Jump to content
IGNORERAD

Det är ditt fel att thailändare super!


Tujtuj

Recommended Posts

Lite skyldig är jag nog. :(

Jag har vid ett flertal tillfällen bjudit lokalbefolkningen på alkoholhaltiga drycker.

Jag visste inte bättre.

Dessvärre kommer det med största sannolikhet att ske igen.

Jag är en usel människa.

Förlåt.

Tänk inte så! :ironi:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 60
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    4

  • andrejsdenruskige

    4

  • UDON-CHARLIE

    3

  • Tujtuj

    3

Mest aktiva i denna tråd

Hej, Ban99arne är det bara Katerinare som flyttat in, jag har hört att några frå Åby och strängnes med omnejd och flyttat in + plus närliggande byar till Flen kommit oxå som är törstiga. Jag vet sen tidigare att folkets hus i Flen är ganska uppskattat rätta mig om jag har fel. Själv har jag bott på Scandic i Flen och där var det en jävla fest och fylla :drinks:

MVH

Sakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

Thailändskarna är traditionellt en befolkning som dricker väldigt lite alkohol,

Den meningen säger en del om personen som skrev dyngan.

Link to comment
Dela på andra sajter

UDON-CHARLIE

Citerar salig Cornelis

" Jag minns att jag kom jag minns att jag for

jag kommer ihåg vart damerna bor

jag minns ett poliskontor"

Fritz..

He, he! :drinks:

U-C

Link to comment
Dela på andra sajter

UDON-CHARLIE

Thailändskarna är traditionellt en befolkning som dricker väldigt lite alkohol,

Den meningen säger en del om personen som skrev dyngan.

Den satt klockrent! :great:

U-C

Link to comment
Dela på andra sajter

LungAlahato

Hmmm...skall jag låta bli att köpa Black Label till svågrarna :drunk:. Ska åka dit och har dålig fantasi om presenter.

Ändrades av Lung To

Arto

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Hmmm...skall jag låta bli att köpa Black Label till svågrarna :drunk:. Ska åka dit och har dålig fantasi om presenter.

Pengar är bästa presenten! I och för sig möjligt att de används för spritinköp ;)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

gubben4906

Självklart är det mitt fel att Thaiare krökar, främst de som arbetar på ÖL-Barerna, när jag går in där och beställer vatten så kommer de fram med vatten och tvål och tror jag ska tvätta mig, när jag säger att jag vill ha en flaska vatten för att dricka den så tittar de på mig som om jag var knäpp i huvudet.

Jag kan också se den tendensen på ett ställe som ligger i Jomtien, Soi 2, där en bohuslänning huserar. :drinks::friends::whistle::diablo:

:diablo: gubben :rtfm:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tja.

Här finns hela rapporten: http://www.schystres...files/40305.pdf

Har skummat den. Verkar som ganska intressant läsning ...

/mvh

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Atom

Det är dessutom thailändarnas fel att utlänningarna dricker så mycket. Om de hade priser som i Sverige eller Norge så dracks det nog betydligt mindre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart är det mitt fel att Thaiare krökar, främst de som arbetar på ÖL-Barerna, när jag går in där och beställer vatten så kommer de fram med vatten och tvål och tror jag ska tvätta mig, när jag säger att jag vill ha en flaska vatten för att dricka den så tittar de på mig som om jag var knäpp i huvudet.

Jag kan också se den tendensen på ett ställe som ligger i Jomtien, Soi 2, där en bohuslänning huserar. :drinks::friends::whistle::diablo:

:diablo: gubben :rtfm:

Välkommen hit, Gubben!

Det är väl inte sådär jättesmart att dricka alkohol i den här värmen, så det är nog inget fel på ditt huvud.

Däremot kan man ju undra hur det står till på andra håll.

Beställ du ditt vatten, Gubben och ha en riktigt bra semester här!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är dessutom thailändarnas fel att utlänningarna dricker så mycket. Om de hade priser som i Sverige eller Norge så dracks det nog betydligt mindre.

Du har helt rätt, men berätta inte det för Thaiarna så dom höjer priset till svensk nivå, för då j.. :diablo: blir det många som blir sinniga.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart är det mitt fel att Thaiare krökar, främst de som arbetar på ÖL-Barerna, när jag går in där och beställer vatten så kommer de fram med vatten och tvål och tror jag ska tvätta mig, när jag säger att jag vill ha en flaska vatten för att dricka den så tittar de på mig som om jag var knäpp i huvudet.

