Jump to content
IGNORERAD

ombokning biljett före eller efter ansökan om UT för besök


Neil

Recommended Posts

hej

tjejens 3 månaders TV är snart slut så hon skulle behöva skaffa tre månader ytterligare genom att söka om UT för besök 3 månader. Behöver hon omboka sin biljett innan vi går och ansöker eller går det bra att ansöka ändå och boka om efter hon fått tillståndet beviljat?

Tack på förhand

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

sakonnakhon

Det går bra efter. Ta med biljetten när ni gör ansökan, så att Mig. ser att hon har en ombokningsbar biljett.

Så funkade det iallafall för några år sedan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick tre månaders förlängning för min fru ifjol höst och då räckte det med att visa upp en ombokningsbar biljett

Link to comment
Dela på andra sajter

thaikonsult

"Du som besöker Sverige och vill förlänga tiden för besöket ska fylla i detta frågeformulär. Du ska lämna in formuläret tillsammans med din ansökan om uppehållstillstånd. När du besöker Migrationsverket ska du visa upp pass och returbiljett (om du har en sådan). Du ska också visa att du kan försörja dig under vistelsen. Om någon annan kommer att stå för din försörjning i Sverige ska hans eller hennes inkomstuppgifter styrkas. OBS! Han eller hon ska också skriva under detta formulär".

Så står det på frågeformuläret som ska bifogas ansökan om uppehållstillstånd för besök.

http://www.migrationsverket.se/download/18.56e4f4801246221d25680001153/blut_besok_T83_sv.pdf

Det är inte speciellt svårt att boka om en ombokningsbar biljett. Det underlättar alltid handläggningen av ärendet.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag förlängde utan att ha en ombokningsbar biljett, inga problem heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...