Kenneth4618 Inlagd April 29, 2010 Dela Inlagd April 29, 2010 Här kommer en nostalgitripptråd från 2002 och framåt. 2002 året då man åkte till Pattaya för första gången efter några resor till Phuket och Hua Hin 5:e december bordar man det lilla planet för transport till Frankfurt för flyga vidare med EVA air till Bangkok sedan taxi till Diana Inn somnade som en stock för att senare gå ut på byn och kameran var fortfarande kall men det blir bättre senare Träffade en jättetrevlig tjej som jag gick å bowlade med senare så gick vi och körde lite karaoke med några kompisar Gatubild second road Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd April 29, 2010 Trådstartare Dela Inlagd April 29, 2010 En tripp till Koh Samet blev det nyförälskad som man var Biljetter inköpta mot stranden Koh Samet blev en favorit för mig Billjardturnering Strandliv Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Maj 1, 2010 Trådstartare Dela Inlagd Maj 1, 2010 (ändrad) Tillbaka i Pattaya så blev det mer och Taxifärd till någonstans Soi 8 Bodde på Diana in i en liten lägenhet bakom poolen poolen skymtar bakom klorofyllan en luch med trevligt sallskap en luch till fast nu i Jomtien yrkesskada att gå och titta på sånt här en tur till Budda hill kolla en tjusig farang men en ännu tjusigare tjej en farang till Ändrades Maj 1, 2010 av Kenneth4618 Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Maj 1, 2010 Trådstartare Dela Inlagd Maj 1, 2010 En tjusig farang fanns det också En utsikt som nästan alla sett Beach Road utanför Mikes shoppning mall Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Maj 1, 2010 Dela Inlagd Maj 1, 2010 Nice med bilder "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Magnus-Chumphae Inlagd Maj 1, 2010 Dela Inlagd Maj 1, 2010 trevliga bilder man minns hur det var för några årsedan de senast gångerna var det för mycket turister. Mvh M-C Magnus-Chumphae Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Magnus-Chumphae Inlagd Maj 1, 2010 Dela Inlagd Maj 1, 2010 Samui Airport för några år sedan Magnus-Chumphae Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Maj 1, 2010 Trådstartare Dela Inlagd Maj 1, 2010 Pattaya 2002 Pattaya 2010 Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Maj 2, 2010 Trådstartare Dela Inlagd Maj 2, 2010 (ändrad) Efter 2 veckor så var man ju kär som en klockarkatt Så då var det dags att besöka familjen (blivande svärmor) så ett besök i Sverige kunde beviljas Lillsyrran med man + chaufför vi var bara 16 st på en Nissan Kingcab lite käk sitter aldrig fel lite mat fixas till av grannpojken Välkommsfest med grannar å andra nyfikna + bybossen (som en känner igen från dagboken) samma gubbe fortfarande Nu blir det lite osorterade bilder från byn Idag blir det anka till middag, Jittra i mitten här är det varmt å mysigt Hängmattan å grannbutiken där det fanns kalla chang Idag blir det räkor till lunch Kompisar, som också finns i dagboken men de har växt en hel del sedan 2002 Danslektioner Renhållarna Granngården Ändrades Maj 2, 2010 av Kenneth4618 Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Maj 2, 2010 Dela Inlagd Maj 2, 2010 En får tacka När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kim Inlagd Maj 2, 2010 Dela Inlagd Maj 2, 2010 Gamla nostalgibilder me like... Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
challenger98 Inlagd Maj 2, 2010 Dela Inlagd Maj 2, 2010 hej Kenneth, tack så mycket för de fina bilderna, vilken fin familj du har. mvh challenger98 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baabar Inlagd Maj 3, 2010 Dela Inlagd Maj 3, 2010 Härlia bilder, man tackar CHAANG THEE NANG Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nerike Inlagd Maj 3, 2010 Dela Inlagd Maj 3, 2010 Kenneth.. En får tacka för dom bilderna såg bilderna över Pattaya 2002 och såg likadant ut 2001 och man har väl inte tänkt på det men det har byggts en hel del för tittar man 2010 bilden så ser man det. Det max pluskarma för dom en karma för varje inlägg mvh Nerike Open same same closed, but different Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Nobody Inlagd Maj 3, 2010 Dela Inlagd Maj 3, 2010 Riktigt härliga bilder! Jag har ofta tänkt att en elektriker måste bli nervsjuk i LOS. