Jump to content
IGNORERAD

Vad är en kompromiss?


noBuzz

Vad är en rimlig kompromiss?  

39 röster

  1. 1. Vad är en rimlig kompromiss?

    • 18 månader - Inget nyval!
      2
    • 9 månader (Regeringens bud)
      18
    • 6 månader
      7
    • 4.5 månad (halva ingående förhandlad tid)
      5
    • 1 månad (nuvarande UDDs bud)
      5
    • 0 månader - nyval nu!
      2


Recommended Posts

Hehe, ja... Du har rätt.

Ang. att 40% endast gått på Abhisits propaganda, svarar jag att de kanske är 60% som är mer eller mindre ovilliga att kompromissa här på MPR.

Precis, Statistik Statistik förbannad lögn.

Eller hur man nu brukar säga.

Jag la mig precis mitt emellan Abbhist's och UDD's båda förslag, Alltså 6 månader vore rimligt.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 44
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    7

  • Serath

    7

  • ban99arne

    5

  • MaiChai

    4

Mest aktiva i denna tråd

ja och just nu har många röda satt sina egna barn i pant på barikaderna. Vilket reklam trick! :(

Mja, många barn är ena riktiga uppviglare och provokatörer så har di blivit uppsatta på barikaden så har de säkert förtjänat det.

Barne

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo men hade vi inte redan konsterat att Bertil Lintner har noll koll på läget i Thailand?

Och hittills har jag inte sett någon på MPR eller i media som har bättre koll på läget än Bertil Lintner.

Spekulera gärna vidare gubbs, men utgå från att det gäller inte om Thaksin kommer tillbaka till makten utan när.

Tyvärr vågar jag inte utveckla mitt påstående, men jag vågar sätta en slant om någon vill sätta emot.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Och hittills har jag inte sett någon på MPR eller i media som har bättre koll på läget än Bertil Lintner.

Spekulera gärna vidare gubbs, men utgå från att det gäller inte om Thaksin kommer tillbaka till makten utan när.

Tyvärr vågar jag inte utveckla mitt påstående, men jag vågar sätta en slant om någon vill sätta emot.

Tror nog jag vågar sätta en slant med, inte emot då ;)

Men det bästa för Thailand är nog att Thaksin återvänder som företagare, Men inte ger sig in i politiken igen.

Men tyvärr så har han nog svårt att låta bli pga att det är så lukrativt att vara politiker i Thailand.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jive,

jag glömde ironi flaggan i mitt inlägg om Bertil Lintner.

Han sågades ju tidigare av MPR´s expertis när han hade mage att påstå att det hela inte handlade om fattiga mot rika utan istället om nya pengar och gamla pengar. Hur kan han veta det, han har ju bara bott och verkat i landet under drygt 30 år och under ett antal av dessa varit ordförande för FCCT. Vilka värdefulla kunskaper kan han egentligen ha snappat upp under dessa år som kanske förbigått romantikerna här på MPR?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jive,

jag glömde ironi flaggan i mitt inlägg om Bertil Lintner.

Han sågades ju tidigare av MPR´s expertis när han hade mage att påstå att det hela inte handlade om fattiga mot rika utan istället om nya pengar och gamla pengar. Hur kan han veta det, han har ju bara bott och verkat i landet under drygt 30 år och under ett antal av dessa varit ordförande för FCCT. Vilka värdefulla kunskaper kan han egentligen ha snappat upp under dessa år som kanske förbigått romantikerna här på MPR?

Och det han sannolikt har snappat upp kan han, pga lagen, inte gå ut med.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Ja varför ska man ha så förtvivlat brottom med ett ny-val där man kan förlora makten?

När man lika gärna kan sitta av hela mandatperioden

eller i alla fall 9 månader, eller 3 månader som vissa kräver.

Får jag citera följande herre på den frågan.

Brown David wrote:

Abhisit is refusing the offer of dissolution in 1 months and elections in 3

because he has been told by the military that he must pass the budget

with huge funding for the military plus secure ongoing support

for the elites by the army by promotion of deputy army chief Prayuth

to chief in the annual military reshuffle due in September.

The big challenge for any democratically elected government

is to control the military... cut their budget, sack most of the 700 generals,

forbid their involvement in business and any actions inside the country

controlling the active and retired military will solve the problems in Thailand.

