Jump to content
IGNORERAD

Musikutrustning


Lemmy

Recommended Posts

Hej, någon som har koll på hur priserna är för musikutrustning i Thailand? Typ effektpedaler för gitarr och liknande..

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej inte precis dom grejarna du pratar om men instrument finns till riktigt bra priser, jag är inte speciellt bra på detta men jag köpte en

fiol till min dotter och en gitarr till min son, helt bra gerjor till bra pris , det var mycket prutbart dom ville absolut att jag skulle köpa.

Jag betalade 2500 baht för fiolen inkl. ett riktigt bra fodral, enl. hennes musiklärare var det en jättebra fiol och han ringde upp mej

och frågade var jag köpt den, så jag tror säkert att du kan hitta det du söker till bra pris.

Budon

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för ditt svar Budon, om fler har erfarenhet av liknande prylar inhandlade i Thailand får ni gärna fylla på.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Köpte en stålsträngad gura.

Märket var Carabao's egna. Intoneringen hyfsad, ljudmässigt var den halvkass och trögspelad.

Priset kommer jag inte ihåg, ca 2-4000 THB, men då fick jag en Cara t-shirt på köpet.

Skulle tro att Gibson, Fender, Ibanez och andra märken inte är märkbart billigare än vad dom är i Sverige. Men det är bara vad jag tror.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej def inte USA tillverkade, tänkte möjligen om japan-tillverkat o annat... även begagnade japan-tillverkade om det kan va billigare, om det går att hitta

Link to comment
Dela på andra sajter

Det måste vara närmare 40 år sen jag senast köpte en effektpedal. Men om Du inte är på jakt efter en "märkesvara" utan nöjer dig med en (kanske tveksam) kopia kan Du hitta den för ett mycket lågt pris.

Har inte köpt några effektpedaler, men ett antal musikinstrument till ungarna, svinbilligt men med en mycket tveksam kvalitet.

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Ett exempel på svenska priser.

En Boss Metal Zone (klassiker) kostar 890 sek i Sverige.

Vet inte priserna i Thailand men tippar på kanske en hundring lägre.

Nu vet jag inte vad du ska ha för effekter men annars kan man köpa en V-amp eller en line 6 i Sverige och ta med.

Då lär du få dom flesta effekter du är ute efter och dom får plats i en resväska.

Finns helt säkert begagnat på blocket

Link to comment
Dela på andra sajter

Är handla där och ta hem som gäller. Svenska priserna har jag rätt bra koll på.

Nej vad gäller gitarrer så är det ju i så fall japan-tillverkade Fenders, ev Les Paul kopior, men jag vet ju som sagt inte hur beg-marknaden är i Thailand. Gäller t.ex Greco, Orville, Burny, Ibanez... etc tillverkade på 70-80 talet. Sådana har ju skjutit rätt bra i pris i västvärlden..

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...