Jump to content
IGNORERAD

Postgången till Thailand dålig


Mankan

Recommended Posts

Har skickat papper till damen för nästan en månad sedan. De har inte dykt upp ännu och hon ska till ambassaden på fredag :suicide:

Ingen som händelsevis ska till Pattis i morgon från Stockholm då? Skulle behöva skicka med några papper.

:(:(

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 25
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Mankan

    5

  • John Khonken

    3

  • Surin P3

    2

  • Andlar70

    2

Mest aktiva i denna tråd

Sorry Mankan.

Testa att skriva en ny tråd med en mer träffande rubrik och lägg den på "Thailand, eller thai i Sverige".

Lycka till!

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66

Detta har hänt även mig.Jag skickade brevet den 5 April och det har inte kommit fram,ambassadtiden är på Fredag.Jag har skickat nya papper men dom hinner inte fram så nu blir allt uppskjutet. Men jag tycker nog det känns tryggast att hon inte åker till Bangkok just nu ändå.Så för oss blir det till att vänta och se vad som sker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta har hänt även mig.Jag skickade brevet den 5 April och det har inte kommit fram,ambassadtiden är på Fredag.Jag har skickat nya papper men dom hinner inte fram så nu blir allt uppskjutet. Men jag tycker nog det känns tryggast att hon inte åker till Bangkok just nu ändå.Så för oss blir det till att vänta och se vad som sker.

Det hade ju varit skönt att få det klart så man inte behöver köpa biljett så tätt in på avresan. Men det är väl bara att bita i det sura då och beställa ny tid. Måste dock få ner pappren på något sätt, posten verkar ju inte fungera i alla fall. :crazy:

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tips, skicka rekommenderat.

Lite dyrare men brukar konstigt nog komma fram till skillnad från orekommenderade brev.

MVH/BanArne

Link to comment
Dela på andra sajter

Mankan, jag åker tyvärr inte före söndag, nere måndag men hon får möte mig på flygplatsen. Pattis tidigast om ett par veckor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har slutat skicka post som inte är rekad. Har erfarenheten att majoriteten av posten som inte är rekommenderad försvinner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66

Det hade ju varit skönt att få det klart så man inte behöver köpa biljett så tätt in på avresan. Men det är väl bara att bita i det sura då och beställa ny tid. Måste dock få ner pappren på något sätt, posten verkar ju inte fungera i alla fall. :crazy:

Jo det skulle ju ha varit fint om allt gått enligt planerna.Hade ju hotell bokat i BKK och en biljett bokad på flyg klart redan.Jag bokade av allt igår kväll.Jag skickade ett annat brev 2v innan jag skickade alla papper,det kom fram på 5dagar. Nu skickade jag papprena igen och valde att skicka rekommenderat denna gång.4-6dagar brukar det ju ta,får väl se vad som händer denna gång? Detta var första gången ett brev inte kommit fram för min del så det brukar allt funka med posten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja rek hade ju varit melodin som det verkar. Man lär så länge man lever.

Regency tack för erbjudandet. jag får be om att få återkomma innan söndag om jag behöver din hjälp.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag har sagt varje gång skicka Rek ! En gång skickade jag papper till Soi Postoffice Nana som

Rek poste restante det gick bra att hämta pappren där. Samma Postoffice som ambassaden !

mvh Repe Postarbetare på Arlanda Utrikes :wai:

Bajen_Kopia.png
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66

Idag kom första brevet jag skickade 5 April fram.Detta var inte rekommenderat.Men eftersom hennes ambassadtid är imorgonbitti och Bangkok ligger 55 mil bort så var det ju för sent.Men som situationen ser ut i Bangkok nu så skulle vi ha skjutit fram allt ändå.Hursom,posten kom fram även denna gång,dock jäkligt sent.Får se när det rekade brevet kommer fram? ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag kom första brevet jag skickade 5 April fram.Detta var inte rekommenderat.Men eftersom hennes ambassadtid är imorgonbitti och Bangkok ligger 55 mil bort så var det ju för sent.Men som situationen ser ut i Bangkok nu så skulle vi ha skjutit fram allt ändå.Hursom,posten kom fram även denna gång,dock jäkligt sent.Får se när det rekade brevet kommer fram? ;)

Eftersom dom som vi som bor i Thailand vet att "brevbärarn" kollar breven om dennes någon B där så ,,,

skicka inga penningar,, pls ,,

skicka rek om möjligt ,,ok någon hundra extra men då kommer det fram i 99%

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66

Eftersom dom som vi som bor i Thailand vet att "brevbärarn" kollar breven om dennes någon B där så ,,,

skicka inga penningar,, pls ,,

skicka rek om möjligt ,,ok någon hundra extra men då kommer det fram i 99%

Jag skickar inga penningar Rekat kostar bara 65kr extra,men vetefan om man har nån nytta av det.En gång kom ett rek brev bort som jag skickade.Det svar jag fick av posten var.Vi kan inte hitta brevet och kan inget mer göra.Och det brevet skickade jag inom Sverige.Vad skulle dom då kunna göra om brevet kommer bort i Thailand?Inte ett skit tippar jag på :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skickar inga penningar Rekat kostar bara 65kr extra,men vetefan om man har nån nytta av det.En gång kom ett rek brev bort som jag skickade.Det svar jag fick av posten var.Vi kan inte hitta brevet och kan inget mer göra.Och det brevet skickade jag inom Sverige.Vad skulle dom då kunna göra om brevet kommer bort i Thailand?Inte ett skit tippar jag på :crazy:

