Jump to content
IGNORERAD

Vilket är ert bästa/finaste köp i thailand?


honken

Recommended Posts

Posten Berit

DSC07072a.jpg

Jag är nöjd med många köp i Thailand. Ett (flera) köp som åtminstone skulle kunna klassas som bra affärer är väl det guld man köpt till både frun och en själv. Guldkursen har ju som bekant skenat de sista åren. Men jag har ändå svårt att se det som "bästa köp".

Något jag anser vara mitt bästa köp är nog min lilla "drinkhydda" som jag snubblade över när jag var ute och körde några mil utanför Udonthani.

Jag fick se fullt med små hyddor längs vägen, och stannade bilen av ren nyfikenhet. En äldre man som visade sig vara snickaren som tillverkat hyddorna visade stolt upp dem för mig. På hygglig engelska beskrev han i detalj hur de var konstruerade och hur lång tid det tog att färdigställa en hydda.

I Sverige (med tanke på våra rådande arbetskostnader) så hade hyddan förmodligen kostat en hel del, men det är ju rent hypotetiskt, liknande hyddor finns ju inte i Sverige.

Snickaren ville ha 5000 baht för en hydda, inklusive hemkörning. Jag erbjöd honom 4000, och han godtog omedelbart mitt bud. Hmmm, det tyder ju på att jag förmodligen ändå fick betala för mycket, vad nu för mycket är. ;)

Hur som helst, jag anser det vara mitt bästa köp i Thailand. Den hade vart värd dubbla pengen. I min lilla hydda har jag haft många avkopplande stunder. Där brukar jag och hunden dra oss tillbaka om kvällarna för att förtära en sinnessvag roman samt tugga hundben (inte jag) och dricka chang (inte hunden). :drinks:

Mvh/

www.mangeudon.se

Den var riktigt fin!

Frugan köpte en som ser likadan ut, fast är thaivarianten där det finns bara en platt yta för att sova/äta. Hon köpte den i närheten av Nong Khai för 3000 med leverans hem, en 70-80 km. Med tanke på att det förmodligen gått åt lite mer jobb till din så tror jag du betalade rätt ok pris.

Måste säga att ofta saknar jag en hederlig farangbänk med bord till. :)

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 53
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andrejsdenruskige

    5

  • phitsanulok

    3

  • broder tuk tuk

    3

  • honken

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

andrejsdenruskige

Hahaha.. Har också gjort det. Två gånger. En "Breitling" först och sista gången blev det en "Omega". Skitmärken, fattar inte varför folk köper dem. wink.gif

Som tur var köpte jag inte till mig, utan till en polare.

Köper aldrig kopior av något om jag har tänkt att använda grejerna

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

En jäkligt söt tjej i en bar som låg ungefär i mitten av soi 8 på vänster sida om man kommer från Second Road hållet.

Efter en grogg började hon tungkyssas och sen höll detta på ändå tills man var så sugen att man inte kunde låta bli att lösa ut henne.

Största pattarna och finaste häcken jag hittils upplevt i Pattaya.

Minns att hon hade en liten fjäril tatuerad på ena patten.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

En jäkligt söt tjej i en bar som låg ungefär i mitten av soi 8 på vänster sida om man kommer från Second Road hållet.

Efter en grogg började hon tungkyssas och sen höll detta på ändå tills man var så sugen att man inte kunde låta bli att lösa ut henne.

Största pattarna och finaste häcken jag hittils upplevt i Pattaya.

Minns att hon hade en liten fjäril tatuerad på ena patten.

BTT

Nu var det köp det handlade om. Inte hyra.

Mitt bästa köp i Sverige var när jag hyrde en släpvagn på Statoil i 3 timmar

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Nu var det köp det handlade om. Inte hyra.

Mitt bästa köp i Sverige var när jag hyrde en släpvagn på Statoil i 3 timmar

Så utttrycket köpa sex borde ersättas av hyra sex istället.

Skit samma bara man får vad man betalar för.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Nisse Hult

Här är mina fina elefanter som jag fick av släktingar som besökte oss i Stockholm från Bangkok.

Dom är av nåt jättehårt träslag och bra så tunga. Dom fick faktiskt stora sprickor p.g.a skillnad i luftfuktighet

på ryggarna men efter några veckor försvann sprickorna.

Älskar mina fina elefanter. friends.gif

post-6160-127461439703_thumb.jpg

post-6160-127461439703_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Så utttrycket köpa sex borde ersättas av hyra sex istället.

Skit samma bara man får vad man betalar för.

BTT

Ja, då är det heller inte straffbart, om man inte blir tagen på bar gärning.

Sorry polisen, köpte dessvärre inte, bara hyrde!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Det är helt klart alla bufflar man samlat på sig genom åren.

Ringer släkten och tjatar om pengar, så är det bara säga att dom ska sälja en buffel istället.

