Jump to content
IGNORERAD

Thai nazister

Spiderboy

Recommended Posts

Hmm jag har länge om det ligger lite sanning i det... Har flera bevis eller påstående som kan stärka min misstanke om att Thailändare är nazister eller Hitler's sympatisör

I den här videon t.ex. http://www.youtube.com/watch?v=B932e73YCTo&feature=related

Även Thai komedi i TV används Hakkorset väldigt mycket. Inte den originala hakkorset som används utan den Hitler hakkors. Flera avsnitter används hakkors här och där och i olika komedi serier och serier, filmer osv.

Har inget emot, men har någon teori om det? Fattar Thailändare inte vad det är, att dem kan vara så dumma i huvudet kan jag inte fatta.

Man ser det i t.ex. Pen Tor, flera gånger i rad används tröjor med b.la. Hitler som gör sieg heil osv.

Dela på andra sajter

Tror det helt enkelt beror på att många Thailändare inte alls är så insatta i historien som vi är och då helt enkelt inte tycker det är så hemskt att gå runt med en hakkors-tröja. Så det beror inte på att dom är dumma i huvudet, utan på brist i historieundervisningen. Dessutom så är allt som har med krig och militärer så mycket populärare i Thailand än i Sverige, ta tex bara kamouflagemönstrade shorts... tippar på att 9 av 10 thailändska män har minst ett par :)

Jag har iofs inte sett så många Thailändare med hakkors, däremot ganska ofta unga Kambodjanska killar som har rätt, i mina svenska ögon, uppseendeväckande motiv på sina T-shirts... Funderade faktiskt bara härrom veckan (efter x antal Leo) på att starta ett mindre gräl med en fiskarkille med just hakkors på tröjan - men tjejen hindrade mig som tur var!

Sen tycker jag det är ganska svårt att få ihop Hitlers vision om den s.k. "ariska rasen" med hur thailändarna normalt ser ut!

Dela på andra sajter

Herr Hitler hade inte monopol på hakkorset för det är mycket äldre än så

http://sv.wikipedia.org/wiki/Svastika

Men att thailändare är mycket nationalistiska är väll ingen nyhet direkt det fanns ju ett parti som hette Thai Rak Thai

http://en.wikipedia.org/wiki/Thai_Rak_Thai

+ alla regler för oss faranger för att skydda thailändska intressen, men att de skulle vara som nazister är att ta i överkant

för trots allt så älskar de oss farangercool.gif

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222

Dela på andra sajter

Var i Nepal för ett antal år sedan och där hittade jag den på ett munkkloster. Även om de skulle ha röd-vit-svarta svastikan så tror jag att de flesta i Thailand ändå (med rätta) skulle se det som en indisk symbol som kidnappats.

Dela på andra sajter

Min sambo kommenterade till en tysk kille för ett antal år sedan (som hon tyckte var onödigt strikt) att han var en riktig nazist. Hon tänkte mer "militärisk, strikt" och tyckte han reagerade väldigt mycket. :lol: Jag gav en 30-sekunders förklaring av koncentrationslägren och hon förstod varför han tagit så illa upp...

Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Även ett damlag i hockey från Edmonton använde sig av Svastikan.

post-5068-127185978901_thumb.jpg

Kanske brudarna var helt "puckade" :whistle:

Dela på andra sajter

...

Hon tänkte mer "militärisk, strikt"

...

Är väl oftast i den betydelsen, som man i amerikanska filmer/TV-program använder uttrycket " a real nazi". Här hemma säger man kanske snarare "preussare" om någon som vill domdera och hålla på diciplinen.

"... att många Thailändare inte alls är så insatta i historien som vi är"

Om så är fallet, är det desto värre, att folk i väst kan bära bilder och symboler för den ojämförligt värsta ideologin (utifrån antalet mördade människor), t ex Che Guevara-tshirts.

jap.gif

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Dela på andra sajter

Även ett damlag i hockey från Edmonton använde sig av Svastikan.

Kanske brudarna var helt "puckade" :whistle:

Ja, vilka javla stolpskott! :crazy:

Dela på andra sajter

Är väl oftast i den betydelsen, som man i amerikanska filmer/TV-program använder uttrycket " a real nazi". Här hemma säger man kanske snarare "preussare" om någon som vill domdera och hålla på diciplinen.

Om så är fallet, är det desto värre, att folk i väst kan bära bilder och symboler för den ojämförligt värsta ideologin (utifrån antalet mördade människor), t ex Che Guevara-tshirts.

jap.gif

Ah, du tänker så här. ;)

T.

Dela på andra sajter

ursäkta men det där likar visserligen hak korset men tror det är det gamla klassiska malteser riddarnas kors som sedermera sän hitler tog å gjorde om

har inget med nasismen att göra.

Mantra

Dela på andra sajter

jap.gif

The soup nazi.Your pushing your luck little man :lol:

/K

I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Dela på andra sajter

Märkligt är det, detta med Nazist symboler som bärs av vanliga Thai.

På den förra skolan som frugans dotter gick på var det en lärare som kom på sin scooter varje morgon scootern hade en Nazi-flagga (röd-vit-svart, som Nazi tyskarnas) och hennes hjälm var en kopia på tyskarnas hjälm under VK2, svart med ett hakkors vid tinningarna...

Helt klart tyska symboler, men jag tror inte hon förstod innebörden av symbolerna, jag frågade aldrig.

Sen såg jag en karikatyr av Abihsit med "Hitler-mustasch" och en swastika alldeles intill honom i en tråd här på forumet nyss...

Tror att det är max 5% av Thailands befolkning som över huvutaget kopplar mustaschen och swastikan till de stora kriget och vad Hitlertyskland gjorde då.

En meningslös karikatyr om ingen fattar symboliken.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

...

Tror att det är max 5% av Thailands befolkning som över huvutaget kopplar mustaschen och swastikan till de stora kriget och vad Hitlertyskland gjorde då.

...

I den delen av världen, vid den tiden, hade man fullt upp med vad Japan höll på med. Tveksamt om asiater i gemen hade minsta aning om vad som hände i Europa, Nordafrika eller på östfronten. Nog inte så många européer som känner till vad som hände mellan Japan och Kina. Vi vet antagligen lika lite om alla kineser som dog som vad en thailändare känner till om judeutrotningen. Hitler betyder säkert lika lite som vad Pohl Pot betyder för en svensk tonåring.

jap.gif

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Dela på andra sajter

Dessutom var det satanistrockare i en kristen kyrka i videon.

Kan inte kommentera om de var satanistrockare, men utan Kristus fanns det ingen satan, så tror man på den ena så får man den andra på köpet...

Jag menar inte att bara för att man dyrkar den ena så dyrkar man den andra också, utan bara borde medge att den andra existerar.

Har egentligen unte lusläst bibeln, varken nya eller gamla testamentet, men jag har lusläst "The Bible According to Mark Twain" http://www.amazon.com/Bible-According-Mark-Twain-Irreverent/dp/0684824396

En mycket uppseende väckande bok som består av noveller som skrevs för mer än 100 år sedan i ett kristet samhälle, rekommenderas!

En bok som ifrågasätter hela kristendommen på ett humoristiskt och vasst vis...

Flera av novellerna i boken fick inte publiceras före författarens bortgång.

Minns att han skrev, "om denne Jesus kristus var så god, varför är han då den förste som nämner helvetet som straff efter ett syndfyllt liv?" (fritt översatt ur mitt minne).

Han påstår att innan Jesus fanns det inget helvete! Jag vet inte, bara tror mer på Mark Twain än på de som genom årtusenden förvanskat Bibeln.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

• Skapa ny...