Jump to content
IGNORERAD

Grattis i efterskott Kungen och Drottningen!


Tommy

Recommended Posts

Missade tyvärr att det var 60-årsdagen av det Thailändska Kungaparets bröllop igår!

Grattis i efterskott!

Hade nog missat det helt om inte frugan sagt att de röda valde att ställa till med kravaller igår bara för att det var 60 års firande av bröllopsdagen...

http://www.pattayamail.com/current/news.shtml#hd1

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Missade tyvärr att det var 60-årsdagen av det Thailändska Kungaparets bröllop igår!

Grattis i efterskott!

Hade nog missat det helt om inte frugan sagt att de röda valde att ställa till med kravaller igår bara för att det var 60 års firande av bröllopsdagen...

http://www.pattayamail.com/current/news.shtml#hd1

MVH Tommy

Tror inte det thailändska kungaparet läser din grattishälsning här, Tommy.

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror inte det thailändska kungaparet läser din grattishälsning här, Tommy.

MVH Nonki

Tror och tror, här på MPR kör vi bara med hård fakta. Har du inte märkt det? :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror inte det thailändska kungaparet läser din grattishälsning här, Tommy.

MVH Nonki

Tror inte jag heller, är inte ens säker på att de kan läsa svenska.

Förhoppningsvis finns det några Thai-officials som lusläser MPR och ser mitt inlägg och vidarebefordrar mina gratulationer till dem ;) !

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror inte jag heller, är inte ens säker på att de kan läsa svenska.

Förhoppningsvis finns det några Thai-officials som lusläser MPR och ser mitt inlägg och vidarebefordrar mina gratulationer till dem ;) !

MVH Tommy

Hoppas det är endast sådant dom vidarebefordrar... ;)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas det är endast sådant dom vidarebefordrar... ;)

Herr Chang har talat.

Tja, det beror väl på om deras chef är inne för dagen...

Har vart på "studiebesök" på en statlig myndighet nyligen.

Vi fick en liten sightseeing, sedan blev det 2 timmars lunchrast, som för våra guiders räkning fortsatte med lite shopping (vi tackade för oss).

Var deras chef tyckte om detta? Troligen ingenting, han var på affärsresa norrut :great: .

TIT :crazy:

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Har "hört"att HMS Kalle Gustav läser här ofta då han gillar Pattaya å Thailand samt att han är jättekompis med thailands kung

så han vidarebefodrar det som skrivs härwhistle.gif

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Hoppas det utbryter nån epidemi som gör att vi slipper dessa parasiter.- :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror inte jag heller, är inte ens säker på att de kan läsa svenska.

Förhoppningsvis finns det några Thai-officials som lusläser MPR och ser mitt inlägg och vidarebefordrar mina gratulationer till dem ;) !

MVH Tommy

För säkerhets skull kan du använda dig av den här bifogade länken.

http://www.nallebudet.se/

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Har "hört"att HMS Kalle Gustav läser här ofta då han gillar Pattaya å Thailand samt att han är jättekompis med thailands kung

så han vidarebefodrar det som skrivs härwhistle.gif

Den tanken har slagit mig också.

Det här forumet kan ju läsas och översättas av vem som helst.

Det vore då en utmärkt källa för Immigration Bureau Thailand att utvärdera visumsökanden och ge "omotiverade" avslag till dom som misstänks för att inte respektera, och dom som uppenbarligen genom sina nedlåtande poster och bilder, inte respekterar kungahusen i Sverige och Thailand.

Vore egentligen tjänstefel av Immigr. att inte utnyttja denna gratiskälla, för att se till att antiroyalister, revolutionärer och annat slödder inte kommer in i Thailand och sprider sina irrläror...