Jag kan också se den tendensen på ett ställe som ligger i Jomtien, Soi 2, där en bohuslänning huserar. :drinks::friends::whistle::diablo:

:diablo: gubben :rtfm:

Tjena Gubben, Du verkar ha klarat Dig ändå, men försök med NamPao så slipper du tvålen. :whistle:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Att döma efter reaktionerna är varken artikeln eller rapporten skriven för den typiska MPR'aren.

Ingen här åker ju till Thailand för att supa, så hur skulle vi kunna ta ansvar för någotsomhelst?

Mycket döms snabbt ut som kvalificerat skitsnack och/eller skrivit av dumma feta svenska blondiner

om det inte passar herrarna här.

Vara sig det handlar om alkohol, barflickor, fattigdom eller miljön i LOS.

Därmed inte sagt att allt som skrivs inte är det, men ibland verkar det som om man instinktivt

skriker ut sitt förakt som "bingo, bingo, bingo".

Tycker jag.

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Att döma efter reaktionerna är varken artikeln eller rapporten skriven för den typiska MPR'aren.

Ingen här åker ju till Thailand för att supa, så hur skulle vi kunna ta ansvar för någotsomhelst?

Mycket döms snabbt ut som kvalificerat skitsnack och/eller skrivit av dumma feta svenska blondiner

om det inte passar herrarna här.

Vara sig det handlar om alkohol, barflickor, fattigdom eller miljön i LOS.

Därmed inte sagt att allt som skrivs inte är det, men ibland verkar det som om man instinktivt

skriker ut sitt förakt som "bingo, bingo, bingo".

Tycker jag.

Allt hade varit frid och fröjd i Thailand om inte turisterna hade satt sina spår.

Thailändarna hade varit renlevnadsmänniskor ut i fingerspetsarna. :whistle:

Själv ser jag färre thailändska alkoholister i Phuket än vad jag ser i Korat

Nu väntar vi bara på att någon ska hitta syndabocken för att svenskarna super i Sverige.

Vem är det som har tvingat oss att dricka alkohol.

Ändrades av andrejsdenruskige
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Jaha, då kan man ju sluta betala för ladydrinks med gott samvete nu :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha, då kan man ju sluta betala för ladydrinks med gott samvete nu :crazy:

Då är det ju ditt fel när dom är både fattiga och alkoholister!

Bjud dom på ett alkoholfritt alternativ istället. Säkerställ dock att det är en lightvariant så att vi västerlänningar inte gör oss skyldiga till en framtida fettma-epidemi dessutom!

Ändrades av Tujtuj

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Då är det ju ditt fel när dom är både fattiga och alkoholister!

Bjud dom på ett alkoholfritt alternativ istället. Säkerställ dock att det är en lightvariant så att vi västerlänningar inte gör oss skyldiga till en framtida fettma-epidemi dessutom!

HeHe... Tråkigt att göra Dig lite besviken, men det är i många fall alkoholfria drinkar dom små sötnosarna häller i sig, men Du betalar för spriten som inte dricks ändå. Shit happens :drinks:

Man kanske skulle göra som 7/11 experten, sitta utanför och bjussa på PepsiMax eller ColaLight, fast då blev man nog rätt ensam. :great:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

gubben4906

Citerar salig Cornelis

" Jag minns att jag kom jag minns att jag for

jag kommer ihåg vart damerna bor

jag minns ett poliskontor"

Fritz..

Detta recept kan vi sända till alla thailändare och låta Magrood översätta :whistle:

:drinks: gubben :diablo:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

De thailändska männens alkoholintag har nog inte ökat markant under de senaste 30 åren, men däremot thailändska kvinnor i medel och överklass har med största säkerhet ökat sin konsumtion av alkohol. Det har blivit lite chict och cosmopolitiskt världsvant att smutta på en drink eller dricka ett glas Heineken på nattklubben eller restaurangen. Men det har nog ganska lite med farangers påverkan att göra, och mycket mer med media reklam och sk "kvinnlig frigörelse och jämlikhetssträvan" att göra.

