Jump to content
IGNORERAD

Varför försvinner en tråd ”ZWA”


banlappa

Recommended Posts

Quote

Nu har jag varit med i två månader. Jag är inne på sidan dagligen. Men jag skriver inte så mycket. Jag skriver när jag kan svara på någon fråga eller om jag vill tillägga något i någon diskussion.

Men nu blir jag alltså avstängt från delar av forumet. Mycket tråkigt tycker jag

Meningen från början var ju att den forumdelen överhuvudtaget inte skulle diskuteras i övriga forumet och hade det kunnats hållas så hade du (eller någon annan med litet antal inlägg) inte ens vetat om dess existens. Tycker inte att man kan se det som att man är avstängd från en del av forumet utan bara att man inte har behörighet att komma in där. Nightlife delen av forumet ska ses som en ren bonus och alternativet hade varit att alla inlägg som vi inte ansåg passade in i övriga delar av forumet blivit raderade och då hade det blivit ett herrans liv över det. :furious2:

Syftet är kort och gott att nytillkommna medlemmar på MPR ska slippa mötas av en massa fylletrams och snack om barbrudar så fort de börjar kika runt på forumet. Nu är gränsen för behörighet till Nightlife delen alltså satt vid 100 inlägg, en annan lösning hade kanske varit att man oavsett antal inlägg hade fått begära tillträde till den delen av forumet men då hade ju knappast den delen av forumet kunnats hålla "hemlig" längre för då skulle ju ingen ens veta om att det gick att söka tillträde dit. ;D

Forumet är fortfarande ganska nytt och vi måste helt enkelt pröva oss fram för att hitta lösningar som passar alla medlemmar i den utsträckning det är möjligt. Helt perfekt med 100% nöjda medlemmar kommer det dock aldrig kunna bli om vi nu inte inte bestämmer oss för att slänga ut alla som gnäller så kan ju vi admins sitta själva här på forumet och berömma varandra för att vi för första gången i internethistorien lyckats skapa ett forum där samtliga medlemmar är 100% nöjda. Det är väl nästan vad som hänt på ett annat känt Thaiforum, de som gnäller ryker och kvar blir alla som tycker likadant. :thumbsup:

Men så vill väl ingen ha det här på MPR. :kort:

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 83
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Surin P3

    9

  • PUTTE

    8

  • Pontus

    7

  • svarten

    5

Mest aktiva i denna tråd

Quote

Men nu blir jag alltså avstängt från delar av forumet.

Avstängd ifrån en forumdel som inte fanns när du reggade dig? Hur är det möjligt?

Är inte det lite som att begära tillgång till bankens alla pengar för att man är kund där? :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Avstängd ifrån en forumdel som inte fanns när du reggade dig? Hur är det möjligt?

Är inte det lite som att begära tillgång till bankens alla pengar för att man är kund där? :D

Ja det var ju en lustig jämförelse.

Förut hade tillgång till dessa trådar nu har jag det inte. Om man kallar det avstängd eller något annat spelar mindre roll. Jag har ju ingen möjlighet att få tillgång till det idag. Jag till hör den kategori av medlemmar som inte gillar att censureras från vissa trådar. Jag vill gärna själv välja vilka trådar jag vill läsa och kommentera.

Om syftet är som Swippe beskriver så slår det ju lite fel i mitt fall. Jag förstår att ni testar olika lösningar för att få forumet så bra som möjligt eller för att passa sponsorerna. Men jag säger vad jag tycker sedan är det upp till er att bedöma om det finns någon bättre lösning. Eller så kan ni ju bara skratta åt det

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mankan,

1. Du hade inte tillgång till Nightlife när du reggade dig. Därför att den inte fanns då. En tråd som flyttade har du inte tillgång till, men du kommer att få det så småningom. Den är ju inte raderad, utan ligger och väntar, låst (ingen kan skriva i tråden) på zwa och även på dig som det verkar.

2. Vi gör egentligen inte någonting för att forumet ska passa sponsorerna. Nja, lite kanske. Men 99% av våra handlingar är för att göra forumet bättre för våra läsare, dvs. gäster och medlemmar.

3. Jag har ingen humor, jag skrattar inte åt någonting.

Link to comment
Dela på andra sajter

3. Jag har ingen humor, jag skrattar inte åt någonting.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Mankan,

1. Du hade inte tillgång till Nightlife när du reggade dig. Därför att den inte fanns då. En tråd som flyttade har du inte tillgång till, men du kommer att få det så småningom. Den är ju inte raderad, utan ligger och väntar, låst (ingen kan skriva i tråden) på zwa och även på dig som det verkar.

2. Vi gör egentligen inte någonting för att forumet ska passa sponsorerna. Nja, lite kanske. Men 99% av våra handlingar är för att göra forumet bättre för våra läsare, dvs. gäster och medlemmar.

3. Jag har ingen humor, jag skrattar inte åt någonting.

Är alla trådar i Nightlife låsta?

Nu har jag ju likt förbannat inte till gång till denna forum del som jag vill ha tillgång till. Detta pga syftet swippe beskrev. Ja skulle snarare välja att lämna forumet av anledningen att jag inte får tillgång än att jag skulle ta anstöt av någon tråd. Så vad tycker du slår det rätt eller fel i mitt fall?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fy fan Kim och P3    :kort:

Detta är ett lågvatten  :police:

Vi skriver när jag har något att skriva.

Nu måste man skriva en massa skit inlägg då för att få tillgång till hela forumet

Vakna upp :)

Vi lever inte i Kina mm.

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

hmmmmmmmmm...då va man uppe i 37...inte så många ONÖDIGA meddelanden kvar..HOPPAS DE E VÄRT ALLT SLIT PÅ TANGENTBORDET

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag köper nog det argumentet även om det kanske kan vara tråkigt ibland.

Tyckte det mesta redan var utagerat när jag lämnade igår så vad säga.. mpr..   :wai:

Jag gillar visserligen just mpr för mångfalden. Du hittar alla typer av människor här med olika erfarenheter och värderingar. Ett dunka varann i ryggen forum där alla tycker samma blir fort ointressant för dem som inte är uppenbara "troll" eller en i gänget.

Är inte säker på om en spärr på 100 inlägg är den mest kreativa lösningen men har inget bättre att föreslå så ska inte klaga. Dessa trådar kommer fortsätta poppa upp hela tiden och denna diskussionen kommer att återkomma varje gång. De flesta forumläsare är fortsatt passiva och skriver sällan inlägg och bara mångaåriga medlemmar eller äkta forumspammare får någonsin tillgång med en sån här lösning. Har själv läst på TT en längre tid, reggade mig bara en gång för att svara på en fråga jag visste svaret på men annars har aldrig skrivit ett ord.

Mitt ogenomtänkta förslag är nog att ta bort trådarna från "allmänt" sektionen. Som sagt det ser inte bra ut med en massa sånna tråder när svensson vill läsa om "normala saker". Att sedan definitionen på normalt naggas betydligt när de väl sätter sin fot i Thailand är en annan diskussion. Intresset finns nog där fortfarande även om många inte vill stå för det.

Vet inte om låsningen är speciellt nödvändig eller effektiv men det är ju upp till oss användare att inte spamma ner med oseriöst fyllesnack.

De flesta med över 100 inlägg är ju redan självutnämnda experter på "nightlife" så då blir det enbart en sektion för nonsens och fyllesnack.

Faran är också att alla seriösa postare undviker sektionen vilket isåfall gör den meningslös.

Bara några tankar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Såja grabbar, ta det lugnt nu. Surin kommer nog på en lösning där man manuellt kan fixa tillträde till "Nightlife" delen utan att man ska behöva spamma sönder forumet för att komma upp i 100 inlägg och därigenom få behörighet. :morgon:

Meningen var ju som sagt att det skulle bli en överaskning med den nya forumdelen när man kommit upp i 100 inlägg men det "överaskningsmomentet" är ju som bortblåst nu. :crazy:

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Såja grabbar, ta det lugnt nu. Surin kommer nog på en lösning där man manuellt kan fixa tillträde till "Nightlife" delen utan att man ska behöva spamma sönder forumet för att komma upp i 100 inlägg och därigenom få behörighet. :morgon:

Meningen var ju som sagt att det skulle bli en överaskning med den nya forumdelen när man kommit upp i 100 inlägg men det "överaskningsmomentet" är ju som bortblåst nu. :crazy:

Mvh Swippe

Hade jag vetat att det var en överraskning hade jag hållt min lilla käft stängd  :kort:

Vissa har det bra, andra har det bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest 113BOM

Quote

Fy fan Kim och P3    :kort:

Detta är ett lågvatten  :police:

Vi skriver när jag har något att skriva.

Nu måste man skriva en massa skit inlägg då för att få tillgång till hela forumet

Vakna upp :)

Vi lever inte i Kina mm.

pigge01

dom röda är många i norrland

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen tycker jag att Kim och SurinP3 gör rätt. 100 inlägg är en bra gräns för seriösiteten.  :wai: Även om jag har en massa inlägg innan jag når den gränsen.  :crazy:

Anong Thaimassage

71/28 Moo 3 Luangphochuan Road

Karon Beach, 83100 Phuket, Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

41.närmar mig me STORMSTEG..URSÄKTA FÖR ALLLA ONÖDIGA INLÄGG MEN "REGLER"HAR JA ALLLLLLTID FÖLJT speciellt dom onödiga :fan1: ..ps måne...ska ta mig en kopp kaffe först!!! de e ju lite så å så me de på din gata i stan..

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag erkänner mig skyldig till att ha flyttat zwas tråd! Tyvärr tänkte jag inte på att detta medförde att trådskaparen och en del medlemmar som redan skrivit i tråden nu ej kommer åt den längre.

Ska försöka lösa detta på annat sätt nästa gång jag ser en tråd som plötsligt övergår i att endast passa på Nightlife. Det går ju till exempel att splitta trådar.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen dum idé Swippe.

De som vill ha tillgång till Nightlife, skicka PM till mig. (Nu brinner väl servern upp)

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

VA E DE FÖR"ÖVERASKNING"VID 1000 INLÄGG. ???

Då får du tillgång till en forumdel där det är fullt med bilder på nakna tjejer. Men säg nu inte det till nån för då lär ju MPR bli totalt sönderspammat! :ahh::thumbsup:

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Personligen tycker jag att Kim och SurinP3 gör rätt. 100 inlägg är en bra gräns för seriösiteten. 

Man hinner skriva mycket skit på 100 inlägg.

Det är knappast någon garanti för att det är seriöst.

53 kvar...

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...