JohanB

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Atom

Man bor da ocksa ta med I berakningarna att Thaksin mycket val kan vara premiarminister / president om ett ar sa aven hans kritiker bor isf vara forsiktiga. Han var ju dessutom inte sadar jattenoga med bevis nar det gallde War on Drugs sa ett eventuellt War on Dissidents kan onekligen utarma diverse forum

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Jag tvivlar inte ett ögonblick på att de thailändska myndigheterna har viss koll på vad som skrivs om Thailand, åtminstone på engelskspråkiga forum. Dock mer tveksam till att man bryr sig om svenska forum.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tvivlar inte ett ögonblick på att de thailändska myndigheterna har viss koll på vad som skrivs om Thailand, åtminstone på engelskspråkiga forum. Dock mer tveksam till att man bryr sig om svenska forum.

Herr Chang har talat.

Tror nog att de misstänker ett bonde uppror lett av Isaan lover, o vill därför ha koll på dennes propagerande för att få med sej andra korn :ph34r:

CHAANG THEE NANG

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror nog att de misstänker ett bonde uppror lett av Isaan lover, o vill därför ha koll på dennes propagerande för att få med sej andra korn :ph34r:

Mycket möjligt scenario också :P

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tvivlar inte ett ögonblick på att de thailändska myndigheterna har viss koll på vad som skrivs om Thailand, åtminstone på engelskspråkiga forum. Dock mer tveksam till att man bryr sig om svenska forum.

Herr Chang har talat.

Det finns ju Google Översätt.rtfm.gif Funkar rätt bra nu..wink.gif

ผมมีข้อสงสัยว่ารัฐบาลไทยได้ให้ตากับสิ่งที่เขียนเกี่ยวกับประเทศไทยไม่น้อยกว่าในบอร์ดภาษาอังกฤษ แต่สงสัยเพิ่มเติมว่าใส่ใจกับบอร์ดสวีเดน

นายช้างได้พูด

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Det finns ju Google Översätt.rtfm.gif Funkar rätt bra nu..wink.gif

ผมมีข้อสงสัยว่ารัฐบาลไทยได้ให้ตากับสิ่งที่เขียนเกี่ยวกับประเทศไทยไม่น้อยกว่าในบอร์ดภาษาอังกฤษ แต่สงสัยเพิ่มเติมว่าใส่ใจกับบอร์ดสวีเดน

นายช้างได้พูด

Ja där ser man, det verkar ju fungera... fru Chang förstod vad som menades även om det förstås inte var perfekt thailändska.

Tror ändå det blir för dyrt för thailändska myndigheter att övervaka varenda forum jorden runt.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja där ser man, det verkar ju fungera... fru Chang förstod vad som menades även om det förstås inte var perfekt thailändska.

Tror ändå det blir för dyrt för thailändska myndigheter att övervaka varenda forum jorden runt.

Herr Chang har talat.

Google Translate blir bättre hela tiden. Verkar självuppdaterande och självlärande i och med att användarna kan förslå bättre översättningar och returnera.

Så nu är det att möjligt "läsa" thailändska tidningar och bloggar för att få lite vidare vyer. Men det blir mer exakta översättningar och lättare att förstå, om man översätter thai till engelska.

JohanB

Ändrades av JohanB

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

ban99arne

Den tanken har slagit mig också.

Det här forumet kan ju läsas och översättas av vem som helst.

Det vore då en utmärkt källa för Immigration Bureau Thailand att utvärdera visumsökanden och ge "omotiverade" avslag till dom som misstänks för att inte respektera, och dom som uppenbarligen genom sina nedlåtande poster och bilder, inte respekterar kungahusen i Sverige och Thailand.

Vore egentligen tjänstefel av Immigr. att inte utnyttja denna gratiskälla, för att se till att antiroyalister, revolutionärer och annat slödder inte kommer in i Thailand och sprider sina irrläror...

JohanB

Mja Patton, di med ett sjukligt stort vapen intresse lär ju få det svårt i di flesta länder . och en får då anta att min avatar även gör det svårt för

Herr Carl Gustav att besöka sitt hus i LOS.

Pacifisten Arne

Ändrades av ban99arne
Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Byt till en roligare bild arne

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...