Jump to content
IGNORERAD

MBK , CHATUCAK


Olinen

Recommended Posts

Hej

Fick uppdrag av min syster som åker ner nästa veckan, att kolla om här var någon som visste hur det var runt MBK och CHATUCAK i dessa oros tider

mvh Håkan

Link to comment
Dela på andra sajter

Skrämmande egentligen... jag bor i Bkk och vet inte hur det står till med MBK, där jag träffade frugan första gången...

Det ligger rätt nära demonstrationen men jag har inte sett nåt om att just MBK är drabbat.

Parkerade i MBKs P-hus för 2 veckor sedan och då var det lungt, så när som att en vakt tittade efter bomber under bilen med en spegelförsedd pinne (inne i bilen kunde jag haft 1 ton sprängmedel), så det var som ofta i Thailand, ett "spel för galleriet".

Vid Chatuchak är det lungt jag har passerat flera gånger senaste veckorna, kommersen fortgår ostört!

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Skrämmande egentligen... jag bor i Bkk och vet inte hur det står till med MBK, där jag träffade frugan första gången...

Det ligger rätt nära demonstrationen men jag har inte sett nåt om att just MBK är drabbat.

Parkerade i MBKs P-hus för 2 veckor sedan och då var det lungt, så när som att en vakt tittade efter bomber under bilen med en spegelförsedd pinne (inne i bilen kunde jag haft 1 ton sprängmedel), så det var som ofta i Thailand, ett "spel för galleriet".

Vid Chatuchak är det lungt jag har passerat flera gånger senaste veckorna, kommersen fortgår ostört!

MVH Tommy

När vi var på MBK i juni så gick vakterna och tittade under bilar med spegel redan då.

Link to comment
Dela på andra sajter

När vi var på MBK i juni så gick vakterna och tittade under bilar med spegel redan då.

Tack för den infon.

Det var första gången jag parkerade i MBK, så jag vet faktiskt inte hur det brukar vara.

Säkerhets höjningen vid många stora köpcenter är ett spel för galleriet (eller gallerian ;) ).

Jag skrev för länge sedan om "säkerheten" vid ingången till Siam Paragon...

Vid de vanliga ingångarna har de vakter med metalldetektorer.

Men om man går in från utsidan av Mc Donalds kan man passera vidare rakt in utan att vakterna kollar någonting (för det finns inga vakter där), bara att kliva vidare in i Paragon utan nån koll alls, samma sak gäller förresten MBK, jag kollade senast jag var där.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tja.

Om man tar ingången via Tokyu eller ngn annan huvudingång får man ju passera en säkerhetskontroll.

Går man genom tex McDonalds finns ingen säkerhetskontroll.

Undrar vilken väg en eventuell terrorist skulle välja? ???

Spel för gallerierna som Tommy sa.

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt uppgift tidigare så är MBK fortfarande öppet.

Men man bör nog kolla med nån som är på plats som med säkerhet vet.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hitta en Twitter med lite info,senaste från den 22/4 om MBK. Men verkar vara öppet.

Monday 26 April: All BTS stations are in service as normal between 6 am and 8 pm #

Twitter Updates for 2010-04-22

Tourists will want to know MBK has safe access from BTS National Stadium. No danger & shops open as normal. #

http://twitter.mythailandblog.com/

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar för svaren .

Nu kan syrran kanske sova lugnt på natten , hon är ju en shoppoholic så hon måste ju springa där x antal timmar annars är ju resan som förgjord för henne .

mvh Håkan

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Jag var på MBK i tisdags. Då var det öppet och business as usual

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...