Without military above the law, financial and physical support for the insurgency in the south

and the corruption and repression by the elites, democracy will establish in Thailand.

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja varför ska man ha så förtvivlat brottom med ett ny-val där man kan förlora makten?

När man lika gärna kan sitta av hela mandatperioden

eller i alla fall 9 månader, eller 3 månader som vissa kräver.

Får jag citera följande herre på den frågan.

Brown David wrote:

Abhisit is refusing the offer of dissolution in 1 months and elections in 3

because he has been told by the military that he must pass the budget

with huge funding for the military plus secure ongoing support

for the elites by the army by promotion of deputy army chief Prayuth

to chief in the annual military reshuffle due in September.

The big challenge for any democratically elected government

is to control the military... cut their budget, sack most of the 700 generals,

forbid their involvement in business and any actions inside the country

controlling the active and retired military will solve the problems in Thailand.

Without military above the law, financial and physical support for the insurgency in the south

and the corruption and repression by the elites, democracy will establish in Thailand.

Undrar vilken fakta han bygger påstående att det ÄR så som han beskriver i första stycket ?

Har inte sett annan information vad jag kan påminna mig om att detta är fakta utan snarare en spekulation (bland många) om varför Abhisit inte vill acceptera vilka förslag som helst

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

SN,

du citerar alltså en kommentar skriven i fältet under texten?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar vilken fakta han bygger påstående att det ÄR så som han beskriver i första stycket ?

Det är fakta att Parlamentet skall rösta om nya budgeten i Juli, Och det är fakta att militären skall få en stor kaka.

Det är fakta att Militären skall göra nya utnämningar i september där bland annat Anupong går i pension samt spekuleras i att Prayuth planeras att ta över som armechef.

Och dessa 2 för oss obetydliga händelser för oss andra anses många är orsaken till varför Abbhisit inte utlyser nyval

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

SN,

du citerar alltså en kommentar skriven i fältet under texten?

Eftersom vare sig du, jag Buzzen eller Wille eller någon annan här på MPR

vet med säkerhet vad som försigår i Abhisits skalle och varför han inte vill

gå med på ett snabbt nyval, så tyckte jag att även en annans mans kommentar till en artikel

på Internet kunde få bli min bekväma ståndpunkt för en liten stund tills vi alla vet lite bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst är det härligt med alla dessa spekulationer och konspirationer. Självklart är de sanna, allihopa!

Varför ska man lyssna på vad folk säger alls? Allt alla säger är ändå lögn eller fullt av baktankar.

Det fattar ju alla.

smile.gif

Edit.. såg just att SN hade skrivit samma sak. Fast med egna ord. :)

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är fakta att Parlamentet skall rösta om nya budgeten i Juli, Och det är fakta att militären skall få en stor kaka.

Det är fakta att Militären skall göra nya utnämningar i september där bland annat Anupong går i pension samt spekuleras i att Prayuth planeras att ta över som armechef.

Och dessa 2 för oss obetydliga händelser för oss andra anses många är orsaken till varför Abbhisit inte utlyser nyval

Jo det kan jag hålla med om att det säkert är påverkande faktorer men det var inte så artikeln var skriven och det var det jag reagerade mot

Han skriver att det ÄR så och att Abhisit fått ORDER av militären att dessa beslut måste fattas innan han får utlysa nyval

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det kan jag hålla med om att det säkert är påverkande faktorer men det var inte så artikeln var skriven och det var det jag reagerade mot

Han skriver att det ÄR så och att Abhisit fått ORDER av militären att dessa beslut måste fattas innan han får utlysa nyval

Självklart spekulation, Ingen förutom den initierade "Eliten" vet ju hela sanningen.

Men denna spekulation kom ut tidigt att just Abbhisit vart förbjuden av militären att utlysa nyval. Långt innan våldsamheterna började.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Tallviking,

Dina krav pa "fakta" kanns inte helt hundra i en situation dar i princip ingenting ar obestridligt. Ta saker for vad det ar och spara tid pa att inte haka upp dig pa detaljer. Tror de flesta manniskor inser att i princip alla gissar och spekulerar - vissa battre an andra forvisso.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom vare sig du, jag Buzzen eller Wille eller någon annan här på MPR

vet med säkerhet vad som försigår i Abhisits skalle och varför han inte vill

gå med på ett snabbt nyval, så tyckte jag att även en annans mans kommentar till en artikel

på Internet kunde få bli min bekväma ståndpunkt för en liten stund tills vi alla vet lite bättre.

