Jump to content
IGNORERAD

Det är ditt fel att thailändare super!


Tujtuj

Recommended Posts

  • Svar 60
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    4

  • andrejsdenruskige

    4

  • UDON-CHARLIE

    3

  • Tujtuj

    3

Mest aktiva i denna tråd

Avregistrerad clion

Ha en ny fjolla som ska skapa rubriker i skitblaskan

Det är väll inte värre i Phuket än på Öland under midsommar :whistle:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Vilket jävla stolpskott till journalist! Har hon nånsin varit utanför turistorterna? :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Har bara varit till Phuket en gång och frugan tyckte att allt var så dyrt där så det blev bara en natt innan vi drog vidare så på mig kan dom inte skylla.

Har bara varit till Phuket en gång och frugan tyckte att allt var så dyrt där så det blev bara en natt innan vi drog vidare så på mig kan dom inte skylla.

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Den som skrev detta har tydligen aldrig varit i det riktiga Thailand och sett hur stor roll Alkoholen har i bylivet i allmänhet

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bor ju i det sk. riktiga Thailand ( Korat) och hela familjen här är så gott som helnykterister vilket är ibland lite tråkigt eftersom det efter några öl blir ganska tråkigt att säga skål till sig själv.

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Jag bor ju i det sk. riktiga Thailand ( Korat) och hela familjen här är så gott som helnykterister vilket är ibland lite tråkigt eftersom det efter några öl blir ganska tråkigt att säga skål till sig själv.

Skall du vara glad för.

Min släkt har alkoholister lite var stans och det dricks till höger och vänster. Ingen av dom har minsta anknytning till faranger, turistområden eller andra externa påverkanden

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

ban99arne

Mja, tycker nog att reportern fångat verkligheten ganska väl i den mån att di som reser till den ön är en klientel för sig själv, oftast benämda fylltrattar.

Många reser ju till Thailand enkom för den billiga fyllans skull och ingen dricker väl phulölet Chang för att det skulle vara gott.

Det var ju ingen slump att Håkan valde att öppna baren på Phuket .

Procentaren Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Mja, tycker nog att reportern fångat verkligheten ganska väl i den mån att di som reser till den ön är en klientel för sig själv, oftast benämda fylltrattar.

Många reser ju till Thailand enkom för den billiga fyllans skull och ingen dricker väl phulölet Chang för att det skulle vara gott.

Det var ju ingen slump att Håkan valde att öppna baren på Phuket .

Procentaren Arne

Det e inte svenne som grisar å bråkar det är engelsmännen å ryssarna :whistle:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

Thai är ett folk som normalt sätt inte konsumerar så mycket alkohol??????

är de inte 1:a på det så i alla fall bland de övre

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte om man skall kalla Thailändare alkisar så där generellt, men det dricks, rätt mycket faktiskt, fast det är nog inte någon större skillnad på vad som konsumerades i Sverige för 50-60-70 år sedan då stort sett varenda byggjobbare hade en halvpanna eller va det nu va på den tiden i bakfickan.

Just för tillfället bygger man 2 st hus på andra sidan gatan, man tar sig ett par LaoKaosupar ibland,och nån Leo går det åt, men inte så dom vinglar omkring.

Likadant var det ute i byn, dom satt kvar efter jobbet och tog sig ett par huttar och öl innan dom åkte hem (inte direkt svensk promillestandard) till sitt, men så där kanonfulla, njaaäää.

Däremot när det var fest, då var det alltid några som tankade lite väl mycket, men dom somnade rätt snart innan dom han ställa till nåt olämpligt.

Visst dricks det mer, men inte oroande mycket, och det blir bättre med nya trafikpoliser som ser mer modernt på dricka/köra problemet.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Min personliga uppfattning är att Thailändaren i gemen inte alls nyttjar speciellt mycket alkohol.

Frugans släkt är väl vad jag kan erinra mig nog nykterister hela högen.

Bjöd lillbrorsan (34 år) på en Sanfransisco drink på en krog i Bangkok, han blev först knallröd i ansiktet och sedan svimmade han, och detta efter halva drinken.

Visst har jag sett byggjobbare som lever på Lhau Khau, men Thailändare i allmänhet, ja alltså arbetande personer, nyttjar nog mindre alkohol än en vanlig svensk.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäsp, Thailand är tacksamt för blivande skjutjärnsjournalister, lätt att få lite tillvinklad moralpanik här och där. Det går ju alltid hem i stugorna. Som alla andra säger, det är blandat i "min by med". Lär ju finnas lika mycket supande i svenska byar på landet.

När jag var ung och bodde ute i skogen så söps det kopiöst av gammal som ung och det var inget konstigt med det. Det var vad man hade att göra på helgerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då måste det vara massor av turister som åker till Polen och ryssland för där sups det nåt hejdlöst och helst då med ren vodka. Så dum artikel så jag nästan trillar av stolen.Vart hittar dom alla dessa stolpskott till reportrar???

Var på min brors bröllop i januari ca 2 timmar utanför Ubon Ratchatani och mitt ute i landsbyggden.Vi var på plats på bröllopsdagen ca. klockan 07.00 på morgonen,då hade vi faranger frukost i tankarna medans thai männen satt och drack whisky och dom söp bra ända fram till midnatt..dagen efter kommer vi faranger på morgonen igen och ska säga hejdå till alla,då sitter ett stort gäng thailändare och dricker sin whisky igen. Så,nykterister är dom kanske inte allihopa och alkoholister är dom absolut inte pga turister.

