Jump to content
IGNORERAD

Om man "Thai tjej" är bortamer än 6 mån ?


Nordic

Recommended Posts

Jo en fråga från en av Er. Min tjej har detta permanenta uppehållstilstånd som inte är ett sådand.

Nu är problemet att hon har varit i Thai i mer än 6 månader i skött om sin sjuka pappa. Ca i 7 mån. Nu är han ok o hon skall åka "hem" då får jag höra att permanent uppehållstillstånd kan sluta o gälla om man är borta mer än 6 månader. Jag undrar om någon vet hur man skall göra så att hon inte står där p Arlanda o blir hemskickad? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??? ? ??????

Många tack från en grubblande gubbe  ;D

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Du behöver inte vara orolig, egentligen ska man meddela migrationsverket speciellt när man har en giltig anledning som i hennes fall, det man får tänka på är att hålla reda på och uppge detta när man eventuellt söker svenskt medborgarskap, hade hon "bara" haft UT som man har de första två åren så kunde det även påverkat så att hon fått vänta längre på PUT.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så det skall inte vara några problem , utan d är bara o åka åter till Svedala uta extra papper ?

Det känns ju  :thumbsup:

Det brukar ju alltid vara en massa hinder  :police:

Tack // :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Läkarintyg översatt på begripligt språk , done deal .. allt står på Mig.s hemsa .. på mig åxå iof ibland. ! Pööss!  ;D

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Så det skall inte vara några problem , utan d är bara o åka åter till Svedala uta extra papper ?

Att passera (schengen) gränsen är inga problem så länge man har giltigt visum det är när migrationsverket ska ta nya beslut som eventuella problem kan uppstå..

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...