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drivern Inlagd Maj 3, 2010 Dela Inlagd Maj 3, 2010 Hej, Härliga bilder Kenneth4618,tack så mycket Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BBJ Inlagd Maj 3, 2010 Dela Inlagd Maj 3, 2010 Vackert Kenneth! Har du fler nostalgibilder så ser jag gärna på dem Mvh BBJ Nytt år - nya möjligheter! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Maj 3, 2010 Trådstartare Dela Inlagd Maj 3, 2010 Jag tackar för uppskattningen av nostalgibilder Det kommer mera måste leta å sortera + lägga upp hos fotobucket först Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Maj 3, 2010 Trådstartare Dela Inlagd Maj 3, 2010 Landade i Udon upp på ett flak tillsammans med 11 personer + 5 inne i bilen, tanterna klämde å kände på den lustige figuren sedan 10 mil ut i buchen helt vilse var man, hade aldrig hittat hem själv En kulturshock blev det, husets toa var precis som Enis bild i en annan tråd och inga möbler eller kylskåp så det fick bli den första investeringen för kallt vatten å öl är ett måste spisen och en hund som hette Svarten köket mm uteduchen en tur in till Wang Sam Mo, grannen skjutsar oss i WSM har det hänt en hel del sedan 2002 ser man nu på bilderna Då fanns det inte några ATM, 7/11, Lotus och bara en marknad, numera är det mycke av allt tillbaka mot byn, Jittra fortfarande lite blyg för farangen men jäklar om någon av de andra barnen ville sitta brevid mig, då motade hon bort dem för det var hennes farang Infarten till byn byagatan matlagning på gång åkte och hälsade på en morbror och vägen blev bara mindere å mindere Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kawasaki Inlagd Maj 3, 2010 Dela Inlagd Maj 3, 2010 jätte kul se dessa bilder...ska ju snart iväg Juli-augosti...hoppas det har lugnat sig i Bankok till dess.Måste ju till MBK..ialla fall om Fru Bengtsson får bestämma .Super kul med dessa bild resor hej alla glada.Thai är bäst Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Maj 3, 2010 Dela Inlagd Maj 3, 2010 Wunderbar. snygg färg på kylskået. Det är ju något man investerat i under årens lopp Det vänsta köpte frugan till familjen för 300 år sedan typ och det högra investerade jag i 2003. Den gamla trodde jag skulle hamna på skroten men icke . den köreds hem till "lillebrors" svärföräldrar som endast hade "matskåp" "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Maj 3, 2010 Trådstartare Dela Inlagd Maj 3, 2010 Nä inget kastas! Det kylskåpet är i drift ännu fast det mesta av inredningen är trasig och vi köpt en bättre med frys å istillverkare. Började rensa ut skräp å annat en gång, jag bar ut skräpet och svågrarna bar in det igen bytte ut en dörr som var helt slut i ramen även den återanvändes i storasyrrans hydda Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Maj 5, 2010 Trådstartare Dela Inlagd Maj 5, 2010 (ändrad) Bildkvaliten är ju sådär inscannade biler från APS kamera Men nyår blev det från 2002 till 2003 och det blev en byfest vid skolan men först mat å lite party lite karusell med karamell någon dag senare var det dags att lämna byn och då blev det en ny fest det var första gången jag dansade med pojkarna som sedan blev en tradition i byn kul hade vi i alla fall denna här killen gillade mig i alla fall min blivande fru (fast det visste hon inte då) har kul karaoke förståss Hejdå vi syns igen Ändrades Maj 5, 2010 av Kenneth4618 Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Maj 6, 2010 Dela Inlagd Maj 6, 2010 toppen När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd Maj 6, 2010 Dela Inlagd Maj 6, 2010 Snyggt Kenneth4618 kanon bilder, men den där thai killen verkar ju vara förälskad i dig Mvh Maitan Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu