Jump to content
IGNORERAD

En våt dröm


BBJ

Recommended Posts

En av de dyrare datorerna i världen en Macbook Air för 2,4 miljoner, det måste väl vara en våt dröm för Mac-fans (inte för att jag tänker på någon speciell whistle.gif ).

En liten teaser:

The MacBook Air ‘SUPREME FIRE’ Edition. Encrusted with 25.5 cts of ‘I'F' Flawless diamonds, a magnificent total of 53 individually set sparkling gems sit beautifully in their solid 24ct gold Apple logo. The whole housing is made from highly polished solid 24ct gold, weighing in the region of 2,600 grams.This Exclusive Laptop brings together luxury and top of the industry technology, all of which result in an exquisite work of art. This item is of a limited edition of only 10 units to be made. More luxury designs of this product can be seen on our other website www.goldstriker.co.uk

Price - £219,995.00

Läs mer här: http://stuarthughes.?products_id=83

Mvh

BBJ

jap.gif

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Hade tänkt skriva om min nya hårddisk och nu hittade BBJ rätt forumdel åt mig smiley.gif

Har köpt in en såkallad SSD-disk - dvs en disk utan rörliga delar. Flash-teknik kallas det.

160 GB och den kostar en del, men de blir snabbt billigare och man klarar sig med

80 GB (ca 2000:-) eller t.o.m 60 GB om man har möjlighet att lagra större filer externt.

Vad bra datoren blev med den.

Startar upp datorn från avstängd till färdig att använda på 5-10 sekunder och stora program

som Photoshop eller Dreamveawer går igång direkt.

Som att få en helt ny dator.

Rekommenderas.

mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, en sådan MacBook Air hade nog tilltalat fru Chang ;)

Jag hoppas verkligen SSD-diskarna sjunker i pris... såg att Apple tar SEK 14000 för 512 GB som tillval när man köper en MacBook Pro. En våt dröm... men får nog avvakta med det!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha Arne...

Och jag avråder från att använda Windows XP SP3, i varje fall om man driver Systembolag som ju icke bör drabbas av driftsstörningar.

http://www.svd.se/ny...eri_4602955.svd

Herr Chang har talat.

Problemet är en felaktig uppdatering i macaffee:s antivirusprogram som klassade en systemfil i Windows som "skadlig" och la den i "valvet" vilket gjorde att systemet kraschade och var tvunget att installeras om.

Mellan 800.000 och en miljon datorer är drabbade

Snacka om virus från ett antivirusföretag !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

lostinisaan

Tja, en sådan MacBook Air hade nog tilltalat fru Chang ;)

Jag hoppas verkligen SSD-diskarna sjunker i pris... såg att Apple tar SEK 14000 för 512 GB som tillval när man köper en MacBook Pro. En våt dröm... men får nog avvakta med det!

Herr Chang har talat.

Här finns lösningar för att få mer utrymme i Macbooken.

optibay

maxupgrades

utnyttja den befintliga HD:n för lagring och lägg till en liten "billig" SSD som systemdisk, det blir min lösning när pengarna finns.

2 Thessalonikerbrevet 3:10

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet är en felaktig uppdatering i macaffee:s antivirusprogram som klassade en systemfil i Windows som "skadlig" och la den i "valvet" vilket gjorde att systemet kraschade och var tvunget att installeras om.

Mellan 800.000 och en miljon datorer är drabbade

Snacka om virus från ett antivirusföretag !

Gäller det endast McAffe?

2 datorer här hemma (båda kör XP) har drabbats av något som bromsar dem, virus programmen hittar inget (Avasti och Avira).

Finns det nån enkel lösning isf?

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Gäller det endast McAffe?

2 datorer här hemma (båda kör XP) har drabbats av något som bromsar dem, virus programmen hittar inget (Avasti och Avira).

Finns det nån enkel lösning isf?

MVH Tommy

Mac B)

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Hi jack this eller combofix om du tror att det kan vara trojaner.

Rekomenderar själv combofix

Link to comment
Dela på andra sajter

Spiderboy

Vill gärna ha den men obrukbar efter några år. då den inte kan uppgraderas :S eller om man inte byter ut all komponenter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Hade jag dom pengarna inte köpte jag den inte fast jag gillar Mac.

Finns andra trevliga saker att slänga pengar på.

Tänk så många resor till LOS man kunder göra och bara slösa.

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

köparna till den har säkert en och annan penning över att åka till TL på semester också!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...