Jump to content
IGNORERAD

Skilja sig från Thai mannen


GurraB

Recommended Posts

Hej

Min TGF har nyss åkt hem efter 6 månader i Sverige.

Vi ska påbörja pappersarbetet med UT.

Hon har dock fortfarande äktenskapspapper.

Hon är livrädd för honom pga han misshandla henne för 5-6år sen.

Hur skiljer man sig i Thailand. Hur bör hon göra?

Link to comment
Dela på andra sajter

thaikonsult

Här kan du läsa lite om hur man skiljer sig i Thailand genom den sammanställning vi gjort: http://www.thaikonsu...asithailand.pdf

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Ett inte helt ovanligt sätt är att betala mannen lite pengar för att skriva på skillsmässopapprerna.

Men om hon har blivit misshandlad av honom så är det kanske inte så roligt att ge honom pengar.

Jag vet flera personer som har löst det på detta sätt, och om mannen får reda på att hans x har en falang så kommer

ofta pengar in i bilden.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
broder tuk tuk

Jag skulle ju inte träda fram om jag träffade en dam som låg i skilsmässa med en thaiman.

Thaimannen skulle inte få ett korvöre av mig.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

nissefisk1

Jag skulle ju inte träda fram om jag träffade en dam som låg i skilsmässa med en thaiman.

Thaimannen skulle inte få ett korvöre av mig.

BTT

Det kanske beror på att du inte äger ett korvöre :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Nu ska vi inte dissa thaimannen alltför mycket även om det förstås finns opportunister när farang är inblandad. Det kan vara en komplicerad bodelning med mark och hus där han tycker frugan får mer än hälften och då vill bli kompenserad med en summa pengar innan han skriver på.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Vår" advokat fick 20.000. !0.000 när han tog saken till rätten och resterande 10.000 när skillsmässan var registrerad hos amphur. Hela processen tog ca 6 veckor, ok det är några år sedan men bör väl kosta något liknande idag.

Mbh

tasa

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...