Jump to content
IGNORERAD

Hur kändes det när HON kom hit?


audirs2

Recommended Posts

Jaha, då har jag pröjsat in 16,000.- skr för flygbiljett, visa reseförsäkring och lite till för min käresta!

Det trode jag aldrig att jag skulle få va med om, men men,det blev så ändå! 28/5 kommer hon att hoppa på planet för att åka till lilla Sverige.

Nu undrar jag, hur förberedde ni andra hemma för hennes ankomst?? :clapping:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha, då har jag pröjsat in 16,000.- skr för flygbiljett, visa reseförsäkring och lite till för min käresta!

Det trode jag aldrig att jag skulle få va med om, men men,det blev så ändå! 28/5 kommer hon att hoppa på planet för att åka till lilla Sverige.

Nu undrar jag, hur förberedde ni andra hemma för hennes ankomst?? :clapping:

Off topic: E nyfiken, vart köpte ni reseförsäkringen, vad kostade den och för hur lång tid gäller den?

Marlon

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

För mig var det inga problem. jag talade bara om att min älskling skulle komma. man behöver inte göra en stor sak av det.

Link to comment
Dela på andra sajter

För mig var det pirr i magen som gällde.

Man blev som ett litet barn på julafton, ville inte vänta på att datumet för landning skulle slå in.

Hela vägen till flygplatsen började man fundera på om nått skulle gå fel, tex, landa i fel land osv.

Men när hon kom ut från tullen och ut bland massorna som väntade på nära o kära var kännslan i kroppen fylld med lycka och allt sånt.

Så var det för mig iaf, men senare är en historia för sig själv.

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quicksilver

Oj, 16 000, kostar flygbiljett o försäkring så mycket nu?

Well, när min tjej kom (numera fru) så landade hon på Arlanda där en polare mötte henne och visade henne till inrikesterminalen.

När hon kom till Luleå så hade jag tagit ledigt och mötte henne, sen till lägenheten och visade att vattnet gick att dricka från kranen och var maten fanns.givetvis hade jag varit på en thaiaffär innan och handlat basvaror innan...

Mat, mat mat..

Sen fick hon faktiskt vara där och vila medan jag jobbade.

När jag kom hem så åkte vi till en thaiaffär och handlade, sen åkte vi och sa hej till föräldrarna...(bor i samma stad), hon hade redan mött dom i Thailand innan, det är lugnt sen..njut.

Men djävlar vad tonfisk hon hade i väskan när hon kom.på burk..någon hade sagt att maten i Sverige inte gick att äta...skrattar åt det än...

//Lennart

Det högsta är inte att aldrig falla utan att resa sig efter varje fall.

Den som inte känner på stängda dörrar kan hållas inlåst i ett olåst rum

Alla kan inte och somliga vill inte så är det bara (Ior)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjaaa...jag städade och röjde hemma i en vecka. Sen har jag inte hunnit röra städgrejjerna på den månaden hon var här.

Nu ska jag nog se om jag hittar dammsugaren igen. Vette fan var hon gömt den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Men djävlar vad tonfisk hon hade i väskan när hon kom.på burk..någon hade sagt att maten i Sverige inte gick att äta...skrattar åt det än...

//Lennart

Haha...ja det där känner jag igen :)

Frugan hade nästan mer mat än kläder i väskan när hon kom första gången.

Den glädje som hon visade när hon förstod att det fanns en thaibutik som hon kunde handla "riktig" mat i var trevlig att se.

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Det var väldigt SKÖNT :)

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Jaha, då har jag pröjsat in 16,000.- skr för flygbiljett, visa reseförsäkring och lite till för min käresta!

Det trode jag aldrig att jag skulle få va med om, men men,det blev så ändå! 28/5 kommer hon att hoppa på planet för att åka till lilla Sverige.

Nu undrar jag, hur förberedde ni andra hemma för hennes ankomst?? :clapping:

Vet ej var i landet ni finns men om det är långt till en Thai affär så behöver du bunkra lite basvaror, men har ni nära så vänta och ta med henne och handla.

Köp ett par gröna papayor, fisksås, samt chili samt tror de säger pha-la ( de vet vad det är i en Thai affär ( ingredienserna för ”Som Tam” hon lär vara sugen på det då hon vilat sig efter flygturen.

Sedan det viktigaste se till att vara ledig så du har tid för henne viktigt med de första veckorna så hon hinner känna sig hemma.

Mvh och lycka till till er båda!

Magnus-Chumphae

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Tempel besök kan läggas till listan också om det finns i närheten.

Men som dom flesta andra skrivit redan... Närmaste thai-mat butik och handla redan första dagen ;)

Vissa har det bra, andra har det bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...