Jump to content
IGNORERAD

Strand promenaden i Nong Khai.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Hej

Det ryktas att strand promenaden som är färdig byggd i centrum ska förlängas.

Man ska enligt rykte bygga ut den västerut enda till brofästet på friendship bridge över till Laos.

Läste om att bl.a Mut Mee guesthouse var rädda att få sin utsikt förstörd om promenaden hamnar mellan dom och floden.

Är det någon på plats som kan se om några byggen pågår?

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Det pågick inget arbete när vi var där förra veckan för att köpa "näm nöa" och frugan kände inte till något men hon har ju varit i Nong khai lika lite som mig senaste året. Tror inte det är fel att bygga ut strandprommenaden fast det lär inte bli billigt. Byggnadsmatrial har stigit mycket i pris pga allt byggande i ocj kring Nong Khai.

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det pågick inget arbete när vi var där förra veckan för att köpa "näm nöa" och frugan kände inte till något men hon har ju varit i Nong khai lika lite som mig senaste året. Tror inte det är fel att bygga ut strandprommenaden fast det lär inte bli billigt. Byggnadsmatrial har stigit mycket i pris pga allt byggande i ocj kring Nong Khai.

Hej

Visst skulle det bli dyrt, men det som är byggt hitills har verkligen varit ett lyft för staden.

Och det är massor av folk som vandrar och cyklar där, det är skönt att slippa biltrafiken någonstans.

Sedan har det ju startats många nya affärsrörelser i anslutning till standpromenaden.

Hoppas på en fortsättning både västerut och österut.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite kul att Du skriver "strandpromenaden" för just nu är det nog 17 minst 10 meter ner till vattnet. :dance1:

Baa (har inte hört något som skall ske inom närmsta tiden)

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag hade besök från Sverige och vi besökte bl a Nong Khai.

Här ett par bilder som visar den aktuella strandpromenaden.

Kanske någon är nyfiken?

Jag bodde bara några mil från Nong Khai under drygt ett år.

Jan L

post-3360-127175483458_thumb.jpg

post-3360-12717548566_thumb.jpg

post-3360-127175483458_thumb.jpg

post-3360-12717548566_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej Baa och Jan L.

Ja jag kan tänka mig att det ser lite annorlunda ut än det brukar med så lågt vatten, hoppas det börjar regna snart.

Och tack för dom fina bilderna Jan L.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite kul att Du skriver "strandpromenaden" för just nu är det nog 17 minst 10 meter ner till vattnet. :dance1:

Baa (har inte hört något som skall ske inom närmsta tiden)

Nog kan man kalla det strandpromenad:

normal_DSC04642.JPG

http://teakdoor.com/living-in-Thailand-forum/33207-flooding-in-nong-khai.html

(I alla fall periodvis...)

Det har skrivits lite om förlängningen på http://www.udonmap.com ser jag men det verkar än så länge vara rykten. Jag skulle inte ha något emot det och det skulle säkerligen lyfta stan lite till. Det finns ju dock fortfarande några tomter längs den befintliga promnenaden som skulle kunna exploateras lite mer än vad de är i dagsläget...

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...