Jump to content
IGNORERAD

Flyg biljetter i december


tehman

Recommended Posts

Vi har börjat titta efter flygbiljetter till Thailand i december en månad.

Ska man vara tidigt ute för att få biljetter till bra pris eller ska man vänta?

Ja vi är mest intresserade av att resa med Thai Airways.

Är det någon som vet var det är best att leta billiga och bra biljetter?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 28
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Up2You

    5

  • Merlins

    4

  • tehman

    3

  • John Khonken

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

John Khonken

Du är nog försent ute redan för dom riktigt billiga biljetterna. har du tur finns det biljetterna med Thai för lite över 8000kr

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har tittat runt 20 december.

Dom priser jag sett är högre, ca 11000-12000kr.

Men är det någon som vet om var man hittar billigare så skriv gärna.

Brukar Thai komma med flera erbjudande till december?

Eller finns det något annat flyg bolag som har bra priser som ni kan tipsa om.

Link to comment
Dela på andra sajter

challenger98

hej,

det är en period där det är lite dyrare att åka

flygbolagen tjänar pengar på grund av att

det är högsäsong mellan just jul och nyår

kanske du kan hitta en biljett med andra

bolag det är inte lönt att vänta för det

blir inte billigare med avresa i december.

flygbolagen delar in året i olika perioder

och säsonger, och kollar du tex nu

så är det kampanjer och dyligt att

resa till Asien lite billigare och så

blir det också till hösten och som

slutar i slutet av november.

mvh challenger98wink.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Ska du åka runt 20 december är 11000-12000 billigt. Alla bolag hissar priset så mycket dom kan under tiden från mitten av december till första dagarna i jan. Vill du flyga lite billigare så finns Air Berlin. Men du ville flyga thai. Då är det bara att betala och se glad ut

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kommer att finnas billiga biljetter,det ska du inte vara orolig för.Vi är ett 50 tal vänner som åker ner varje år i december och flertalet av oss bokar först i augusti-september och då fått tag i biljetter för 6000-7000kr men det gäller att följa på nätet varje dag.Flög dit sist den 7´e december och fick en biljett för 6100kr med china airlines som var med en mellanlandning i Amserdam,ditresan hade vi 2 timmar väntetid och på hemresan 1 timma så det var smidigt och helt ok flygbolag. I år ska du nog se efter Turkish Airlines som ska vara riktigt fina och nya plan enligt många vänner som flygit med dom.Kollade sist igår och det fanns biljetter för 6500kr i december,men då får man rycka dom snabbt för dom försvinner fort.sen vet jag att runt den 20´e dec är det inte så lätt o få tag i så billiga biljetter men man kan ha tur om man har lite is i magen.Kompisen tog en sista minuten om jag minns rätt så var det runt den 20´e dec förra året för 4000kr.

Ska själv boka resan snart och jag följer på nätet varje dag i stort sätt,och när det dyker upp en som jag vill ha så nyper jag den direkt. Bara ha lite is i magen,det kommer biljetter hela tiden och för bra pris.

Sidor som jag letar på är www.reseguiden.se www.resfeber.se www.supertravelsaver.se

Lycka till med biljettköpen och jag är ganska övertygad om att du kommer hitta en biljett för runt 6-7000kr,tro mig :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Ska du åka runt 20 december är 11000-12000 billigt. Alla bolag hissar priset så mycket dom kan under tiden från mitten av december till första dagarna i jan. Vill du flyga lite billigare så finns Air Berlin. Men du ville flyga thai. Då är det bara att betala och se glad ut

Testa att flyga via Hongkong.

Av någon anledning är det inte högsäsong dit.

Till priset av ett par extra timmar och ett stopp i Peking kan du ta dig dit för under 6000 som visat nedan.

Lägg därtill en returbiljett Hongkong-Bangkok för någon tusenlapp. T.ex. med Air Asia.

Flygplatsen i Hongkong är rimligt trevlig att befinna sig på - Peking har jag inte testat.

mvh

post-3917-127162019559_thumb.jpg

post-3917-127162019559_thumb.jpg

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Nu ville personen åka med Thai. Att det finns avreser med andra bolag till billigare priser helt klart. men Thai tar runt 11-12000vid högsäsong runt jul nyår. Kanske mer

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Nu ville personen åka med Thai. Att det finns avreser med andra bolag till billigare priser helt klart. men Thai tar runt 11-12000vid högsäsong runt jul nyår. Kanske mer

Precis.

Fast när han inser hur roligt han kan ha i Thailand för mellanskillnaden och på köpet slipper

"antikronden" TG961/960 då tror jag han är tacksam för tipsen med andra bolag.

I inlägget innan frågade han ju om detta tror jag.

