Jump to content
IGNORERAD

Gör jag rätt i att ”snylta” på frugan?


bob

Recommended Posts

broder tuk tuk

Jamen, nu ska ni väl inte vara så taskiga mot den gode BTT!

I hans lilla värld är ju den enda egentliga form av samröre man kan ha med en thaidam det sexuella. Och det måste man förstås betala för... men inte för mycket! Man ska förstås försöka smörja damen med lite gatumat och låtsas ha trevligt tillsammans, men det är ju bara en taktisk manöver för att få rabatt på huvudakten.

Det blir dock enligt BTT alltid till att betala mer eller mindre. Att vara tillsammans utan att det kostar är förstås otänkbart!

Jag tycker synd om BTT.

Herr Chang har talat.

Bäste herr Chang!

Nu vet jag inte hur du definierar vara tillsammans, men det är ju inga problem att tillbringa en helnatt i en bartjejs sällskap utan att betala för mycket.

Bara att bjuda henne på öl eller whiskey och sen framåt morgontimmarna kan man ju alltid glida ur situationen på ett smidigt sätt genom att skylla på att man mår pyton eller att man enbart är för trött för att pippa och sen kunna stå emot övertalningsattacken som oftast kommer.

Inte så lätt alla gånger när tjejen börjar gråta, vilket faktiskt har hänt en del gånger.

Men då brukar det bli i alla fall en sovdag ihop.

Man är blödig, jag vet.

Men bättre det än att vara en skitstövel.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 60
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • bob

    11

  • broder tuk tuk

    6

  • andrejsdenruskige

    6

  • Welder

    3

Mest aktiva i denna tråd

Guest Siam-Nilsson

Bäste herr Chang!

Nu vet jag inte hur du definierar vara tillsammans, men det är ju inga problem att tillbringa en helnatt i en bartjejs sällskap utan att betala för mycket.

Bara att bjuda henne på öl eller whiskey och sen framåt morgontimmarna kan man ju alltid glida ur situationen på ett smidigt sätt genom att skylla på att man mår pyton eller att man enbart är för trött för att pippa och sen kunna stå emot övertalningsattacken som oftast kommer.

Inte så lätt alla gånger när tjejen börjar gråta, vilket faktiskt har hänt en del gånger.

Men då brukar det bli i alla fall en sovdag ihop.

Man är blödig, jag vet.

Men bättre det än att vara en skitstövel.

BTT

Betalar man bra så gråter de inte.

Det är min erfarenhet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäste herr Chang!

Nu vet jag inte hur du definierar vara tillsammans, men det är ju inga problem att tillbringa en helnatt i en bartjejs sällskap utan att betala för mycket.

Bara att bjuda henne på öl eller whiskey och sen framåt morgontimmarna kan man ju alltid glida ur situationen på ett smidigt sätt genom att skylla på att man mår pyton eller att man enbart är för trött för att pippa och sen kunna stå emot övertalningsattacken som oftast kommer.

Inte så lätt alla gånger när tjejen börjar gråta, vilket faktiskt har hänt en del gånger.

Men då brukar det bli i alla fall en sovdag ihop.

Man är blödig, jag vet.

Men bättre det än att vara en skitstövel.

BTT

Känns skumt detta...

Men jag har upplevt exakt det som Bäste Broder skriver här...

3ggr med samma tjej i Patong, snart 7år sedan, men sant likafullt, hon "hette" Pooh, var 29 och hade 2 barn i Udon, 9 och 11 år gamla.

Det var svårt att inte gå med henne, kände mig som en skit när jag gick utan henne eftersom hon grät, jag "föll" första kvällen, det blev som Brodern sa, "en sovdag" ihop.

Kändes fel helt enkelt.

2veckor senare träffade jag frugan i Bkk.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Betalar man bra så gråter de inte.

Det är min erfarenhet.

Klart att gråten bottnar i förlorad arbetsinkomst i kombination med fylledille.

Det är ju därför man får dåligt samvete och känner att man nog ändå får låta henne sova och ge henne lite pengar.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

mr chaweng

Trodde den här tråden handlade om Bobs flytt till Thailand. whistle.gif

Fast det är alltid roligt att se hur vissa trådar skenar iväg.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Trodde den här tråden handlade om Bobs flytt till Thailand. whistle.gif

Fast det är alltid roligt att se hur vissa trådar skenar iväg.

Vad menar du?:crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är en del saker som gör det lite komplicerat att bara flytta ner, hur härligt och enkelt det än låter...

1.Jag har 4 barn från två tidigare äktenskap. De två äldsta är 18 och 20 och bör klara sig själva men det är ingen självklarhet att de gör det och då måste jag lite 100% att mitt första X klarar av att stötta dem i sina studier och annat som kan hända. Av er som har en Thai X kan nog förstå att det inte känns helt bra att behöva lite på henne utan att hela tiden kanske behöva pumpa in pengar pga diverse problem som uppstår…

2.I mitt andra äktenskap har jag två som är 7 och 9 år. Tanken är att den yngsta åker med mig ner och så får man på något sätt hålla tummarna att X nummer två tycker att det är ok att vi delar på barnen. Inget jag tycker är bra, men jag klarar inte att ta med mig båda och jag vet att x nummer två inte klarar av att ta hand om två själv, hon klarar knappt att ta hand om sig själv, men det får väl stå för mig det…

3.Snart fyllda 50 är man knappast den man sattsar mest på i jobbet, men dock så har jag en position som göra att jag tjänar hyfsat bra. Tror att jag på lite olika sätt kan förhala en uppsägning i cirka två år men sen blir det nog svårt att ta ledigt längre. Det innebär att om det nu skulle skita sig efter en 5 år så är man knappast den mest eftertraktade personen på arbetsmarknaden vid en ålder av ca 55. Då står man där med sin tvättade hals…

Ja BTT det hade kanske varit bättre om jag hade träffat lilla Noi 23½ år, då hade förutsättningarna varit klara och man hade vetat vad som skulle hända, eller?

