Jump to content
IGNORERAD

Hotell i Bangkok


hayes

Recommended Posts

Hej

Jag ska till BKK för 1a gången i sommar.

Har fått för mig att Grand Palace är ett bra förslag (?)

Nån som har hotell att rekommendera där?

I prisklassen 1500-3000 baht

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 48
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tujtuj

    9

  • Sixten_Dussin

    4

  • Marlon

    4

  • Sam sip sam

    3

Mest aktiva i denna tråd

Swiss Park har blivit vår absoluta favorit när vi åker till Bkk. Rena, fina & tysta rum med all service, mitt i centrum av Sukhumvit på Soi 11.

Gångavstånd till BTS, Svenska Ambassaden och allt annat. Swimmingpool på 6:e vån. Bra gratis garage om du hyr bil.

Kan inte bli mer centralt.

Fin-fina rum från 1020 Baht /dag just nu. Då får du lite pengar över till Chang också.

Boka några dar på nätet innan du åker, annars blir det dyrare om du bara knallar in och vill ha ett rum.

http://www.sawadee.c...sspark/#details

Ha så kul, JohanBdrinks.gif

Ändrades av JohanB

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

I prisklassen 1500-3000 baht

Hej, hayes!

Vi gillar Hotel Dawin på Soi 4! great.gif

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Chrille Columbus

Hej, hayes!

Vi gillar Hotel Dawin på Soi 4! great.gif

Mvh

Kimmo

:clapping:Bra tips tur att jag läste tråden innan jag postade.

Det är alltid lite svårt att ge tips om hotell för smaken och behoven är så olika men Town lodge Town Lodge-Bangkok hotel på sukhumvitroad soi 18 Är bra budget hotell sen har du ju Majestic Grande på soi 2 suk rd och om din budget tillåter (lite dyrare) Grand Millennium Sukhumvit Hotel (soi 21) som jag inte bott på men skulle gärna prova om dom fortsätter med rabatter när jag ska till Thailand och Bangkok nästa gång

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var i BKK juli 2008 och 2009 och bodde på Swiss park hotel på Soi 11 i Sukhumvit, ca pris 1200thb för dubbelrum.

Och jag lär garanterat bo där igen.

Läget är perfekt. 3min gångväg till BTS station Nana, nära till restaurang,barer och nöjen.

Tar man BTS till t ex MBK, Siam square, Paragon så tar det ca 15-20min från det att man lämnar hotellet.

Rummen är fina, trevlig pool, frukost ingår, trevlig staff.(inge extra för guest)

Jag bokar genom siten sawasdee.com har gjort flera ggr.. mycket bra seriös site med bra avtalspriser på hotellen

Jag såg nu Johan B's inlägg... stämmer bra.

Det bästa med swiss Park är att även om hotellet ligger mit i smeten, så störs man inte av folklivet eller trafiken. Man sover gott m a o

http://www.sawadee.com/hotel/Bangkok/swisspark/

Ändrades av StefanJ

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

där har Ni ett rekomendabelt hotell

http://www.lebua.com/

Hej,

Har bokat en natt på Lebua för mig och damen på nästa Thailandsresan. Ser ju bra ut på deras hemsida, hoppas att det är lika bra i verkligheten.

Marlon

Link to comment
Dela på andra sajter

:clapping:Bra tips tur att jag läste tråden innan jag postade.

Det är alltid lite svårt att ge tips om hotell för smaken och behoven är så olika men Town lodge Town Lodge-Bangkok hotel på sukhumvitroad soi 18 Är bra budget hotell sen har du ju Majestic Grande på soi 2 suk rd och om din budget tillåter (lite dyrare) Grand Millennium Sukhumvit Hotel (soi 21) som jag inte bott på men skulle gärna prova om dom fortsätter med rabatter när jag ska till Thailand och Bangkok nästa gång

Bodde på Grand Millennium Sukhumvit Hotel i April. Helt OK! Trevligt rum, rent och snyggt, väldigt lungt och tyst, nära till BTS (Asok) och MRT (Sukhumvit), etc. Club-rummen har dessutom "VIP"-incheckning och tillgång till lounch. Kan tänka mig att bo där igen men vill prova några andra hotell först innan jag återvänder.

Marlon

Link to comment
Dela på andra sajter

Bodde förra året på Royal Ivory Sukhumvit Soi 4 och var helnöjd. Högklassigt boende och service till facila priser. Valde King De Luxe-rum som var mycket stort med stor säng samt även ett litet pentry. OK minibar (kylskåp) med bra priser så det var inte ens värt att springa till supermarket efter öl och annat.

Liten pool på taket och bra restaurang/bar med även där bra priser.

Bokade då via Agoda men har till i augusti i år bokat med Hotels.com som i år hade de bästa priserna på just det hotellet.

Ligger nära nöjesliv och skytrain (BTS Nana) dessutom. Rekommenderas varmt :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Har bokat en natt på Lebua för mig och damen på nästa Thailandsresan. Ser ju bra ut på deras hemsida, hoppas att det är lika bra i verkligheten.

Marlon

Ni kommer inte att bli besvikna. Underbar personal och man känner verkligen att det är ett lyxhotell. Skybaren är fantastisk (även om drinkarna är dyra för att vara Thailand) och frukostbuffén är den bästa jag har varit med om.

