Jump to content
IGNORERAD

Hur kommer man enklast från Kievs flygplats


lars60

Recommended Posts

Hej!

Sambons son sitter just nu på Kievs flygplats, kom dit igår morse från Bangkok med Aerosvit.

Nu är det ju stiltje på flyget...som ni säkert vet.

Min undrar är hur man kommer därifrån på bästa/enklaste sätt utan flyg?

Är det tåget upp genom Polen till ex-vis Gdansk och därifrån färja till Nynäshamn?

Eller har ni andra förslag?

Vi har det iaf ganska bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Har flygbolaget övergivit dom och låter dom ta sig till slutdestinationen på egen hand?

Borde vara flygbolagets anvar att sätta dom på hotell tills flygen kan starta alternativt köpa tågbiljetter till dom.

Har han svenskt pass? När vi hade vår ofrivilliga natt i Kiev var dom mycket hårda mot dom som bara hade Thaipass och dessa fick endast efter påtryckningar från svenska respektiven följa till hotellet och då samlades deras Thaipass in av migrationsmyndigheterna som följde med till hotellet.

Det är en bit från Ukraina till Sverige.

/mv

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Uch det va ett problem som heter duga

kanske enklast att sätta sig i bilen lars

tänker på visum språkproblem mm

annars borde väll tåget vara det bästa men klarar han det han är väll inte så gammal?

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Har flygbolaget övergivit dom och låter dom ta sig till slutdestinationen på egen hand?

Borde vara flygbolagets anvar att sätta dom på hotell tills flygen kan starta alternativt köpa tågbiljetter till dom.

Har han svenskt pass? När vi hade vår ofrivilliga natt i Kiev var dom mycket hårda mot dom som bara hade Thaipass och dessa fick endast efter påtryckningar från svenska respektiven följa till hotellet och då samlades deras Thaipass in av migrationsmyndigheterna som följde med till hotellet.

Det är en bit från Ukraina till Sverige.

/mv

Ja, han kollar nu med flygbolaget om hjälp med hemfärd.

Jo, han har svenskt pass som tur är.

Han har sovit på ett 4-* hotell inatt skrev han.

Troligen blir det tåg hem och färja från Gdansk...vi får se.

Vi har det iaf ganska bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Uch det va ett problem som heter duga

kanske enklast att sätta sig i bilen lars

tänker på visum språkproblem mm

annars borde väll tåget vara det bästa men klarar han det han är väll inte så gammal?

Jo, det ska han nog klara..fyller 18 år i juli!

Vi har det iaf ganska bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Ja förhoppningsvis så finns det fler thai från planet

för som mamma skriver så är dom inte speciellt hjälpsamma i kive

har själv suttit där pga av missat anslutflyg

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Ja, han kollar nu med flygbolaget om hjälp med hemfärd.

Jo, han har svenskt pass som tur är.

Han har sovit på ett 4-* hotell inatt skrev han.

Troligen blir det tåg hem och färja från Gdansk...vi får se.

Det låter bättre Lars. Du får ge honom lite stöd att man måste vara lite pushig för att få saker att hända i kontakter med Aerosvit. Dom rör inte en fena på eget initiativ, vet jag av egen erfarenhet. / Lycka till för er.

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter bättre Lars. Du får ge honom lite stöd att man måste vara lite pushig för att få saker att hända i kontakter med Aerosvit. Dom rör inte en fena på eget initiativ, vet jag av egen erfarenhet. / Lycka till för er.

Ok, tack för omtanken! :great:

Vi har det iaf ganska bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter en natt till på det ganska hyfsade President Hotel i Kiev, så börjar det hända saker.

http://www.president-hotel.com.ua/

Tillsammans med ca 20 st andra strandsatta svenskar ska det bära av med buss till Riga idag.

Därifrån blir det båt till Stockholm och hemma i bästa fall på tisdag.

Vi har det iaf ganska bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter en natt till på det ganska hyfsade President Hotel i Kiev, så börjar det hända saker.

http://www.president-hotel.com.ua/

Tillsammans med ca 20 st andra strandsatta svenskar ska det bära av med buss till Riga idag.

Därifrån blir det båt till Stockholm och hemma i bästa fall på tisdag.

En strålande lösning med tanke på de hårt belastade transportsystemen just nu. Grattis.

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

En strålande lösning med tanke på de hårt belastade transportsystemen just nu. Grattis.

Tack lenno.ja, tågen brukar ju bli fullbokade ganska snabbt!

Vi har det iaf ganska bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

så här i efterhand kan man ju tycka att det blev ett rätt trevligt sätt att se delar av Europa som inte många andra sätt.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Tack lenno.ja, tågen brukar ju bli fullbokade ganska snabbt!

SJ har nog inte samma inställning i datorerna vad angår "fullbokad" som vissa till synes effektivare bolag.

post-3917-127159161312_thumb.jpg

post-3917-127159161312_thumb.jpg

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Efter en natt till på det ganska hyfsade President Hotel i Kiev, så börjar det hända saker.

http://www.president-hotel.com.ua/

Tillsammans med ca 20 st andra strandsatta svenskar ska det bära av med buss till Riga idag.

Därifrån blir det båt till Stockholm och hemma i bästa fall på tisdag.

Bra att det evrkar ordna sig. Ja, President Hotel är ju känt hos en del Aerosvitresenärer. :) /mvh

post-5592-127161012306_thumb.jpg

post-5592-127161012914_thumb.jpg

post-5592-127161013253_thumb.jpg

post-5592-127161012306_thumb.jpg

post-5592-127161012914_thumb.jpg

post-5592-127161013253_thumb.jpg

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

SJ har nog inte samma inställning i datorerna vad angår "fullbokad" som vissa till synes effektivare bolag.

post-3917-127159161312_thumb.jpg

Enligt en polare som kör varor till Finlands- och Estlands-färjorna så har båtarna sett ut på ungefär liknande sätt de senaste dagarna när de anländer till Sverige, det är "knök-fullt" med andra ord. crazy.gif

Mvh

BBJ

jap.gif

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...