Jump to content
IGNORERAD

Gratis tåg i Thailand


Guest kalim

Recommended Posts

Fr.o.m. i går (1/8) är tåg i Thailand gratis (dock enbart tredje klass)  :)

Ja en liten hake finns det dock. Vår  (Thailands ) premiärminister, Mr Samak, fick inte många röster från södra Thailand så nu ska dom straffas!

Gratis tågtrafik gäller hela Thailand, utom för de elaka människorna i södern som inte röstade på honom . Chumphon (nordligaste "huvudstad" i södern, 450 km söder om Bangkok) är slutstation för gratis tågtrafik.

Jag måste erkänna att det vore kul att se "borgarna" i Sverige fattade ett liknade beslut. "Fri tågtrafik i Sverige", med undantag för norrland för där finns en massa "rödingar". Revolution ?

TIT

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Jag har åkt tredje klass en gång när alla andra tåg var fulla och det är väl närmast att jämföra med våra gammla tiders mjölktåg med oändligt antal stopp. Jag åkte mellan Nong Khai och Khon kaen och gick av där och fotsatte med buss till Bangkok.

En tanke är att det kan ha något med terrorn i södra Thailand att göra men det är bara en vild gissning.

Men populärt blir det säkert för många som inte hade haft råd att resa någonstans annars.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom att antal tågset inte hör utökats, eller antalet vagnar i befintliga tågetset, torde tredje klass f.n. vara  " ståplats i en sardinllåda".

Tidningarna här i Thailand har vista bilder när "högvis" med folk har försök att få plats på en redan överfull vagn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Isan Lover.

Jag får rätta mig själv.

Tydligen fick Samak några röster längs ner södern, för på ett par turer från Hat Yai och söderut är det faktiskt gratis.

Straffa den som straffas bör !

M150

Det framgår inte av tidningarna om det skulle vara något undantag för faranger, så jag förutsätter att det gäller även faranger, men "ståplats" i tredje klass mot "kaffepengar" i andra klass  (eller första klass)  borde inte göra valet svårt för de flesta farangar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, men det finns ju stackare som ska åka kors och tvärs genom hela Thailand och sova i skjul för en så billig peng som möjligt... Backpackers eller vad dom kallas :crazy: Tänkte mest på dom..

Link to comment
Dela på andra sajter

Att åka tredje klass är en jobbig upplevelse. Jag gjorde det för ca sex år sedan en natt från Phrae i norra Thailand. Träbänkar och ordentligt trångt och skitigt. Jag hade ändå tur att kunna få sitta större delen av sträckan ned till Bangkok som tog en tio timmar. De som kom efter mig fick vartefter platserna tog slut sätta sig på golvet eller försöka krypa in under bänkarna om så var möjligt. Säkert att jämföra med Jude-transporterna under 2:a världskriget. Inget att rekomendera för den kräsne. Inte för någon annan heller för den delen. Rena godsvagnen med tanke på allt som de släpade in i vagnen  :- .

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

jag vet ett folk som kommer älska detta... dom kommer tycka det är kosher  :sneaky:

Tänk vilken rolig passande signatur jag har.

En riktig rökare!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Fr.o.m. i går (1/8) är tåg i Thailand gratis (dock enbart tredje klass)  :)

Ja en liten hake finns det dock. Vår  (Thailands ) premiärminister, Mr Samak, fick inte många röster från södra Thailand så nu ska dom straffas!

Gratis tågtrafik gäller hela Thailand, utom för de elaka människorna i södern som inte röstade på honom . Chumphon (nordligaste "huvudstad" i södern, 450 km söder om Bangkok) är slutstation för gratis tågtrafik.

Jag måste erkänna att det vore kul att se "borgarna" i Sverige fattade ett liknade beslut. "Fri tågtrafik i Sverige", med undantag för norrland för där finns en massa "rödingar". Revolution ?

TIT

Inte så dumt förslag. Men är det inte lika bra att skänka hela Norrland till Finland? På samma gång kan vi väl skänka Skåne till Danmark...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hajl Mr.LM

tyvärr har det runnit över för mig när det gäller killar och tjejer ifrån det landet.

dom tog fan skift på Three Hut på Koh Chang för att få sin sweet spot där. När jag försökte närma mig en av hängmattorna så vart det värsta livet.

- what are you doin ... it's our hamock ... OKEY

- i thought it was for everyone...

- we where here first ... OKEY ... OKEY

fucking wankers if you ask me ... dom borde veta hur man behandlar folk efter hur dom själva vart behandlade på 30 o 40 talet. har jobbat ganska mycket i landet dom ockuperar och det är skrämande och se hur dom behandlar folk.

.-' henke

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...