Jump to content
IGNORERAD

Hotell i Bangkok


hayes

Recommended Posts

Kenneth4618

Ingen slips eller kavaj behövs men sandaler och flipflops å shorts går bort = vårdad klädsel

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 48
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tujtuj

    9

  • Sixten_Dussin

    4

  • Marlon

    4

  • Sam sip sam

    3

Mest aktiva i denna tråd

Såg att Riverview rekades. Har spenderat 50-60 nätter där totalt. Första resan inleddes med ett par nätter på Montien för att sedan flytta till soi Panurang si. Nu till min fråga. Har dett skett en omfattande renovering? Sista gången jag bodde där var 2004.

TT

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta? Definitivt inte lyxigt men ok ändå. Riverview Guesthouse

Japp, det var det! Tack för hjälpen RoiET! :wai:

Tycker det ser trevligt ut med balkongen och utsikten över floden. Någon som har erfarenheter ifrån detta hotell och orkar dela med sig?

Ska kolla upp den hemsidan!

Ändrades av Tujtuj

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg att Riverview rekades. Har spenderat 50-60 nätter där totalt. Första resan inleddes med ett par nätter på Montien för att sedan flytta till soi Panurang si. Nu till min fråga. Har dett skett en omfattande renovering? Sista gången jag bodde där var 2004.

TT

Japp, det var det! Tack för hjälpen RoiET! :wai:

Tycker det ser trevligt ut med balkongen och utsikten över floden. Någon som har erfarenheter ifrån detta hotell och orkar dela med sig?

Ska kolla upp den hemsidan!

Brukar själv försöka bo där ett par nätter varje besök. Rummen med A/C och balkong samt rummen högst upp med fläkt och balkong har fått lite ny färg samt TV i en del rum. Receptionen är renoverad. I övrigt är det samma sunkiga charm över stället. En varning dock för stölder i rummen!

Detta är mitt favorithak i BKK. Jag träffade min fru här då hon jobbade på hotellet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sixten_Dussin

Tycker det ser trevligt ut med balkongen och utsikten över floden. Någon som har erfarenheter ifrån detta hotell och orkar dela med sig?

Ska kolla upp den hemsidan!

Jai-yen

Link to comment
Dela på andra sajter

Sixten_Dussin

Sorry, blev ju ett veldigt konstigt citat. Det ar Riverview jag syftar till. Rekar sjalv for bangkokvistelse senare darfor hamnade jag har. Det ar bara sa mycket att valja pa sa att man far beslutsangest :crazy:

Searching Sixten

Jai-yen

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för det Sixten_Dussin!

De jag står och väger mellan just nu är:

Swiss Park på Sukhumvit soi 11 där jag bott förut och vet att det helt klart är prisvärt. Rena och f.ö ok rum, pool, bra frukost och superläge.

Hotel Manhattan på soi 15 där jag aldrig har bott. Ser dock trevligt ut på bilder- särskilt poolområdet. Detta hotell har dock fått mycket blandad kritik ifrån tidigare kunder där de som varit positiva övervägande är det p.g.a. trevlig personal och bra läge medn de negativa menar att hotellet är slitet och smutsigt.

Riverview och då p.g.a. balkongen och utsikten. Ytterligare ett plus är att jag gillar att ta långpromenader i BKK, och detta hotell ligger bra till som utgångspunkt för sådana. Har dock tänkt om lite ang. detta efter att jag fått höra att det tydligen är ganska sunkigt och att det stjäls på rummen.

Stable Lodge på soi 8 ser jättetrevligt ut och har dessutom balkong (jag verkar ha någon böjelse för sådana, jag vet:). Har dessutom för mig att de serverar bra farangmat, vilket uppskattas efter en längre tid i Thailand. Trots att jag finner det lätt irriterande att det inte ingår frukost lutar det nog åt detta hotell för vår del.

Ang. priser så ligger, bortsett ifrån Riverview som är klart billigare, alla ovan nämnda i prisklassen 1400-1700 baht/natten.

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Verkar vara många svar från området Sukhumvit. Jag skulle vilja rekommendera Atlanta Hotel. Jag har bott där 4-5 gånger, senaste gången var en två år sedan. Blev frälst av mitt första besök. Det ligger på Sukhumvit Soi2, längst ner på gatan så det blir en liten promenad för att komma till huvudvägen. Hotellet är gammalt och i princip allt finns kvar från förr - OCH DET ÄR DET SOM ÄR DET FINA! Oerhört propert och en härlig stämning, fin atmosfär. Bra kunnig personal och bra priser. Enklaste rummen 500 Bath och sedan dyrare beroende på vad man är ute efter. Bra mat och världsberömd (åtminstone enligt dem själva) meny. De är lite skrytsamma kan tyckas, men jag och många med mig stortrivs. Thailands äldsta hotellpool.

http://www.theatlantahotelbangkok.com

Förra året bodde jag ett tag på http://www.kritthaimansion.com/

Det var också bra, lite större och modernare. Restaurang (välbesökt av poliser). Nära Skytrain National Stadium. Bästa läget i stan (enligt många) bredvid MBK, Siam Square och annat.

