Jump to content
IGNORERAD

Thailand – lika farligt som Irak och Afghanistan Klassas som ett av världens farligaste länder ?


smilet

Recommended Posts

Jaså Joinst vart har du tagit dessa fakta ifrån?

Vi kan väl börja med våld i ROSENTRÄGÅRDEN I GÅR!!

Hämta in lite mer innan du utalar dig MODERATOR! :whistle:

Mvh Svampen "som lever i verkligheten"!! :ironi:

Jag gav ju en länk, syns inte den på din skärm? Vad har du själv att komma med?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 31
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Los

    4

  • Joints

    3

  • Chrille Columbus

    3

  • Baabar

    3

Mest aktiva i denna tråd

Chrille Columbus

Som sagt, i Pattaya så är jag mycket avslappnad och går absolut inte på helspänn hela tiden. Säkert underskattar jag faran, men jag känner liksom att jag är mycket säkrare där än vad jag är här hemma, vilket kanske inte stämmer.

I Patong/Phuket däremot är jag helt klart mer på min vakt eftersom det är ett annat västerländskt klientel där.

Ja det går inte att lita på folk bara för att de är västerlänningar. Så man ska vara på sin vakt och inte lämna in hjärnan på förvaring på flygplatsen även om det är lätt hänt.

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag får väl simma mot strömmen då och erkänna att jag inte är överdrivet förvånad att Thailand hamnar högt upp på den listan. Fast jag hade nog gissat på en plats runt 15. Iaf så finns det ganska gott om våld, även om man bortser från det politiska, när man skrapar på den välpolerade thailändska ytan.

På tal om våld i Sverige så berättar den här länken en annan historia. Har också läst statistik som visar att antalet mord i Sverige har varit mer eller mindre konstant sedan 70-talet.

Ok. Brottsligheten är alltså på en konstant nivå enligt denna länk. Men nu var min lilla poäng jämförelsen av brottsfrekvensen mellan Sverige och Danmark vad det gäller våldtäkter. Sverige och Damark är två grannländer med likartad kultur och skillnaden borde vara ganska minimal. Jag höjer i vilket fall som helst på ögonbrynen över skillnaden. Men det kanske bara är jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Jaha listan är ju lite förvånande men Thailand är ju inte så säkert som det verkar för Thure turist från charterresor men att jämföra med b.l.a Afghanistan m.f.l är ju att ta i.Men det är ju inte så gulligt som det verkar Thai älskar ju att slåss!

I Pattaya så lämnar man ju inte "garden" nere och aktar sig för att bli för full utan går på helspänn hela tiden och då händer ju inget. När man som turist tänker relaxx det är nog ingen fara då slår "katastrofen" till eller hur?

Full som en spruta och utan gard har jag klarat mig alldeles utmärkt i pattis under alla år sedan 98.. Så frågan är hur du bettet dig där när du måste gå med garden uppe?

Link to comment
Dela på andra sajter

Full som en spruta och utan gard har jag klarat mig alldeles utmärkt i pattis under alla år sedan 98.. Så frågan är hur du bettet dig där när du måste gå med garden uppe?

Jag kom ner till Pattis en gång, var jävligt lycklig, avslappnad, söp mig full på balkongen, gick ut på stan, hade garden nere, välkomnade världen, mötte en underbar människa, resten är historia.

Link to comment
Dela på andra sajter

Chrille Columbus

Full som en spruta och utan gard har jag klarat mig alldeles utmärkt i pattis under alla år sedan 98.. Så frågan är hur du bettet dig där när du måste gå med garden uppe?

På helspänn med ögon och öron öppna... inte flumma på ...

en gång så blev jag serverad ren cola på sailor bar jar såg lite nere och deprimerad ut Jag hade ioch för sej haft en dålig dag och skulle ut och försöka ha lite kul.. Så Pattaya är nog idi*tsäkert.

Ändrades av Chrille Columbus

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Full som en spruta och utan gard har jag klarat mig alldeles utmärkt i pattis under alla år sedan 98.. Så frågan är hur du bettet dig där när du måste gå med garden uppe?

:great:

:drinks:

CHAANG THEE NANG

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...