Jump to content
IGNORERAD

Biljett från Thailand till Sverige i slutet på Maj?


Pontus

Recommended Posts

Svägerskan kommer hit och ska jobba. Vart köper hon billigast biljetten, behöver åka med Thai då hon inte kan engelska nästan alls.

Utresa tidigast 2010-05-30.

Bokade BKK-ARN-BKK för två år sedan hos http://www.aircentre.net/ Sukhumvit Soi 11 och Deena som jobbar där. Är hon kvar?

Kanske ska tilläggas att hon varit i Sverige två gånger tidigare?!

Vissa har det bra, andra har det bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni som har eran bättre hälft ;) på väg hit för första gången. Vem/Vilka har ni använt er utav för att boka?

Vissa har det bra, andra har det bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jane på www.saveflights.com är mycket bra att ha att göra med. Andra året i rad vi anlitar henne även om beräknad ankomst försenades pga av askmolnet nu gjordes en relativt snabb ombokning. Säkert betalningssystem dessutom.

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet att svenska World travel team har lite som specialitet att sälja "omvända" resor, dvs från bkk till sthlm. Kompisen köpte en sådan för ett tag sedan och berättade att sevicen var bra och att priserna var desamma som att köpa i Thailand.

Kika där om det kan vara något att ha.

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har inte bokat någon biljett ännu från Thailand till Sverige men vi har tittat lite på priserna på: SaveFlights

6-månaders biljett för 45.800 bath

Depart 18Jan-31Mar, 01May-14Jun,Sep, 01Nov-11Dec

Billigt eller inte?, det vet jag inte men priserna har legat ungefär där när vi kollat tidigare också.

Kan löna sig att kolla med någon lokal resebyrå också.

Den vi har här i Si Chiang Mai har de gånger vi flugit inrikes med Thai alltid haft bättre priser än de vi hittat på nätet.

EDIT: Såg att lenno redan tipsat om SaveFlights medans jag satt och såsade framför datorn :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Chryzaliz

Bokade för ett tag sedan genom SaveFlights en ombokningsbar 1- årsbiljett med Austrian för 39.300Bath.

Samma erbjudande ligger fortfarande kvar på deras site. Detsamma med Lufthansa.

Kontakta Jane via telefon eller mail. Det är ordning och reda på henne.

http://www.saveflights.com/country/sweden.html

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66

Jane på www.saveflights.com är mycket bra att ha att göra med. Andra året i rad vi anlitar henne även om beräknad ankomst försenades pga av askmolnet nu gjordes en relativt snabb ombokning. Säkert betalningssystem dessutom.

Jag ska antagligen boka genom dom snart.Men hur funkar deras betalningssystem?Kan jag betala med mitt visakort från Sverige och biljetten vara i tjejens namn? Jag bokar nog en ettårs med Thaiair.Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66

Visst, det går alldeles utmärkt.

Tackar för det snabba svaret.Tänkte bara så inte Thaiair frågar om visakortet vid incheck,men det gör dom väl bara om man köper biljett direkt genom Thaiair.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar för det snabba svaret.Tänkte bara så inte Thaiair frågar om visakortet vid incheck,men det gör dom väl bara om man köper biljett direkt genom Thaiair.com

Tror faktiskt det är lungt så länge man inte använder kreditkort. Pengar på kontot = betalning direkt :)

Glöm inte ansluta kortet via någon tjänst först bara om du har Swedbank. Såg det häromdan. Kunde inte betala med mitt VISA (Swedbank) för att det inte hade någon specialtjänst. Antar att alla banker börjar med det snart (eller redan)?!

Vissa har det bra, andra har det bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar för det snabba svaret.Tänkte bara så inte Thaiair frågar om visakortet vid incheck,men det gör dom väl bara om man köper biljett direkt genom Thaiair.com

Har bara åkt ett fåtal gånger med just Thai International och kan inte minnas att de även krävt att få se betalkortet. Inrikes i Thailand har jag däremot råkat ut för det många gånger men minns inte på rak arm om det Air Asia, Thai eller Bkk Air som är värst med denna omständighet.

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Ni som har eran bättre hälft ;) på väg hit för första gången. Vem/Vilka har ni använt er utav för att boka?

Jag har använt Odenresor.se, och har fått bra service och bra priser på Thai Airways.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har använt Odenresor.se, och har fått bra service och bra priser på Thai Airways.

Suveränt! Mer förslag efterfrågas!

Har en polare som är bosatt i BKK sedan massor med år tillbaka. Han har lovat gå ner o kolla på sin resebyrå men varenda krona behöver sparas...

...enligt frun, svägerskan, deras mamma och alla andra Thailändare som är inblandade ;)

Vissa har det bra, andra har det bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick ett till tips av polare för odenresor och att även jade travel på olof palmes gata.

Vissa har det bra, andra har det bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Jag använder alltid thailandresor.se. Tycker dom är kanon. Om dom är dyra eller kan jag ej svara på.Passar mig perfekt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag använder alltid thailandresor.se. Tycker dom är kanon. Om dom är dyra eller kan jag ej svara på.Passar mig perfekt.

Har mailat dom och frågat om pris. Blev lite ändring på vad vi behöver. Tydligen med arbetstillstånd behöver man inte ha en returbiljett så nu är det en enkel BKK-ARN som vi ska ha.

Vissa har det bra, andra har det bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Pontus dom är dyra min familj kommer nästa lördag. Åker Thai från Udonthani. Bästa pris enkel är med Air berlin

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni som har eran bättre hälft ;) på väg hit för första gången. Vem/Vilka har ni använt er utav för att boka?

Jag andvänder Olavi Travel i Bangkok.

En mycket bra resebyrå!!

Det har funkat klockrent atta gånger, vi har behövt billjeter BKK-CPH

Länk:

http://www.olavi.com/

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...