Någon sa Turkish och vi flög med dom i mitten på december förra året. 3400 för Arn-Ist-Hkg. Svinbilligt

Men se upp med väntetider i Istanbul. Inte bara tråkigt där. Dyrt oxå.

mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

challenger98

att sitta och vänta på att det ska dyka upp billiga biljetter är inte lönt

det kommer att dyka upp kampanjer under sommmaren för resor till

hösten, men givetvis för de vanliga som tex KLM Turkish Airlines

och Air Berlin det är inga problem.

men för att flyga med Thai så är det högre priser mellan

från mitten av december fram till början av januari precis

son John Kohnken säger,

ett alternativ kan vara att ta sig till BOM Bombay

och därifrån köpa ganska billiga biljetter,

eller hitta en billigare kampanjbiljett till

SIN Singapore, LH Lufthansa kommer säkert

med någon höstkampanj snart igen.

mvh challenger98wink.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Men jag förstår inte varför det just måste vara Thai air när du kan boka med minst lika bra plan,om inte bättre för halva priset?? Bara undra :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Men jag förstår inte varför det just måste vara Thai air när du kan boka med minst lika bra plan,om inte bättre för halva priset?? Bara undra :whistle:

Dels har dom bäst benutrymme + att du flyger direkt och att få en biljett för halva priset efter 15 dec tror jag är svårt

på en månadsbiljett med ngt annat bolag

till trådskaparen boka en biljett nu med thai hittar du ngn billigare är det bara att boka av

kontakta nonki hjälper han dig

http://www.nonkistravel.se/kontakta_oss.html

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Men jag förstår inte varför det just måste vara Thai air när du kan boka med minst lika bra plan,om inte bättre för halva priset?? Bara undra :whistle:

I många fall är det ju så att samma gubbar som tidigare drog iväg med aeroflot för 6000 kr utan problem nu efter att de träffat sin thaifru plötsligt tvunget ska åka med thai för 12000 kr per skalle.

Vem som styr över valet av flygbolag behöver man inte vara Einstein för att begripa.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

I många fall är det ju så att samma gubbar som tidigare drog iväg med aeroflot för 6000 kr utan problem nu efter att de träffat sin thaifru plötsligt tvunget ska åka med thai för 12000 kr per skalle.

Vem som styr över valet av flygbolag behöver man inte vara Einstein för att begripa.

BTT

Ja eftersom jag inte har ngn thai fru och har åkt med thai minst 20 ggr så veto fan

om inte einstein får hjälpa till här :rtfm: och för 12000 sitter man ganska bra på thai

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

I många fall är det ju så att samma gubbar som tidigare drog iväg med aeroflot för 6000 kr utan problem nu efter att de träffat sin thaifru plötsligt tvunget ska åka med thai för 12000 kr per skalle.

Vem som styr över valet av flygbolag behöver man inte vara Einstein för att begripa.

BTT

Tror du att det är thaifrun som vill ha bättre benutrymme?

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Tror du att det är thaifrun som vill ha bättre benutrymme?

Finns väl en del gubbar som gifter sig med katoyer ochså men det är ju samma system som gäller när gubbarna ex reser till Thailand som singlar eller med frugan.

Reser de som singel så är det ju inga problem att bo för 500 baht natten eller äta för 40 baht ris och kyckling. Men när di åker som gifta då ska det plötsligt bos för 2000 baht natten och ätas på di finaste restaurangerna.

De flesta kvinnor kostar men det är ju lite märkligt när man betänker att frugorna i de flesta fall kommer från väldigt fattiga förhållanden och inte är direkt bortskämda.

Precis som om gubbarna skäms för att åka med aeroflot eller äta på den billiga thairestaurangen när di träffat frugan från Isan.

Undrar ju vad det bottnar i?

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns väl en del gubbar som gifter sig med katoyer ochså men det är ju samma system som gäller när gubbarna ex reser till Thailand som singlar eller med frugan.

Reser de som singel så är det ju inga problem att bo för 500 baht natten eller äta för 40 baht ris och kyckling. Men när di åker som gifta då ska det plötsligt bos för 2000 baht natten och ätas på di finaste restaurangerna.

De flesta kvinnor kostar men det är ju lite märkligt när man betänker att frugorna i de flesta fall kommer från väldigt fattiga förhållanden och inte är direkt bortskämda.

Precis som om gubbarna skäms för att åka med aeroflot eller äta på den billiga thairestaurangen när di träffat frugan från Isan.

Undrar ju vad det bottnar i?

BTT

Pratar du om dig själv nu igen? Själv föredrar jag Thai air pga benutrymmet och jag slipper ett extra byte. Det är inte roligt på t.ex. SAS om man är 1,90 eller längre. Varje byte är dessutom omständigt när man har en unge på ett par år. Äter gärna och oftast på thaurestauranger för 30-40 baht. KFC, Pizza Company eller dyrare restaurang blir det bara ett par gånger i månaden. Bo gör vi oftast gratis hos svärföräldrarna. Är vi på resande fot har det oftast blivit något av militärens bungalows eftersom de är billiga och oftast ligger precis vid vattnet.