Ha en bra resa,

// mrco

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Har letat febrilt efter ett inlägg här där någon visade bilder från ett gammalt välkänt hotell i BKK där denne någon även lagt in en bild tagen ifrån rummets balkong med utsikt över Chao phraya. Hotellet var inte av någon lyx-standard, men såg enligt mig helt lagom ut.

Någon som kan hjälpa mig att hitta detta igen? :wai:

Ändrades av Tujtuj

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Jag var i BKK juli 2008 och 2009 och bodde på Swiss park hotel på Soi 11 i Sukhumvit, ca pris 1200thb för dubbelrum.

Och jag lär garanterat bo där igen.

Läget är perfekt. 3min gångväg till BTS station Nana, nära till restaurang,barer och nöjen.

Tar man BTS till t ex MBK, Siam square, Paragon så tar det ca 15-20min från det att man lämnar hotellet.

Rummen är fina, trevlig pool, frukost ingår, trevlig staff.(inge extra för guest)

Jag bokar genom siten sawasdee.com har gjort flera ggr.. mycket bra seriös site med bra avtalspriser på hotellen

Jag såg nu Johan B's inlägg... stämmer bra.

Det bästa med swiss Park är att även om hotellet ligger mit i smeten, så störs man inte av folklivet eller trafiken. Man sover gott m a o

http://www.sawadee.c...gkok/swisspark/

Verkar inte finnas internet på rummen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta skall jag prova nu. http://www.unicoexpresshotel.com/

Ligger vid Nana och verkar vara ganska bra. Just nu kraftigt reducerade priser, 999 baht för Superior rum som annars går på runt 2500 baht.

Skall vara Wifi på rummen så kan återkomma om några dagar med en närmare rapport.

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar inte finnas internet på rummen?

Jag bodde på Swiss Park för ca. 2 år sedan och då fanns det inget internet på rummet, men detta kan ju ha ändrats sedan dess. F.ö kan hotellet helt klart rekommenderas till den som inte kräver lyx utan föredrar ett helt ok hotell med suveränt läge till bra pris.

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Stable lodge uppfyller mina önskemål balkong,wi-fi på rummet,även på uteserveringen ,swimmingpool , uteservering

och närhet till skytrain

www.stablelodge.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Stable lodge uppfyller mina önskemål balkong,wi-fi på rummet,även på uteserveringen ,swimmingpool , uteservering

och närhet till skytrain

www.stablelodge.com

Stable Lodge är rätt mysig faktiskt. Kanske något dyr men inte överdrivet. Inga insekter på toaletterna av vad jag sett.

Kan rekommenderas. Men det är allt en bit att gå i värmen bort till Skytrain. Ligger väl på sukhumvit sip 11 så det blir nästan lite mitt emellan Nana och Asok?

Ändrades av zwa
Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Stable Lodge är rätt mysig faktiskt. Kanske något dyr men inte överdrivet. Inga insekter på toaletterna av vad jag sett.

Kan rekommenderas. Men det är allt en bit att gå i värmen bort till Skytrain. Ligger väl på sukhumvit sip 11 så det blir nästan lite mitt emellan Nana och Asok?

soi 8 ligger det på orkar man inte gå hela vägen(300 m) till skytrain kan man ju ta en vilopaus på lolitas

Link to comment
Dela på andra sajter

Balkongerna på Stable Lodge ser riktig sköna ut. Där skulle man ju kunna tänka sig att sitta o ta en Chang eller två... Lutar nog åt att det får bli ett rum där nästa resa.

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni kommer inte att bli besvikna. Underbar personal och man känner verkligen att det är ett lyxhotell. Skybaren är fantastisk (även om drinkarna är dyra för att vara Thailand) och frukostbuffén är den bästa jag har varit med om.

Ha en bra resa,

// mrco

Tack, låter bra! Har bokat en Tower Club Suite med utsikt över floden, så förväntningarna är ganska höga. Har sett skybaren på deras hemsida och den ser minst sagt häftig ut.

Marlon

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Marlon du kommer inte att ångra dig, ibland är det härligt att kosta på sig lite...Toppenställegreat.gif

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Marlon du kommer inte att ångra dig, ibland är det härligt att kosta på sig lite...Toppenställegreat.gif

Ja, det ska bli mycket trevligt att bo där. Har bara sagt till damen att vi ska till Bangkok och ha det trevligt. Så jag hoppas att hon ska tycka att det är bra. Vad är det för "dress code" på restauranger och barer på Lebua? Är det slips som gäller eller är nivån mer vårdad klädsel? Skulle vara tungt att sitta med skjorta, kavaj och slips i skybaren i +30 C värme...

Marlon

Link to comment
Dela på andra sajter

Har letat febrilt efter ett inlägg här där någon visade bilder från ett gammalt välkänt hotell i BKK där denne någon även lagt in en bild tagen ifrån rummets balkong med utsikt över Chao phraya. Hotellet var inte av någon lyx-standard, men såg enligt mig helt lagom ut.

Någon som kan hjälpa mig att hitta detta igen? :wai:

Detta? Definitivt inte lyxigt men ok ändå. Riverview Guesthouse

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...