompis i Bangkok som sysslar med skrädderi, om du vill kan jag PM hans nummer till dig. Pris och kvalite får fråga honom om, han pratar ok engelska.

mvh Christer

Christer/Arunee/Tawan

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag använder mig av Profino Suit som finns på Landmark Plaza. Ägaren är en bangladeshier som bott i Thailand under 30 år och pratar utmärkt engelska och thai.

Har sytt upp ett antal kostymer där, från 8 000 baht och uppåt får du räkna för en kostym i bra tygkvalité. Men han fixar inte några 24 timmars kostymer, hinner du med 2 provningar så kan han skicka kostymen när den är färdig till dig i Sverige.

http://www.profinosuit.com/

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Khun Somtam

Hej,

Tyvärr är det så att de flesta skräddare i Thailand inte håller måttet när det gäller kostymer. Orsaken till detta är att deras mellanlägg är stenhårda, rena rama spånskivorna. Maskinerna som behövs när man ska pressa mellanläggen är ganska dyra och det är bara ett fåtal som investerat i dessa maskiner. Samma symptom med skjortor dvs stenhårda mellanlägg. Jag har slutat handla hos skräddare i Thailand för flera år sedan pga detta. Men det är klart att det är en smaksak. Vill inte låta för negativ utan bara upplysa dig om detta så att det inte blir "engångskostymer".

Be att få pröva något provex innan du beställer!

Lycka till!

Mvh

Khun Somtam

Link to comment
Dela på andra sajter

Har precis kommit hem och jag sydde en kavaj(sommarjacka) hos New Royal Fashion på Sukhumvit soi 11. Killen som tog hand om mig hette Bohpal och han var verkligen proffsig, tom imponerade på tjejen och det är inte det lättaste.

Har även sytt upp kostymer där tidigare och vart helnöjd.

Med tanke på tidspressen så fixar dom säkert det. Jag var där på onsdag tidig eftermiddag för måttagning, kom tillbaka kl 14 på torsdagen för första provningen, kl19 för andra provningen och det behövdes göras en liten ändring så kl 20 kom Bohpal till hotellet med kavajen.

Smile and the world smiles with you

Fart and you stand alone

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...