Jump to content
IGNORERAD

Tragisk olycka


Jojje

Recommended Posts

Swedish Hero Dies Rescuing Thai Boy

PALIANG: -- Thomas Isaksen 39 years from Sweden, died on 19 April 2010 in Paliang in Trang Province in Thailand while trying to rescue his neighbours 3 year old son, Mio, who had fallen into a well that was being dug in the village.

According to the police, who went to the scene, the 3 year old had played near the 10 meter deep well when he fell into the hole. At first, Mr. Vishnu Sugar, the 24 years old uncle of Mio had tried to rescue the child by going down by a rope into the well. But he had no strength to climb back up with the child.

Swedish Thomas Isaksen then offered to go down to pull out the two people trapped in the well. Thomas Isaksen lived in the village with his 33 year old Thai wife Nattika Suwanvela. But when he reached the bottom of the well, the oxygen had been so depleted, that he couldn't breathe and he apparently died from lack of oxygen.

Source: scandasia.com

Jag har sett människor som är trögare än jag - och sävligare... och till och med stillsammare, lojare och latare än jag. Men de var döda. 

Mark Twain

Link to comment
Dela på andra sajter

Oerhört tragiskt. Tydligen avled alla tre läste jag på annan plats. Man får säga att Thomas Isaksen och Vishnu Sugar visade i handling att de var bra människor. Vila i frid, ens tankar går till de anhöriga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Väldigt tragiskt. Vila i frid

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket tragiskt!

ja alla tre dog men inte av drunkning utan det verkar vara syrebrist eller nån typ at gas.

Men vilken hemsk dag för dom anhöriga, först en tre-åring som ramlar ner i en djup brunn.

Bara där är det hemsk nog för att sedan 2 personer som försöker att hjälpa till att även dom också dör.

Och kan tilläggas att svensken hade kurser i vägsäkerhet, så han hade ju risktänkande i huvudet.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6990663.ab

Fast det är klart han tappa väl allt då det handla om ett barn som behövde hjälp.

Ibland kan naturen vara grym.

Vila i frid samt min tankar går till dom stackars släktingarna som har berövts tre liv på en dag.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Tragiskt är det minsta man kan säga...

Lite kritisk får man dock vara att man lämnar ett barn att leka i närhet vid en brunn på 10 meter djup. Först försökte en släkting till pojken hjälpa, men orkade inte upp efter att ha kommit ned till pojken så då erbjöd sig den svenska mannen att gå ned och hjälpa dom båda upp. Alla tre dog av syrebrist nere i brunnen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tragiskt är det minsta man kan säga...

Lite kritisk får man dock vara att man lämnar ett barn att leka i närhet vid en brunn på 10 meter djup. Först försökte en släkting till pojken hjälpa, men orkade inte upp efter att ha kommit ned till pojken så då erbjöd sig den svenska mannen att gå ned och hjälpa dom båda upp. Alla tre dog av syrebrist nere i brunnen...

Ja, det är lätt att vara efterklok...

Men visst kan man tycka att det inte borde vara möjligt för pojken att trilla ner i denna brunn. TIT.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har själv sett många brunnar i Thailand som saknat lock. En dag hittade jag en död katt i en brunn och efter det accepterade familjen att jag köpte ett cementlock (200 Tbh) och la på.

När jag var ung så omkom 2 hämvärnsmän när de gick ner i en brunn, det fans tydligen metangas i brunnen så dom kvävdes på grund av syrebrist.Enligt vad som sas då så hade det inte hjälpt med en vanlig gasmask då det inte fans någon luft längst ner. :diablo:

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Det var nog inte på grund av gas hamvärnsmännen dog av. Jag tror det var den vanligaste dödsorsaken till "Entering confined space", brist på rätt sorts gas

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var nog inte på grund av gas hamvärnsmännen dog av. Jag tror det var den vanligaste dödsorsaken till "Entering confined space", brist på rätt sorts gas

Vad menar du nu?

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Ej tillräckligt av O2 (syrgas).

Herr Welder borde veta vad som händer i ett slutet rum om man t.ex svetsar.

Syrgas äts upp och det finns ingen "luft" att andas in = man blir trött och somnar in

Sorry läste Borns inlägg igen. Det var det han skrev

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...