Bra priser strax under 1000 B. Hiss, rent och fint.

Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Klädsel på Lebua och många andra hotellresaturanger i Bangkok = Smart Casual. Långa byxor, riktiga skor (sneakers går bra), skjorta eller pikétröja räcker långt. När jag går till Sirocco eller liknande har jag ofta vita sneakers, byxor/jeans och kortärmad skjorta.

Och uppe på skybaren blir det inte riktigt varmt, det fläktar ofta precis lagom.

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar vara många svar från området Sukhumvit. Jag skulle vilja rekommendera Atlanta Hotel. Jag har bott där 4-5 gånger, senaste gången var en två år sedan. Blev frälst av mitt första besök. Det ligger på Sukhumvit Soi2, längst ner på gatan så det blir en liten promenad för att komma till huvudvägen. Hotellet är gammalt och i princip allt finns kvar från förr - OCH DET ÄR DET SOM ÄR DET FINA! Oerhört propert och en härlig stämning, fin atmosfär. Bra kunnig personal och bra priser. Enklaste rummen 500 Bath och sedan dyrare beroende på vad man är ute efter. Bra mat och världsberömd (åtminstone enligt dem själva) meny. De är lite skrytsamma kan tyckas, men jag och många med mig stortrivs. Thailands äldsta hotellpool.

http://www.theatlantahotelbangkok.com

Förra året bodde jag ett tag på http://www.kritthaimansion.com/

Det var också bra, lite större och modernare. Restaurang (välbesökt av poliser). Nära Skytrain National Stadium. Bästa läget i stan (enligt många) bredvid MBK, Siam Square och annat.

Bra priser strax under 1000 B. Hiss, rent och fint.

Lycka till!

Tackar för två intressanta tips, särskilt Kritthai mansion tycker jag. verkar dock inte som dom har någon pool vilket brukar vara värt mycket i värmen.

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bodde på Lebua för ca: 4V sedan, Helt ok men ingen favorit... Shangri-la ett stenkast bort är fan så mycket trevligare.

Det är ingen feeling på Lebua, hotellet och personalen är opersonliga och överspända. Men det är ju min åsikt den kanske inte stämmer överens med din.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta skall jag prova nu. http://www.unicoexpresshotel.com/

Ligger vid Nana och verkar vara ganska bra. Just nu kraftigt reducerade priser, 999 baht för Superior rum som annars går på runt 2500 baht.

Skall vara Wifi på rummen så kan återkomma om några dagar med en närmare rapport.

Kan bara säga att den här inte vart nåt vidare. Dåligt läge längst ut på soien så det är en bit att gå till GTS. Måste även vandra igenom hela arabkvarteret om man har lust att gå.

Rent men lite slitet, ingen balkong. Mest störande är att jag nu sitter och lyssnar på grannarna som bara är en dörr emellan.

Blir nog antingen Stable Lodgle eller Siam Palace @Saphan Kwai om vi stannar här längre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som provat Prattunam Palace?

Mvh Svampen"Jag vet 10" :wai:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sixten_Dussin

Tack för det Sixten_Dussin!

De jag står och väger mellan just nu är:

Swiss Park på Sukhumvit soi 11 där jag bott förut och vet att det helt klart är prisvärt. Rena och f.ö ok rum, pool, bra frukost och superläge.

Hotel Manhattan på soi 15 där jag aldrig har bott. Ser dock trevligt ut på bilder- särskilt poolområdet. Detta hotell har dock fått mycket blandad kritik ifrån tidigare kunder där de som varit positiva övervägande är det p.g.a. trevlig personal och bra läge medn de negativa menar att hotellet är slitet och smutsigt.

Riverview och då p.g.a. balkongen och utsikten. Ytterligare ett plus är att jag gillar att ta långpromenader i BKK, och detta hotell ligger bra till som utgångspunkt för sådana. Har dock tänkt om lite ang. detta efter att jag fått höra att det tydligen är ganska sunkigt och att det stjäls på rummen.

Stable Lodge på soi 8 ser jättetrevligt ut och har dessutom balkong (jag verkar ha någon böjelse för sådana, jag vet:). Har dessutom för mig att de serverar bra farangmat, vilket uppskattas efter en längre tid i Thailand. Trots att jag finner det lätt irriterande att det inte ingår frukost lutar det nog åt detta hotell för vår del.

Ang. priser så ligger, bortsett ifrån Riverview som är klart billigare, alla ovan nämnda i prisklassen 1400-1700 baht/natten.

Jai-yen

Link to comment
Dela på andra sajter

Sixten_Dussin

Det var ju meningen att ett svar skulle med ocksa. Skrev igar men datorn slocknade plotsligt.