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns väl en del gubbar som gifter sig med katoyer ochså men det är ju samma system som gäller när gubbarna ex reser till Thailand som singlar eller med frugan.

Reser de som singel så är det ju inga problem att bo för 500 baht natten eller äta för 40 baht ris och kyckling. Men när di åker som gifta då ska det plötsligt bos för 2000 baht natten och ätas på di finaste restaurangerna.

De flesta kvinnor kostar men det är ju lite märkligt när man betänker att frugorna i de flesta fall kommer från väldigt fattiga förhållanden och inte är direkt bortskämda.

Precis som om gubbarna skäms för att åka med aeroflot eller äta på den billiga thairestaurangen när di träffat frugan från Isan.

Undrar ju vad det bottnar i?

BTT

Fan det är klart att man vill lyxa till det på semestern och ofta har de ju bättre sängar i lite flottare hotell och det är ju viktigt både för ryggen och för den sexuella njutningen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan jag få en biljett för 6-7000kr med Turkish Airlines,China Airline,Aeroflot osv. inte betalar jag dubbelt för att maten och uppdukningen är bra. Men det är upp till var och en :crazy: Sen vad det gäller benutrummet så har i alla fall inte jag haft problem med det på andra bolag,jag är 181cm.

Men som sagt,alla gör som dom vill och vill man välja åka med Thai som är mycket dyrare än många andra bolag så är det upp till var och en,men jag kan ha mycket roligare för den mellanskillnaden i Thailand istället :dance:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan jag få en biljett för 6-7000kr med Turkish Airlines,China Airline,Aeroflot osv. inte betalar jag dubbelt för att maten och uppdukningen är bra. Men det är upp till var och en :crazy: Sen vad det gäller benutrummet så har i alla fall inte jag haft problem med det på andra bolag,jag är 181cm.

Men som sagt,alla gör som dom vill och vill man välja åka med Thai som är mycket dyrare än många andra bolag så är det upp till var och en,men jag kan ha mycket roligare för den mellanskillnaden i Thailand istället :dance:

Flög med Thai nu på enmånads för 5300, är ju inte direkt det dubbla av 6000-7000...

Blir visserligen dyrare i december men inte så att jag skulle vilja sitta dubbelvikt i 13 timmar och jaga en unge på en flygplats i x timmar.

Ändrades av Merlins

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

Flög med Thai nu på enmånads för 5300, är ju inte direkt det dubbla av 6000-7000...

Ja,det finns säker biljetter för det priset just nu,men vi pratar om att åka i december och då ligger biljetterna på 11.000 och uppåt hos Thai,och då är vi uppe i det dubbla :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Flög med Thai nu på enmånads för 5300, är ju inte direkt det dubbla av 6000-7000...

Tja.

Thai är ju väldigt affärsmedvetna: Har bland dom högre priserna i högsäsong och bland dom lägre priserna i lågsäsong.

Finns väl 3 stora fördelar att åka med Thai.

1. Direktflyg.

2. Flexibla med ev. övervikt på hemvägen.

3. Ganska lätt att tjäna in en inrikesbiljett med bonuspoäng.

Nackdelen är att kärrorna känns väldigt slitna.

Har åkt det mesta till Asien. Alla bolag har sina fördelar och nackdelar.

Och det bästa av allt är att man själv kan välja vilket bolag man föredrar. smile.gif

2009 års decemberresa över jul och nyår hittade vi biljetter på Aerosvit för 5800 och nappade på dom. Då låg Thai på ca 12.000.

I år hittade vi Thaibiljetter för 9250 och nappade på det.

Man får överväga lite för- och nackdelar som med alla inköp.

imo /mvh

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tja.

Jag tycker att det bästa stället att boka biljetter är via www.resguiden.se .

Dom söker på ett 20-tal underliggande sajter + några flygbolag.

Tror tyvärr det mesta till ett bra pris är utsålt i dec. men lite beroende påvilket datum du tänkt åka?

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja,det finns säker biljetter för det priset just nu,men vi pratar om att åka i december och då ligger biljetterna på 11.000 och uppåt hos Thai,och då är vi uppe i det dubbla :drinks:

Kollade snabbt upp vad det skulle kosta med enmånads från Stockholm eller Köpenhamn till Krungthep den 10/12 och då låg den billigaste på ca 7400:- Thai air föreslogs som det snabbaste och skulle kosta ca 4700 mer men då sparade man in 13-14 timmar... För mig släpandes på småbarn så skulle jag ta Thai air i det läget även ifall det skulle bli ca 60% dyrare

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok,jag kan förstå det ifall man har barn med sig att man väljer ett direktflyg och då betala mer,det hade jag ochså gjort om jag haft barn :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...