Surin P3 Inlagd April 30, 2010 Dela Inlagd April 30, 2010 När Tuk var 6 år, träffade jag hennes mamma och har sedan dess varit hennes riktiga pappa eftersom hennes biologiska far inte varit på plats. Tuk är idag 16 år och jag har väl inte tänkt närmare på hennes ålder egentligen. Jag har fått pikar av kompisar här i Surin som sagt både det ena och det andra om tjejer i denna ålder. Både på gott och ont. Jag har dock aldrig tvivlat på att Tuk är en riktigt bra ung tjej. Hennes betyg är bra, hon tränar kampsport 2 timmar om dagen, varje dag, utan undantag. Hjälper till hemma och är allmänt trevlig. Nåja, nog om hennes bakgrund. Denna tråd handlar om mig... För ett par veckor sedan under en diskussion mellan Tuk och hennes mamma, såg jag hur min frus min ändrade sig. Blev en något förvånad blick på fruns ansikte. Jag frågade såklart vad som hänt och frun påpekade lugnt att Tuk har en pojkvän. Senare under kvällen frågade jag Tuk om detta stämde och svarar fnittrande som endast ungar i den åldern kan, Ja, med en riktigt fånig min i ansiktet. Jaha, jag har ju träffat denna kille några gånger tidigare, hemma hos oss tillsammans med flera andra av Tuks kompisar, tjejer som killar. Nåväl, hon är ju 16 och har rätt till ett eget liv Igår så var vi ute och åt middag, jag, frun, William (vår son) och Tuk samt pojkvännen. Plötsligt slår det mig... Jag börjar bli gammal. Snart blir jag morfar. Vart är livet på väg...? Nu måste jag klura ut detta... återkommer med mera tankar senare... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd April 30, 2010 Dela Inlagd April 30, 2010 Plötsligt slår det mig... Jag börjar bli gammal. Snart blir jag morfar. Vart är livet på väg...? Nu måste jag klura ut detta... återkommer med mera tankar senare... Hur ung är du? "plast"-farfar blev man för sju år sedan. faktiskt underbart... Man blir inte äldre än vad man gör sig. "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kim Inlagd April 30, 2010 Dela Inlagd April 30, 2010 Ja tiden går. och vi med den. Tuk börjar bli vuxen fast än dröjer det väl ett tag innan barnbarnen börjar trilla in hos er får vi väl hoppas. Men bara som en tröst så sätter jag in ett par bilder av dig från den barnbarnsbekymmersfria tid då Tuk ännu bara var 10. Nostalgi, nostalgi.. Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd April 30, 2010 Trådstartare Dela Inlagd April 30, 2010 Enis, jag är 36 år ung. Kimpa, det var inte igår... Men om jag får säga det själv, så ser jag idag ut precis som på dessa bilder... Om inte yngre Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vaxet Inlagd April 30, 2010 Dela Inlagd April 30, 2010 (ändrad) Vill inte strö salt på såren här P3, men! Blir det så att du får "barnbarn" snart, och pappan skulle råka vara thaiman, ja då så får du nog räkna med att försörja ytterligare ett barn, precis som det skulle vara ditt eget. Att thaimannen försvinner rätt snabbt efter att barnet är fött tycks ju vara mera regel än undantag, tyvärr. Ansvar över sina barn tycks tyvärr vara något som alldeles för många thaimän inte ens hört talas om, näpp de anser att barnen är mammans problem och som pappa kan man gå vidare och skaffa nya barn med någon annan, igen och igen och igen.... Och krävs en thaiman sedan på pengar för att hjälpa barnen, ja då är det bara att försvinna till någon annan by eller landsände. Sorry att jag så här på sista April spelar olycksfågel, och hoppas jag får fel! Ändrades April 30, 2010 av Vaxet VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
elikswe Inlagd April 30, 2010 Dela Inlagd April 30, 2010 Som vaxet säger, jag skulle ta med tösen till kliniken och fixa en spruta. Väl investerade 50 bath skulle jag säga. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd April 30, 2010 Trådstartare Dela Inlagd April 30, 2010 Det var goda råd, om än negativt laddade. Ska rådfråga frugan... ...och hon bara småskrattade nervöst. Får nog ta tag i detta själv. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Welder Inlagd April 30, 2010 Dela Inlagd April 30, 2010 Det var goda råd, om än negativt laddade. Ska rådfråga frugan... ...och hon bara småskrattade nervöst. Får nog ta tag i detta själv. Ett litet samtal med pojkvännen kanske kan vara på sin plats? Jag hörde eller läste en väldigt bra formulering av någon far som hade ett förtroligt samtal med flickans pojkvän som löd ungefär så här: "Skulle du få för dig att röra min dotter på ett opassande sätt och jag får reda på det, och tro mig, det kommer jag att få, så har jag inga problem med att sitta av mitt straff i fängelse. Igen!" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ban99arne Inlagd April 30, 2010 Dela Inlagd April 30, 2010 Mja, 17 år till så kanske Ni inte bara är morfar utan gammelmorfar Surin. Junioren Arne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Magnus-Chumphae Inlagd April 30, 2010 Dela Inlagd April 30, 2010 Ett litet samtal med pojkvännen kanske kan vara på sin plats? Jag hörde eller läste en väldigt bra formulering av någon far som hade ett förtroligt samtal med flickans pojkvän som löd ungefär så här: "Skulle du få för dig att röra min dotter på ett opassande sätt och jag får reda på det, och tro mig, det kommer jag att få, så har jag inga problem med att sitta av mitt straff i fängelse. Igen!" Ett problem med beaktande av Surins ålder och hans dotters ålder lär det hotet ej upplevas som trovärdigt det skulle säkerligen ta bättre om han har lämpliga kompisar inom polisväsendet som säger att de betraktar hans dotter som sin egen och de skulle bli väldigt upprörda om hon råkar ut för något opassande. Mvh Magnus-Chumphae Magnus-Chumphae Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Magnus-Chumphae Inlagd April 30, 2010 Dela Inlagd April 30, 2010 Men ett seriöst råd tala med tjejen och hennes mor, kanske kolla om de känner en tjej som råkat fått barn i hennes ålder, det är ju bra om hon förstår vad hon missar genom att ha för bråttom. Sedan locka med Universitet mm hon kan kanske läsa i Sverige på Universitet med hon börjar ju närma sig den åldern nu. Kolla vad hon drömmer om att bli det finns säkert flera drömmar än filmstjärna och liknande det är bättre att uppmuntra till bra saker än att försöka skrämmas. Lycka till Mvh Magnus-Chumphae Magnus-Chumphae Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd April 30, 2010 Dela Inlagd April 30, 2010 Ähh va faan.. Tuk är en smart ung dam, prata med henne P3. Förklara konsekvensera...Igen... Berätta om granntjejen som blev gravid och... Prata/påminn åxå om Sverige och hur det är här (vilket hon säkerligen kommer ihåg) och att det är svårt att åka tbx. som mamma (nödlögn) Men nr.1 kompis: Stå upp, ta plats & var hennes farsa du är ju den enda fadersgestalt hon har... På gott och ont, hehe Skååål Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd April 30, 2010 Trådstartare Dela Inlagd April 30, 2010 Ja, jag är inte mycket för att skrämma barn, det finns så många som gör det redan. Uppmuntran till bra saker och ett bra liv, är som sagt det rätta vägen enligt mig också... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd April 30, 2010 Dela Inlagd April 30, 2010 De e inte det jag menar, terror alltså. Men snacka med henne och be din fru att ge henne kondomer, va f-n som helst så att hon inte behöver vara en av dom otaliga tjejer som får barn för tidigt...Och cyniskt sett med fel kille. Ta hand om din underbara dotter P3... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sangwal Inlagd April 30, 2010 Dela Inlagd April 30, 2010 Ja, jag är inte mycket för att skrämma barn, det finns så många som gör det redan. Uppmuntran till bra saker och ett bra liv, är som sagt det rätta vägen enligt mig också... Nu låter det som alla män i Thailand lämnar sina barn, men riktigt så illa är det inte. Det finns lika bra män i Thaliand som det finns i Sverige.. Sen är det väl inte sagt att Tuk är gravid, ni gå händelserna i förväg.. Rock on! Så gott som oförstörd! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd April 30, 2010 Trådstartare Dela Inlagd April 30, 2010 Nej, hon är inte gravid. Och så ska det förbli över en överskådlig framtid Odin, svarade egentligen på Magnus_Chumphaes inlägg. Men var lite långsam på att skriva I övrigt så ser jag ju att hon redan visat att hon börjar bli vuxen genom att våga visa upp sin nya pojkvän (hennes första dessutom) för oss. Har hört ryktesvägen att han tycker jag är trevlig, men att mamma känns lite farlig. Jag kan inte annat än hålla med... Han verkar vara en hyvens kille. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd April 30, 2010 Dela Inlagd April 30, 2010 Har hört ryktesvägen att han tycker jag är trevlig, men att mamma känns lite farlig. Jag kan inte annat än hålla med... Han verkar vara en hyvens kille. hehe jag backar inte för många människor, men din fru e en av dom jag har respekt för. Hon e snygg som få, men faan jag vill inte ha henne som fiende... Fattar inte hur du vågade ta kontakt första gången. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd April 30, 2010 Trådstartare Dela Inlagd April 30, 2010 Hon e snygg som få, men faan jag vill inte ha henne som fiende... Fattar inte hur du vågade ta kontakt första gången. Minns inte så mycket om hur det gick till, tror hon hotade mig (om jag inte följer med henne då jä*lar) och på den vägen är det Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kim Inlagd April 30, 2010 Dela Inlagd April 30, 2010 Nu låter det som alla män i Thailand lämnar sina barn, men riktigt så illa är det inte. Det finns lika bra män i Thaliand som det finns i Sverige.. Sen är det väl inte sagt att Tuk är gravid, ni gå händelserna i förväg.. Rock on! Håller med Sangwal att många springer händelserna i förväg. Att "ha en kille" i rural Thailand behöver inte ens betyda sex. Känner ett par i Surin som, enligt dom själva, var tillsammans i 7 år utan att ens kyssa varandra. Och det tog till slut slut när killen frågade den då 22 åriga tjejen om sex. hon var inte med på det. Tyckte väl det var för tidigt i förhållandet. Och visst finns det bra killar i Thailand, inte ens en majoritet lämnar sina barn och fru vind för våg. Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd April 30, 2010 Dela Inlagd April 30, 2010 Hmmm... Jag hoppas att vi kan diskutera den saken 6/5... Gillar ni Tawan deng?? Kolla numret på inlägget, 1300 faaan va jag pladdrar... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd April 30, 2010 Dela Inlagd April 30, 2010 Håller med Sangwal att många springer händelserna i förväg. Att "ha en kille" i rural Thailand behöver inte ens betyda sex. Känner ett par i Surin som, enligt dom själva, var tillsammans i 7 år utan att ens kyssa varandra. Och det tog till slut slut när killen frågade den då 22 åriga tjejen om sex. hon var inte med på det. Tyckte väl det var för tidigt i förhållandet. Och visst finns det bra killar i Thailand, inte ens en majoritet lämnar sina barn och fru vind för våg. Håller med till viss del men är det så annorlunda i Svedala "på andra sidan ån är gräset GRÖNARE eller?" Detta kan ju inte vara ett LOS Problem mera Globalt tycker i alla fall Svampen! Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Magnus-Chumphae Inlagd April 30, 2010 Dela Inlagd April 30, 2010 Ja, jag är inte mycket för att skrämma barn, det finns så många som gör det redan. Uppmuntran till bra saker och ett bra liv, är som sagt det rätta vägen enligt mig också... Ja det är nog rätt väg det är förmånga föräldrar som försöker skrämma sina barn speciellt i Thailand, de för höra ofta att de inte kan göra saker samt att de inte får. Nej uppmuntra henne till bra saker som du tänkte fungerar det så blir resultatet bättre för alla inblandade. Mvh Magnus-Chumphae Magnus-Chumphae Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
elikswe Inlagd Maj 1, 2010 Dela Inlagd Maj 1, 2010 Bra att ge skydd så kan dom köra på som dom önskar utan risker för oväntade barn. Det måste ju vara enklare än att försöka skrämma pojken med rostiga knivar eller liknande. Argumentet att dom skulle börja ha sex tidigare bara för att dom vet att hon är skyddad är imho bara BS. Om de vill köra så gör dom det oavsett. Att som i väst visa hagelbrakaren för pojkar som dottern plockar hem leder ju bara till att pojkarna lär dottern att smyga bättre Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Maj 1, 2010 Dela Inlagd Maj 1, 2010 Frugans storasyster har 3 barn med en thaiman och han har stannat kvar Mellansystern har 1 barn....... Lillasyster har 2 barn....... Frugan har 1 barn men där var det hon som lämnade thaimannen innan barnet föddes Svågrarna är bra killar allihop jobbar å sliter och tar han om sina barn svarta fåret är storebror då som är frånskild med ett barn som han inte träffat på flera år + att han väldigt förtjust i Laokao Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu