Jump to content
IGNORERAD

Bredband?


cpo

Recommended Posts

Hej,

jag är förlovad med en kvinna i Udon Thani, som så småningom ska komma till Sverige. Vi har chattkontakt, men då får hon gå till internet-cafe. Har haft dator hemma för ändamålet, men säger att kontakterna är på tok för dåliga, ska man ha bra teknik = dyra månadskostnader. Ofta dåligt tekniskt - inget ljud etc. Hon säger att det är väldigt dyrt med ADSL eller liknande. Jag vet egentligen inte om hon vet vad ADSL är. Vet inte heller om de har fast telefoni.

Är det vanligt med fast telefon? Brukar de flesta använda mobilt bredband? Läste någonstans att 3G inte finns utan det äldre systemet = då lär det väl inte gå att chatta? Vet någon vad kostander ligger på med de olika möjligheterna. Finns fria internetzoner i Udon? Vad kostar små datorer (bärbara) med inbyggda möjligheter till internetkontakt samt kamera för chatt???

(i bath).

Mvh / cpo

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Utan att på något sätt vilja spela smart så är det bästa svar på alla dina frågor att en dator

(till henne) med Internetabb osv kostar ungefär lika mycket som en flygbiljett för dig till henne.

Åk dit, bekannta dig mer med henne innan du börjar handla.

Allt hon säger om ADSL (som kanske inte ens finns där på grund av avsaknaden av fast telefoni) - stämmer.

mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Ute i urskogen kostar 1 timme internet hela 15 bath om jag tolkade skylten rätt på internethaket. Kan vara problem med bandbredd osv ibland men så är det ju med hela Thailand.

Det finns GPRS som funkar överallt med full täckning (där jag varit dvs) men det funkar inte för skype eller någon form av video. 3g finns på vissa platser men det är 1gb gräns på den planen jag såg reklam för på tesco. Dessutom funkar inte 3g bra för skype och video heller. Priset för 30 dagars unlimited GPRS är 800 bath från 1-2-call.

De tittade på mig som om jag skjutit kungens hund när jag berättade att jag pröjsade så mycket för internet här ute.

Som sagts ovan, handla inget förens du varit på plats. Jag vet att alla gör det ändå och säger att de inte gjort det men det är fortfarande en bra utgångspunkt.

Edit: Datorer och sånt kostar ungefär som i sverige. Kanske 10% skillnad ibland. Sen om hon inte kan sköta den själv så kommer datorn snart bli bo för kackerlackorna i något hörn när den slutat funka.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Skit i allt . Du skaffar skype . Då kan du ringa 6 timmar varje dag för 43 kr i månaden. För en extra kostnad kan du alltid ringa från din mobil om du har en ny sort. Vill tiracen något så ringer hon dig och lägger på . Du ringer upp för 43 kr i månaden. Alla problem lösta

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Min dam kommer från Udon också. Vi beställde internet dit från TT&T, och fick vänta i runda tal en månad.

Det var linjebrist annars skulle det gått på en vecka.Första betalningen var på 1500 Bath och sedan är

det 599 Bath i månaden. Datorn är en nyinköpt acer för 15 000 Bath på Big C.

I Sverige har vi ett Skype-konto i Sv som vi ringer på till alla mobiler och fasta telefoner i Thailand,

För detta betalar jag avrundat 50 kr i månaden. Här är det mkt lätt att chatta och ringa samt se bilder

via cam.

Mvh

Abilard

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller nog med "Gammeldansken". Åk dit och bilda dig en egen uppfattning, bredband (adsl) är ganska bra utbyggt i Udon , finns flera operatörer.

Har själv TT&T det funkat klockrent och då bor jag 16 km utanför stan, har även provat Cat, med det var lite segt.

Men som sagt åk dit och bilda dig en egen uppfattning, jag vill inte påstå att din blivande är en dålig människa men man har hört om dom

mest otroliga historier om kvinnor som försöker få in lite extra kapital.

Hoppas det inte är så för dej.

Budon

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...