Link to comment
Dela på andra sajter

ban99arne

Exactemente allt som oftast ser man thaiare nu iklädda Singa linnen och foppatofflor komma gåendes i överförfriskade skräniga gäng, tilltalandes alla di möte med "SM Guld SM Guld ..".

Sverigefilsingen Arne.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, det där var väl inget nytt. Det sups och festas väl överallt på turistorter Värdeln om, dåligt reprotage tycker jag, men hon hadde väl inget att skriva. Så då blev det så har, det verkar ju popelärt att skriva negatift om Thailand nu. Jag vet ett ställe i Flen där det sups och festas mycket, men det är klart dom är ju alkolister där :whistle:

Förresten den där ölen Jelen pivo som det görs reklam om här på forumet. Är det någon som har provat den, och hur smakar den, är den god?

MVH

Sakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

2008 besöktes Thailand av ca 7,5 milj totalt, har lite svårt att tro att Phuket har 5 milj besökare per år

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

UDON-CHARLIE

Min personliga uppfattning är att Thailändaren i gemen inte alls nyttjar speciellt mycket alkohol.

Frugans släkt är väl vad jag kan erinra mig nog nykterister hela högen.

Bjöd lillbrorsan (34 år) på en Sanfransisco drink på en krog i Bangkok, han blev först knallröd i ansiktet och sedan svimmade han, och detta efter halva drinken.

Visst har jag sett byggjobbare som lever på Lhau Khau, men Thailändare i allmänhet, ja alltså arbetande personer, nyttjar nog mindre alkohol än en vanlig svensk.

Min personliga uppfattning är att Thailändaren i gemen nyttjar speciellt mycket alkohol.

U-C

Link to comment
Dela på andra sajter

2008 besöktes Thailand av ca 7,5 milj totalt, har lite svårt att tro att Phuket har 5 milj besökare per år

Har för mig att siffrorna för 2008 landade på drygt 15 miljoner och Phuket hade 5 miljoner av dessa. 400 000 av dessa 15 miljoner var Svenskar.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det måste vara lätt bli journalist på aftonbladet det bara koka :crazy: i hopp några sifo undersökningar från Thailand och Sverige.

Jäklar löjligt vi skulle göra thailändare till alkoholister det fixar dom själva. Det klart man dricker och festar när man har semester utan det skulle inte många Thailändare försörja sig.

http://tomtensmandlar.tictail.com/

Jerker เจสเปอร์ โรสัน

Link to comment
Dela på andra sajter

nissefisk1

Har bara varit till Phuket en gång och frugan tyckte att allt var så dyrt där så det blev bara en natt innan vi drog vidare så på mig kan dom inte skylla.

Har bara varit till Phuket en gång och frugan tyckte att allt var så dyrt där så det blev bara en natt innan vi drog vidare så på mig kan dom inte skylla.

Men det blir ju 2 ggr :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Citerar salig Cornelis

" Jag minns att jag kom jag minns att jag for

jag kommer ihåg vart damerna bor

jag minns ett poliskontor"

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

ban99arne

Hej, det där var väl inget nytt. Det sups och festas väl överallt på turistorter Värdeln om, dåligt reprotage tycker jag, men hon hadde väl inget att skriva. Så då blev det så har, det verkar ju popelärt att skriva negatift om Thailand nu. Jag vet ett ställe i Flen där det sups och festas mycket, men det är klart dom är ju alkolister där :whistle:

Förresten den där ölen Jelen pivo som det görs reklam om här på forumet. Är det någon som har provat den, och hur smakar den, är den god?

MVH

Sakaeo

Mja, tror jag vet var du menar och det är Katrineholmare som flyttat hit.

Flensta Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Det måste vara lätt bli journalist på aftonbladet det bara koka :crazy: i hopp några sifo undersökningar från Thailand och Sverige.

Jäklar löjligt vi skulle göra thailändare till alkoholister det fixar dom själva. Det klart man dricker och festar när man har semester utan det skulle inte många Thailändare försörja sig.

Yes denna journalist måste ha problem med verklighetsanknytning! :whistle:

Det är troligen Hans tycke att Österikare,Tyskar,Fransmän osv super pga att vi Svennar går på afterski!

Eller Spanjorerna blivit suputer pga att Vi Svennar blir ivägkörda på Grisfester!

Frågan är väl om inte Jackie D har lite skuld i detta pga alla Jänkis under Veitnamnkriget festade under

permis i LOS!

Men det har troligen passerat passé för denna yrkeskunniga journalist!!! :kort:

Kan man inte sitt yrke bättre finns det ju alltid omskolning!!

Mvh Svampen :wai: "spottar aldrig i glaset"!

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite skyldig är jag nog. :(

Jag har vid ett flertal tillfällen bjudit lokalbefolkningen på alkoholhaltiga drycker.

Jag visste inte bättre.

Dessvärre kommer det med största sannolikhet att ske igen.

Jag är en usel människa.

Förlåt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...