Jaha, det räcker inte med de vilda spekulationerna på MPR utan vi måste ta in hjälp utifrån... :huh:

Ifall vi skulle spekulera vidare, Banharn har känt var vinden blåser och hoppar av regeringen och de andra i koalitionen följer med. Vips har vi en PTP ledd regering, tror du deras första åtgärd blir att utlysa nyval?

Tror du även att en sådan nybildad regeringskonstellation skulle våga skära i budgeten för militären och sidsteppa Anupongs man helt utan komplikationer?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Tallviking,

Dina krav pa "fakta" kanns inte helt hundra i en situation dar i princip ingenting ar obestridligt. Ta saker for vad det ar och spara tid pa att inte haka upp dig pa detaljer. Tror de flesta manniskor inser att i princip alla gissar och spekulerar - vissa battre an andra forvisso.

Att redan nu bedöma skribenters utsagor om en såpass instabil situation som den som råder

förefaller vara något förmätet. Vem är den som ska göra det?

När det är klart, och inte förr kan vi konstatera om någon här råkat pricka rätt.

"Någon här" är väl dessutom att ta i då alla verkar hämta inspiration från källor de förstår eller sympatiserar med.

Om dessa källor sedan är "experter" i länder långt från där det beger sig och som kan ändra

sina förutsägelser efter dagens vindriktning är ett mindre bekymmer.

mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Naturligtvis är ny arméchef och budgeten två mycket viktiga orsaker till PM vill vänta och de röda vill ha val nu. Det är mycket möjligt att detta är en av orsakerna till att armén backar upp regeringen. En viktig del i kuppen 2006 var ju att Thaksin plockade in okvalificerade hantlangare på olika poster i bl a armén för att ha full koll i alla ändar. Bl a fick en svåger en av de högsta posterna i armén.

Sedan skall vi inte glömma konstitutionen. Regeringen vill att den skall ändras innan ett val. Den skall utarbetas av ett brett spektrum av politiska partier och andra organisationer. Detta arbete hade kunnat varit i stort sett färdigt nu, om inte PTP hoppat av efter ett telefonsamtal från Takki. De röda vill återinföra 1997 års konstitution, vilken ger helt andra möjligheter att "rentvå" alla korrumperade skurkar, inkl Takki.

Egentligen handlar alltså det som händer nu väldigt lite om de fattiga i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha, det räcker inte med de vilda spekulationerna på MPR utan vi måste ta in hjälp utifrån... :huh:

Ifall vi skulle spekulera vidare, Banharn har känt var vinden blåser och hoppar av regeringen och de andra i koalitionen följer med. Vips har vi en PTP ledd regering, tror du deras första åtgärd blir att utlysa nyval?

Tror du även att en sådan nybildad regeringskonstellation skulle våga skära i budgeten för militären och sidsteppa Anupongs man helt utan komplikationer?

Det blir någon som redan är på Takkis lönelista

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Jaha, det räcker inte med de vilda spekulationerna på MPR utan vi måste ta in hjälp utifrån... :huh:

Ifall vi skulle spekulera vidare, Banharn har känt var vinden blåser och hoppar av regeringen och de andra i koalitionen följer med. Vips har vi en PTP ledd regering, tror du deras första åtgärd blir att utlysa nyval?

Tror du även att en sådan nybildad regeringskonstellation skulle våga skära i budgeten för militären och sidsteppa Anupongs man helt utan komplikationer?

Jag är mycket tveksam till att någon ur det nuvarande politikergardet har integritet och mod nog att

stå emot militärens önskelistor vad det gäller ex vapeninköp och maktpositioner.

Den enda som har gjort detta tidigare var väl Anand Panyarachun, vill jag minnas.

Eventuellt tar väl de konkurrerande Generalerna kol på varandra om oroligheterna

fortsätter att eskalera.

Då kanske det i slutändan saknas tillräcklig mängd av denna korrupta grupp

så att deras makt på så vis minskas.

Ev då vågar en nya hederliga politiker utan gamla band ställa rättmätiga krav på militärerna och samtidigt se till att deras inflytande över politiken minskar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...