Samma fenomen att vilja ta efter ”mäns dåliga vanor” har vi även i väst där våra egna kvinnor i sin iver att bli jämställda männen har valt att röka allt mer cigaretter och dricka allt mer alkohol.

Link to comment
Dela på andra sajter

Aha

Då är det italiens fel att vi dricker vin och slåss som vi gör, för hade det inte vart dom gamla rommarnas resor runt i europa så hade vi inte haft vin här.

Dom drack vin ock slogs på olika fält, och tvinga länder att ta efter deras kultur.

Så nu har vi ungdomar som samlas på olika fält för att göra upp, och dom dricker har sex/orgier och allt det som gamla rommarna gjorde.

Och allt har vi att tacka Babylonien som gjorde bla. dom första vinerna som sedan gamla greker tog efter

För att till slut så spred dom gamla rommarna drycken i europa genom sina slagmåls resor och fylleslag.

Så vi får nog sluta att ta imot italienska människor, för dom förstör vårt leverne

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Aha

Då är det italiens fel att vi dricker vin och slåss som vi gör, för hade det inte vart dom gamla rommarnas resor runt i europa så hade vi inte haft vin här.

Dom drack vin ock slogs på olika fält, och tvinga länder att ta efter deras kultur.

Så nu har vi ungdomar som samlas på olika fält för att göra upp, och dom dricker har sex/orgier och allt det som gamla rommarna gjorde.

Och allt har vi att tacka Babylonien som gjorde bla. dom första vinerna som sedan gamla greker tog efter

För att till slut så spred dom gamla rommarna drycken i europa genom sina slagmåls resor och fylleslag.

Så vi får nog sluta att ta imot italienska människor, för dom förstör vårt leverne

Mvh

Nerike

Har du aldrig hört talas om vikingarna? Dvs dom som drack mjöd, åt flugsvamp, slogs, mördade, våldtog och skövlade i Europa under 200 år.

Inte var det romarna som lärde dom det inte.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket döms snabbt ut som kvalificerat skitsnack och/eller skrivit av dumma feta svenska blondiner

om det inte passar herrarna här.

Det blir nog lätt så eftersom många, inkluderad undertecknad, är så trötta på vad som skrivs om Thailand. Antingen är det glorifiering i absurdum där alla dansar runt i ett glädjerus på någon paradisstrand eller så är det jämmer och elände med pedofiler och sextorskar som lever rövare på lokalbefolkningens bekostnad. Nu är det tydligen även vårt fel att thailändarna super.

Jag har dock inga som helst problem med vare sig kritik eller glorifiering men tycker det är synd att det så ofta saknas nyanser och det som skrivs gör det i sensationssyfte. Därför blir det nog lätt att man reagerar av gammal vana.

Nu har jag iaf läst rapporten eller vad det nu var. Jag tycker det här stycket från slutsatsen var ganska talande;

I denna rapport har vi lyft frågan om den växande turismen till dessa länder påverkar den lokala konsumtionen. Att så är fallet är tydligt, till vilken grad är däremot svårare att fastställa. Idag saknas adekvat forskning på området.

De har inte gjort några direkta egna undersökningar utan två killar har åkt omkring i Thailand och Kambodja under två veckor och intervjuat lite folk samt tagit bilder. De vetenskapliga texterna bygger på andras undersökningar och har lite koppling till just Thailand.

Mitt sammlade intryck blir ett stort Jaha? Alkohol är dåligt och skapar problem. Möjligtvis skulle undersökningen vara givande för utomjordingar som precis upptäckt Jorden men för svenskar som växt upp med två TV-kanaler och Anslagstavlan i anslutning till Sportspegeln så kommer denna upptäckt inte som någon större nyhet. För att inte tala om all propaganda man utsattes för i skolan.

Men visst finns det stora problem med alkoholkonsumtion men jag tycker nog att man får anstränga sig lite mer och lite bättre så att man inte ramlar in på den nu så populära postkoloniala stigen där de stygga västerlänningarna tvingar på de stackars infödingarna sitt syndiga leverne.

Vad som jag själv gärna hade sett större fokus på är den påverkan som "äventyrslystna" backpackers haft på diverse hilltribes i norra Thailand. Där kan man prata om helt olika maktförhållanden och ofta om cyniskt utnyttjande av rättslösa flyktingar i jakten på autentiska upplevelser. Mer om det någon annan gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...