Jump to content
IGNORERAD

Var hittar du dina flygbiljetter på nätet?


Tujtuj

Recommended Posts

Hallå!

Det lutar åt en resa till LOS nu i juni och undrar nu var man bäst söker bra priser på nätet.

Kikar lite på: http://www.flygresor.se, men antar att det finns fler bra?

Tips tack!

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har ju en Resebyrå på MPR prova där Nokis?

Har redan skickat en förfrågan till Nonkis och World travelteam, men skadar ju aldrig att kolla upp konkurrenterna ;)

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Du ska nog kolla lite på www.reseguiden.se och Aftonbladet.se,där annonserade dom nyligen flyg till Bangkok för 3000kr i juni.

Sen har du www.resfeber.se, www.supertravelsaver.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Många bra tips på kort tid! Tack för detta!

Fick dock på worldtravel teams hemsida se att Thai kör en kampanj och tar 6398 inkl. skatter för utresa före 28/6, och 5398 före 17/6, så då känns det ju rätt meningslöst att försöka hitta något bättre! :great:

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng
www.resguiden.se är bäst enligt mig. Söker på ett 20-tal nätbyråer + direkt på flygbolag. /mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Det flesta resebyråerna/-agenter håller sig med var sin egen sökmotor som naturligtvis prioriterar det egna utbudet, dvs du får ingen upplysning om andra reseagenternas, eventuellt billigare alternativ på samma flygsträcka/resdag.

Av denna anledning måste man få tag i sökmotorer som i sin tur söker i alla (eller åtminstone de flesta) reseagenters sökmotorer för att få tag i de billigaste biljetterna och få en jämförelsevis objektiv och opartisk sammanställning av alla alternativ på en utvald sträcka/resdag, då sorterat på pris.

Det finns ett antal sådana "supersökmotorer" men de har en tendens att med tiden "korrumperas" genom att med tiden mer eller mindre systematiskt utelämna vissa gynnsamma alternativ till förmån för andra mindre fördelaktiga sådana, naturligtvis mot betalning. Därför får man hela tiden ompröva sitt val av "supersökmotor" och kolla med andra alternativ.

Mina favoriter just nu är:

http://www.allaflygbiljetter.se/

http://resor.pricerunner.com/se/pricerunner/

http://www.prisjakt.nu/flyg/

För att få tag i de allra billigaste alternativ lönar det sig att variera ut- och hemresedatum inom de tidsramarna man har. Man ser då ganska snart att de förekommer stora prisskillnader bara genom att ändra på utrese- och/eller hemresedag.

För att göra detta mera systematiskt måste man testa alla tänkbara alternativ på utresa och hemresa. Detta kan vara något tidskrävande men jag lovar att det kommer att löna sig och framför allt upptäcker man snart vissa mönster i prissättningen som gör det lättare att i en senare fas bara koncentrera sig på dessa "favoritdagar".

För den som har väldigt stora tidfönster att planera i men ändå vill jaga fram det absolut billigaste alternativ, tex. billigaste 3-veckors resa mellan mars och maj, kan med fördel anlita vissa dataprogram som underlättar för att automatisera upprepade internetförfrågningar. Ett sådant dataprogram är "iMacros" som går att ladda ner kostnadsfri från internet och som med lite träning enkelt kan instrueras att genomföra hundra- och tusentals sökningar på internet helt automatiskt. På detta sättet är det möjligt att "skanna av" alla tänkbara alternativ på ett större tidsfönster och för flera utreseflygplatser.

Till sist vill jag åter påminna om att inte glömma bort utresealternativen Frankfurt, Berlin och London. Dessa städer kan man nå med lågprisflyg som är billigare än prisskillnaden på flygbiljetten jämfört med utresa ifrån Sverige. Dessutom får man på detta sättet många fler alternativ att välja.

Lycka till!

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

www.allaflygbiljetter.se http://www.bokasmart.se är två sökmotorer för att kolla priser som fungerar bra tycker jag.

Men var jag bokar har varit lite olika, använde Odenresor några gånger då ett annat Thaiforum hade "sammarbete" med dem.

Nu senast använde jag Nonki för första gången och det är jag glad för då vulkanen ställde till det.

Gick kanske att hitta någon krona billigare än Nonki på den absolut billigaste nätresebyrån men hur bra service får du från dem om något strular?

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

CUT-----

Till sist vill jag åter påminna om att inte glömma bort utresealternativen Frankfurt, Berlin och London. Dessa städer kan man nå med lågprisflyg som är billigare än prisskillnaden på flygbiljetten jämfört med utresa ifrån Sverige. Dessutom får man på detta sättet många fler alternativ att välja.

Lycka till!

//Singha711

Och same same but different: att åka till HK och sedan Air-Asia därifrån ...

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...