Jump to content
IGNORERAD

Bilprovningen Thailand


Baa

Recommended Posts

Så har man provat på bilprovningen Thaiway, blev faktiskt possitivt överraskad över kvaliteten på arbetet.

Dom har stort sett samma apparatur för kontroll av bromsar och avgaser som i Sverige, lysen osånt fanns det speglar till, visuella kontroller av däck och sånt, det man slapp var det förbaskade ruskandet i styrleder o dyligt, men dom körde bilen över nån testränna medans dom vred på kringlan så nån sorts test var det.

Mest imponerande var priset 200 bath för 20 minuter arbete, samt stort plus, dom har en bilverkstad i anknytning så skulle det vara nåt fel så fixas det direkt, smart.

Varför detta, jo vi har hand om en god väns bil, han är i USA ett år, och bilskatten kan inte betalas utan besiktning om bilen är mer än 3 år, blev en trevlig förmiddag där man fick lära sig att Svensk bilprovning kunde lära sig nåt om effektivitet och affärsverksamhet, öppna verkstäder och köerna kommer att minska drastiskt i takt med färre återbesök.

Baa

PS Naturligtvis skedde detta i privat, ej statlig regi DS

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Så dom har bilprovning i Thailand ochså,jag som trodde att dom bara köpte en nån ny grej att hänga i backspegeln så skulle allt ordna sig.

Ja då vet man att bromsarna förmodligen funkar nästa gång man tar en taxi.

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad kostar gräddfilen som inte går genom testslingan?

Körförbjudne Arne

Vet faktiskt inte, men den normala taxan för att få en stämpel nånstans brukar vara 2000 så det kan nog gå här med. :kort:

Å andra sidan, har man den ekonomin byter säkert gräddslickarna bil minst var tredje år. :wai:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet faktiskt inte, men den normala taxan för att få en stämpel nånstans brukar vara 2000 så det kan nog gå här med. :kort:

Å andra sidan, har man den ekonomin byter säkert gräddslickarna bil minst var tredje år. :wai:

Onödigt vetande..

Gräddslickar Thaiarna behåller normalt bilen 4 - 5 år vilket är lång tid i jämförelse med Singapore, Japan, Korea, Hong Kong där man normalt behåller bilen i max 3 år. Singapore bilarna brukar normalt hammna i Nya Zeeland, och Japan bilarna i Ryssland, Nya Zeeland, United Arab Emirates.

Ha en bra dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick aldrig följa med till bilprovningen för om en farang följer med enligt pappan här i huset hittar dom bara på något fel som man sedan måste betala för att få lagat.

Bilen gick igenom utan något fel.

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick aldrig följa med till bilprovningen för om en farang följer med enligt pappan här i huset hittar dom bara på något fel som man sedan måste betala för att få lagat.

Bilen gick igenom utan något fel.

Tänkte inte på det, men hustrun har inget körkort (har heller ingen större önskan av att se henne köra bil) men det gick ju smärtfritt ändå, LUCKY MR!! :friends:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var där sist vi var i Thailand med vår motorcyckel som inte varit i trafik på 5 år. Besiktiningen av bilarna såg seriös ut men gropen låg det skyddsgaller för.

Jag var lite orolig att dom skulle hitta någon på vår gamla motorcyckel som verkligen sett sina bästa år. Men det enda som dom kontrollerade var ramnummret och motornummret. Inte lysen eller bromsar!

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...