Jump to content
IGNORERAD

Workpermit


Falken

Recommended Posts

Tjena,

Jag är lite nyfiken på att i framtiden söka mig till Thailand och jobba som dykinstruktör. Jag vill där med söka workpermit innan jag kommer till Thailand och där med öka mina chanser att få ett jobb på ett dykcenter.

Nu blir ju frågorna ganska många...

  • Kan jag göra det själv?
  • Måste ett företag dvs. dykcentret göra det?
  • Hur gör jag?
  • Vad ska jag tänka på?
  • Ska jag kräva att dykcentret sköter detta (om de inte måste söka åt mig dvs.)

ja, går det eller inte... kanske man skulle fråga :):wai:

// Falken

| Divejobsonline.com |

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Chanserna att som DM fa ett work permit ar i princip noll. Som instruktor har du en chans om de har god renomme och bra med tidigare erfarenhet. Detta maste da ske via det centre dar du fatt jobb och ar begransat till en arbetsplats.

Med tanke pa hur extremt mattad marknaden ar pa instruktorer och framforallt DM sa lagger sallan dykcentre tva stran i kors for att underlatta/hjalpa dem. Finns flera DM som aker runt och arbetar gratis for erfarenhet...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Wille

Jag känner till det och därför skrev jag dykinstruktör.

Jag har inte för avsikt att jobba som DM i Thailand då det finns inga pengar att tjäna. Man tjänar inte mycket som dykinstruktör heller men i alla fall bättre än som DM. Jag har talat med några men inte så långt att det kommit till WP utan det kommer man nog till om de vill anställa men jag ville bara kolla lite INNAN hur det funkar. Ja om jag kan ska faf det själv eller så

// Falken

| Divejobsonline.com |

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Aha, laste inte sa noga och tittade mest pa din avatar och DM logga :)

Som instruktor ar det sjalvklart mojligt om an fortfarande ganska sa svart. Tror personligen basta chansen att fa saval work permit som en skaplig lon ar att soka sig bort fran de overetablerade turisthaken. Phuket, Khao Lak, Koh Samui, Koh Tao etc. har for manga instruktorer som det ar. Daremot finns det ju en hel del mindre stallen som just borjar vaxa som turistdestinationer - dar kan det finnas goda mojligheter.

Jamfor jag vad jag tjanade forsta respektive sista sasongen i Khao Lak ar det mkt stor skillnad. Forsta aret hade jag en manadslon pa nasta 100,000 baht medan 5 ar senare tjanade vara instruktorer runt 30-40,000/manad. Forsta aret var Khao Lak en slumrande liten hala med endast 3 dykcenter och ett tiotal hotel utan en enda skraddare! Jag var det aret den enda svensksprakige instruktoren i omradet och tjanade enormt mkt pa det. Sista aret fanns det 37 dykcentre och sakert mer an 500 instruktorer i byn!

Under de aren jag jobabade sa har nog mindre an 5% av alla instruktorer jag traffat haft WP.

Vill du ha ett ok jobb pa en valskott firma i Khao Lak men utan WP sa skicka ett PM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...