Har kikat pa samma tips som du har gjort. Blev nu sugen pa Atlanta som var nam kaengs forslag ocksa. Tackar Zwa for snabb avrekommendation. Varfor det mest tipsas om Sukhomvit kan man ju undra men dels ar det vall nattlivet samt att ambassaden ligger dar for de som har dessa arenden. KaosanRd var valdigt langesen for mig. Hur har det forandrats om det har gjort det? Silomarea ar ju ocksa helt ok. SilomCityInn har jag bott ett par ggr och det ar helt ok om man ar pa hemvag. Lugnt och stilla kvallstid. Har ett shoppingtorg som nog heter silomcity for allehanda eventuell hemshopping samt gangavstand till patpong (inte sa lunt och stilla :drinks: ) pa promenaden dit kan man ju slinka upp pa takrestaurangen hos hotell TowerInn som for ovrigt ocksa har bra rum till bra priser med takpool och bastu.

Blir nog ett av de riktigt lyxiga ngn gang men da kanns det som att man inte ska ha sa mycket mer pa agendan an att bara njuta av hotellmiljoen.

Du far vall recensera senare TujTuj//Spanande Sixten

Jai-yen

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ju meningen att ett svar skulle med ocksa. Skrev igar men datorn slocknade plotsligt.

Har kikat pa samma tips som du har gjort. Blev nu sugen pa Atlanta som var nam kaengs forslag ocksa. Tackar Zwa for snabb avrekommendation. Varfor det mest tipsas om Sukhomvit kan man ju undra men dels ar det vall nattlivet samt att ambassaden ligger dar for de som har dessa arenden. KaosanRd var valdigt langesen for mig. Hur har det forandrats om det har gjort det? Silomarea ar ju ocksa helt ok. SilomCityInn har jag bott ett par ggr och det ar helt ok om man ar pa hemvag. Lugnt och stilla kvallstid. Har ett shoppingtorg som nog heter silomcity for allehanda eventuell hemshopping samt gangavstand till patpong (inte sa lunt och stilla :drinks: ) pa promenaden dit kan man ju slinka upp pa takrestaurangen hos hotell TowerInn som for ovrigt ocksa har bra rum till bra priser med takpool och bastu.

Blir nog ett av de riktigt lyxiga ngn gang men da kanns det som att man inte ska ha sa mycket mer pa agendan an att bara njuta av hotellmiljoen.

Du far vall recensera senare TujTuj//Spanande Sixten

Ska du bo på Atlanta så kan du inte ta med dig damer till rummet om du har tänkt det. De accepterar det inte. Bara sällskap som du checkar in med.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Omni Tower Serviced Residences? http://www.agoda.com/asia/Thailand/Bangkok/omni_tower_serviced_residences/reviews.html

Ser ju fräscht ut, har fått bra recensioner, helt ok läge, gym och pool. 1200 baht/natten inkl. frulle i december låter ju inte fel det heller.

Någon som testat?

Ändrades av Tujtuj

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Skitsamma! Jag bokade tre nätter på Omni Tower och avbokade Stable lodge som, i takt med att jag kikar på alternativ, mer och mer framstår som omotiverat dyrt.

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar vara många svar från området Sukhumvit. Jag skulle vilja rekommendera Atlanta Hotel. Jag har bott där 4-5 gånger, senaste gången var en två år sedan. Blev frälst av mitt första besök. Det ligger på Sukhumvit Soi2, längst ner på gatan så det blir en liten promenad för att komma till huvudvägen. Hotellet är gammalt och i princip allt finns kvar från förr - OCH DET ÄR DET SOM ÄR DET FINA! Oerhört propert och en härlig stämning, fin atmosfär. Bra kunnig personal och bra priser. Enklaste rummen 500 Bath och sedan dyrare beroende på vad man är ute efter. Bra mat och världsberömd (åtminstone enligt dem själva) meny. De är lite skrytsamma kan tyckas, men jag och många med mig stortrivs. Thailands äldsta hotellpool.

http://www.theatlantahotelbangkok.com

Förra året bodde jag ett tag på http://www.kritthaimansion.com/

Det var också bra, lite större och modernare. Restaurang (välbesökt av poliser). Nära Skytrain National Stadium. Bästa läget i stan (enligt många) bredvid MBK, Siam Square och annat.

Bra priser strax under 1000 B. Hiss, rent och fint.

Lycka till!

Atlanta ser spännade ut. Finns det TV på rummen ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Atlanta ser spännade ut. Finns det TV på rummen ?

Yeah - Atlanta är spännande, hotellet flyttar dig (på ett mysigt sätt) 50 år tillbaka i tiden.

Kanske är jag färgad eftersom jag är cineast, men förkärlek till Film Noir...

Jag har aldrig haft tv på rummet där, fast jag har å andra sidan alltid valt deras enklaste rum.

Om du kontaktar dem så får du svar, ägaren är engelsktalande.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Hej!

Någon som bott på The Key Bangkok Sukhumvit soi 19 bakom Robinson eller

Paradiso Boutique Suites Sukumvit soi 10,litet hotell med bara 20 rum.

Simbassäng saknas men har inte tid med det denhär gången, så spelar ingen roll.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...