Dom jag skickat utan rek har typ 10% kommit fram,,,,,,,,,

dock surin,buriram

Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag har sagt varje gång skicka Rek ! En gång skickade jag papper till Soi Postoffice Nana som

Rek poste restante det gick bra att hämta pappren där. Samma Postoffice som ambassaden !

mvh Repe Postarbetare på Arlanda Utrikes :wai:

Många säger att man bör skicka rek. Men egentligen fattar jag inte skillnaden.

Kanske du kan förklara det?

Det är väl samma flyg som transporterar? Det är väl samma brevbärare som delar ut?

Jag har skickat flera gånger med rek. Och inte i något fall har det krävts att

det är mottagaren som tar emot brevet, vilket det väl rimligen ska vara.

Jag har också flera gånger skickat vanligt brev. Och alla gånger har de också

kommit fram lika snabbt.

Jag förstår att rek. innebär att man kan få ersättning för försvunnen försändelse.

Men det hjälper inte mycket, om det bara är några vanliga papper som skall fram i tid.

/biker

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Har skickat både rek och vanlig brev samt flera flyttkartonger och samtliga har kommit framgreat.gif

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Mit brev till frugan kom fram i veckan. Efter ca en månad. Det var kopior på flygbiljetten som blev inställd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag beställde snus i förrgår ifrån Sverige... Får se när dosorna kommer fram.

Ett paket med 5 dosor skickades i förrgår sedan ett paket om 5 dosor i går och ett idag.

Alltså 3 försändelser - en per dag.

Detta blir ett riktigt prov för posten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag beställde snus i förrgår ifrån Sverige... Får se när dosorna kommer fram.

Ett paket med 5 dosor skickades i förrgår sedan ett paket om 5 dosor i går och ett idag.

Alltså 3 försändelser - en per dag.

Detta blir ett riktigt prov för posten.

Om du vore en elak jäkel skulle du eftersända dom till Wille. :diablo:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mit brev till frugan kom fram i veckan. Efter ca en månad. Det var kopior på flygbiljetten som blev inställd.

Se där ja, men sånt kan du väl ta per mail. Jag skickade mitt 1:a april dock inte framme ännu. Har dock skickat rek nu igår så vi får väl se om det går bättre.

Sägas bör väl att det inte var av snålhet jag inte valde rek utan av okunnighet. Trodde helt enkelt att det inte skulle vara några problem att skicka papper i vanligt brev. Jag ringde dock till postens kundtjänst och beskrev mitt ärende för att vilja veta ungefär vad leveranstiden skulle bli eftersom jag var i mån om att det skulle komma fram i tid. Man kan ju tycka att de borde ha upplyst mig om att jag borde använda rek.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Mankan

Jag skickade såklsart biljetterna via mail också. Man kan aldrig vara för säker. Med rätt resultat. Skickade också med Thaibonus numret för flygningen så frugan får flygpoäng på Thai. Troligtvis är inte detta sista flygningen och jag fick inte tillgodoräkna mig poängen även fast jag betalade.

Nu håller vi alla tummar och fötter och händer att inget strular igen. Så dyker tiracen upp nästa lördag

Link to comment
Dela på andra sajter

Mankan

Jag skickade såklsart biljetterna via mail också. Man kan aldrig vara för säker. Med rätt resultat. Skickade också med Thaibonus numret för flygningen så frugan får flygpoäng på Thai. Troligtvis är inte detta sista flygningen och jag fick inte tillgodoräkna mig poängen även fast jag betalade.

Nu håller vi alla tummar och fötter och händer att inget strular igen. Så dyker tiracen upp nästa lördag

Nä tyvärr får man inte tillgodoräkna sig poängen bara för att man betalar biljetten. kanske vore en bra affärsidé för Thai då man hellre skulle välja dem till damen även om det kostade lite mer he he. Dock kan det ju vara bra om även damen får silver kort så hon kan ta med lite extra packning. Det går säkert bra så ha så trevligt med tilacken. :)

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Hon har inte kommit än. men tackar i förskott. Frugan är laddad att komma. det enda hon oroar sig för är kylan

Link to comment
Dela på andra sajter

Bengt-Erik

När vi skickat i väg, brev (stort) eller paket, så är de

framme efter 4-5 dagar till Ubon, med innehållet kvar,

tycker de är ok

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag kom snuset fram.. alla 3 paket samtidigt.

Inte så dåligt med tanke på att Mån-Ons var posten stängd i Thailand pga helgdagar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...