//bob

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Ärligt tips.

Stanna hemma, och det säger jag inte för att vara dryg. Du har för mycket att offra

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

stanna, din artonåring lär behöva dig i flera sammanhang säkert din 20 åring också, för att inte tala om din 9 åring, skulle aldrig falla mig in

att lämna en sådan skara. Du får ha ett förhållande på distans ett tag åka ner och hälsa på när du har möjligheter under kortare perioder!

Som föregående inlägg sa, för mycket att förlora!

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Det är en del saker som gör det lite komplicerat att bara flytta ner, hur härligt och enkelt det än låter...

1.Jag har 4 barn från två tidigare äktenskap. De två äldsta är 18 och 20 och bör klara sig själva men det är ingen självklarhet att de gör det och då måste jag lite 100% att mitt första X klarar av att stötta dem i sina studier och annat som kan hända. Av er som har en Thai X kan nog förstå att det inte känns helt bra att behöva lite på henne utan att hela tiden kanske behöva pumpa in pengar pga diverse problem som uppstår…

2.I mitt andra äktenskap har jag två som är 7 och 9 år. Tanken är att den yngsta åker med mig ner och så får man på något sätt hålla tummarna att X nummer två tycker att det är ok att vi delar på barnen. Inget jag tycker är bra, men jag klarar inte att ta med mig båda och jag vet att x nummer två inte klarar av att ta hand om två själv, hon klarar knappt att ta hand om sig själv, men det får väl stå för mig det…

3.Snart fyllda 50 är man knappast den man sattsar mest på i jobbet, men dock så har jag en position som göra att jag tjänar hyfsat bra. Tror att jag på lite olika sätt kan förhala en uppsägning i cirka två år men sen blir det nog svårt att ta ledigt längre. Det innebär att om det nu skulle skita sig efter en 5 år så är man knappast den mest eftertraktade personen på arbetsmarknaden vid en ålder av ca 55. Då står man där med sin tvättade hals…

Ja BTT det hade kanske varit bättre om jag hade träffat lilla Noi 23½ år, då hade förutsättningarna varit klara och man hade vetat vad som skulle hända, eller?

//bob

Hej Bob

Går det inte att på något sätt få till en "överenskommelse" av vilken det framgår att era tillgånger är gemensamma.

Har hållit på i flera år att övertyga frugan om det samma och jag är fortfarande osäker på om hon verkligen känner så.

Hon frågar fortfarande mig om vi ska köpa det ena eller andra och vrider sig förtvivlat när jag säger att det

är helt upp till henne att avgöra.

Jag tror inte hon kommer att känna sig helt 100% bekväm förrän den dan hon tjänar egna pengar, vad jag än säger.

Om ni har en gemensam pott som verkligen är gemensam och som inte måste diskuteras varje gång någon tar något ur den

tror du inte att det skulle gå?

"Potten" kan ju ha form av plastkort till samma konto där hon kommer att vara den som fyller på.

På det sättet får du en förvarning om det börjar bli pikar eller diskussioner om utgifterna.

Bara spekulationer, men så skulle jag försöka ordna det.

Och med täta hemresor eftersom du har barn i Sverige att ta hänsyn till.

Allra bäst är det om du kan behålla en anknytning till jobbet.

Jobba gratis t.o.m. om det finns något du kan ordna på distans.

mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Frugan vill att vi inom en tvåårsperiod skall åka ner för att hon behöver jobba i ett par år för att inte mista sin anställning. Under den tiden vill hon självklart att jag och min yngsta son skall åka med ner. Vi pratar 2-5 år.

Problemet är att jag inte kan försörja mig själv eller min son utan hon får stå för alla kostnader, så som mat, husrum, sjukvård, sonens skola, våra kläder, nöjen etc etc.

Till saken hör att hon eller hennes två barn aldrig har blivit försörjda av mig utan hon till största delen via första tiden sparade pengar och sen via sin lön varit med att betala sin ”del” av hushållsbudgeten och därför i princip aldrig belastat mig i någon större utsträckning pengamässigt.

Kommer jag när vi flyttar ner att känna mig tvingad att göra vad hon tycker att vi skall göra?

Kommer jag att vara den som måste stå med mössan i handen när jag vill ut med kompisarna?

Kommer jag att känna mig dum när jag måste be om pengar igen för pojkens skolavgift?

Kommer jag känna att jag måste ställa upp när hon vill komma till?

Kommer jag att försöka lägga undan lite ”matpengar” för att kunna skicka hem dem till mina andra tre barn när de fyller år?

Kommer jag att…

Eftersom det är hon som står för pengarna…

//bob

Ja du Bob,

Du kommer att känna dej tvingad att göra vad hon tycker att ni skall göra men det blir inget problem.

Ta av dej mössan och buga högtidligt när du frågar om permission så går det säkert bra.

Du kommer säkert känna dej dum när du måste be om pengar till pojkens skolavgift.

Självklart måste du ställa upp när hon vill komma till.

Försök för guds skull inte lägga undan pengar som hon inte känner till...

Försök att le fast du är arg. Buga alltid när hon kommer in i ert hus.

Börja all konversation med " khun tirak, can I..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...