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Största pattarna och finaste häcken jag hittils upplevt i Pattaya.

Minns att hon hade en liten fjäril tatuerad på ena patten.

BTT

Är det inte hon som kallas Matafajaren?

Okysste Arne

Ändrades av ban99arne
Link to comment
Dela på andra sajter

Khun Somtam

Är det inte hon som kallas Matafajaren?

Okysste Arne

:great::great::great:

Den var klockren...

Mvh

Khun Somtam

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Är det inte hon som kallas Matafajaren?

Okysste Arne

Nu vet jag ju inte om hon var gift men i så fall jobbade hon väl bar med thaimannens goda minne.

Men oavsett vilket så har donnan fastnat i minnet.

Det är ju sådana små glädjespridare som gör att man återvänder tillbaka igen.

Man kan babbla på om Thailands klimat, billiga prisnivå och leende människor osv..

men vad vore Thailand utan flickorna i Pattaya?

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Khun Karla

Allt Guld och airconditionen

Det du uträttar i dag, det får du tillbaks i din framtid

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...

Säkert har alla sett detta motiv... efter 2 resor och mycket funderande så handlade jag för 1400thb denna oljemålning (have to feed my child)

Thailand2010-09-23002.jpg

Thailand2010-09-23003.jpg

är mycket nöjd och den ser bra ut på väggen här hemma :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt bästa köp är en andel i ett företag (jag betalade bara, inget annat)

Det såldes ett år senare för dubbla pengarna.

Det nästa bästa köpet är en massage för många år sen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpet som skänkt mig mest glädje här i Thailand är utan tvekan min hundvalp "Boss":)

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Sist tråden var uppe i våras kom jag inte på något bra köp jag gjort men när tråden varit inaktuell under en lång tid redan så kom jag en dag på svaret. Och nu när tråden aktualiserats på nytt så passar jag på.

Mitt bästa köp i Thailand måste ha varit dom Caterpillarkopiekängor jag köpte i Phuket för 1300 baht 1999. Använde dom flitigt under den resan samt under ett par följande. Dessutom har dom fungerat som mina vinterkängor i Sverige ända fram till 2010. Iofs så har jag väl tillbringat större delen av vintrarna i Thailand men eftersom jag bor långt norrut har jag hunnit med en hel del vinter varje år ändå.

Den här veckan åkte dock kängorna i soprummet och har nu ersatts med ett par likadana Caterpillar orginal. Inköpta här i Sverige för lika många kronor som de gamla kopiorna kostade i baht.

Hoppas nu att orginalen ska hålla lika bra som kopiorna gjorde.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt finaste köp är Guldsmyckena :) även det bästa köpet om man ska tänka på vad jag gav för dom.

Annars är det väl själva biljetten som är det bästa köpet eftersom då betyder det att man har en semester att se fram emot, en massa häeliga minnen, värme, god mat,t räffa vänner. Listan kan göras lång om man tar med allt som inkluderar när man köper biljetten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sist tråden var uppe i våras kom jag inte på något bra köp jag gjort men när tråden varit inaktuell under en lång tid redan så kom jag en dag på svaret. Och nu när tråden aktualiserats på nytt så passar jag på.

Mitt bästa köp i Thailand måste ha varit dom Caterpillarkopiekängor jag köpte i Phuket för 1300 baht 1999. Använde dom flitigt under den resan samt under ett par följande. Dessutom har dom fungerat som mina vinterkängor i Sverige ända fram till 2010. Iofs så har jag väl tillbringat större delen av vintrarna i Thailand men eftersom jag bor långt norrut har jag hunnit med en hel del vinter varje år ändå.

Den här veckan åkte dock kängorna i soprummet och har nu ersatts med ett par likadana Caterpillar orginal. Inköpta här i Sverige för lika många kronor som de gamla kopiorna kostade i baht.

Hoppas nu att orginalen ska hålla lika bra som kopiorna gjorde.

Har ett par kängor av samma fabrikat själv.

Men lite vård så är dom som "nya" även efter åtta år.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt bästa köp är min hammock, sitta och ta en virre eller en öl när det regnar på plåttaket blixten lyser upp mörkret + åskan mullrar. Jag längtar Mvh Rocky

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt bästa köp är min hammock, sitta och ta en virre eller en öl när det regnar på plåttaket blixten lyser upp mörkret + åskan mullrar. Jag längtar Mvh Rocky

Får nog hålla med där + de andra utemöblerna

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Utan tvekan mitt hus som jag fick byggt av en byggfirma i byn för 670.000 baht

under juli-oktober 2009.

Med mur, staket,garage, borrad brunn post-3130-0-17948000-1289656356_thumb.jp och trädgård, har jag nu betalt sammanlagt ca 1 mille Baht.

post-3130-0-17948000-1289656356_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...