Jump to content
IGNORERAD

Farang död efter överfall i Prasat


noBuzz

Recommended Posts

Aussie Dies After Thai Street Attack

An Australian tourist who died after being attacked in Thailand will be buried there tomorrow, farewelled by his pregnant Thai girlfriend and Adelaide family.

Andrew Oake, 28, had been holidaying in Prasat, near Surin in north-eastern Thailand, for two months with his girlfriend, Som, who is six months pregnant.

About four weeks ago the pair were travelling between villages when they were set upon by two men on motorbikes.

Som ran for help while Mr Oake was slashed on the arms and head with a machete in what might have been a failed robbery.

His father, Roy Oake, said his son was first sent to a local hospital, but the tendons in his arm were severed, and he was sent to Bangkok for surgery.

Mr Oake said there was speculation his son could lose his arm, but he was urged to leave hospital by his travel insurance company.

He returned to Prasat, nine hours away, but later needed another operation in Bangkok and treatment for an infection that had developed in his arm.

At that point, Mr Oake says the insurance company ordered his son to return to Australia for treatment or it would end his policy.

He was making the trip back to Prasat to fetch his passport on Sunday when he died on the mini-bus.

Mr Oake, who arrived in Thailand with his son's brother and mother this week, said he hoped his son's insurance would provide for Som and the baby.

"I told them he was in no condition to travel anywhere," he said.

"He was fatigued, he was in pain, he wouldn't make it."

The couple were married last year by local monks.

Their friend Travis Senne, an American living in Thailand, said he was concerned police had not made an arrest, weeks after the attack in the quiet town.

"Prasat is such a peaceful area, it's not a big city or anything," he said.

"Andrew was a very upstanding, honest person, a very responsible family man.

"He had a plan, a life plan, but it got cut short."

A Department of Foreign Affairs and Trade spokeswoman said staff had been in contact with the family and would provide all necessary consular assistance.

"The cause of death is a matter for Thai authorities to determine," she said.

Source : Sydney Morning Herald

-- 2010-04-15

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 107
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ban99arne

    21

  • Avregistrerad clion

    19

  • Marsupilami

    9

  • GammalDansken

    6

Mest aktiva i denna tråd

Försäkringsbolag Fyfan vilka svin.

Samt hoppas dom får tag i rånarna

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tragiskt. Lider med familjen.

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Bedrövligt agerat av sniket försäkringsbolag, stackars kille och familj som blev drabbade av detta.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick lite information från byn som säger att det handlade om ett trafikbråk ursprungligen.

Andrew kom åkande på sin moppe med tjejen på och skulle svänga när en mötande pickis,

som också skulle svänga, tog sin sväng för snävt varpå Andrew nästan blev påkörd.

Andrew sa till sin tjej och hoppa av moppen och satte efter pickisen.

När han kom i fatt blev det bråk och resten är historia.

Farangerna i byn var inte speciellt förvånade då Andrew var känd för att vara hetlevrad och snabb i att ställa till bråk.

Har inte hört något om att man fått fast killarna än.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick lite information från byn som säger att det handlade om ett trafikbråk ursprungligen.

Andrew kom åkande på sin moppe med tjejen på och skulle svänga när en mötande pickis,

som också skulle svänga, tog sin sväng för snävt varpå Andrew nästan blev påkörd.

Andrew sa till sin tjej och hoppa av moppen och satte efter pickisen.

När han kom i fatt blev det bråk och resten är historia.

Farangerna i byn var inte speciellt förvånade då Andrew var känd för att vara hetlevrad och snabb i att ställa till bråk.

Har inte hört något om att man fått fast killarna än.

Om det gått till på detta sättet så får åtminstone händelsen en förklaring. Det handlar då inte om att Prasart blivit en farlig plats att vistas på och att det går omkring en galning på gatorna som överfaller faranger.

Att göra så som NoBuzz beskriver är inte att rekmomendera i Thailand utan det är bara att vara glad över att man inte blivit påkörd. Att jaga upp den som felat i trafiken för att läxa upp honom är både farligt och totalt meningslöst.

Mycket tragisk händelse och jag lider med hans fru och barn och alla deras anhöriga.

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det gått till på detta sättet så får åtminstone händelsen en förklaring. Det handlar då inte om att Prasart blivit en farlig plats att vistas på och att det går omkring en galning på gatorna som överfaller faranger.

Att göra så som NoBuzz beskriver är inte att rekmomendera i Thailand utan det är bara att vara glad över att man inte blivit påkörd. Att jaga upp den som felat i trafiken för att läxa upp honom är både farligt och totalt meningslöst.

Mycket tragisk händelse och jag lider med hans fru och barn och alla deras anhöriga.

MVH Nonki

Det är nog farligt oavsett land, Såg ju sist i landskrona där en pensionär fick sätta livet till efter tjaffs om en parkeringsplats.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är nog farligt oavsett land, Såg ju sist i landskrona där en pensionär fick sätta livet till efter tjaffs om en parkeringsplats.

Jo, det har du rätt i...

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Försök till lättköpta poäng i en tråd som denna ban99arne är inget som får mitt karma finger att rycka till, möjligtvis - fingret men vad tjänar det till du slutar inte med ditt trams för det.

Exactemente, en tråd som denna råder strikt passlighet och endast kondoleanser bör förekomma.

Poängköparen Arne

Ändrades av ban99arne
Link to comment
Dela på andra sajter

Försök till lättköpta poäng i en tråd som denna ban99arne är inget som får mitt karma finger att rycka till, möjligtvis - fingret men vad tjänar det till du slutar inte med ditt trams för det.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Försök till lättköpta poäng i en tråd som denna ban99arne är inget som får mitt karma finger att rycka till, möjligtvis - fingret men vad tjänar det till du slutar inte med ditt trams för det.

Kan vi helt plötsligt inte förtjäna en lättköpt poäng?

Hur blev vi såpass nästan i släkt med eller kompisar med en vilt främmande australienser

bara för att han råkar kallas "falang".

Han kanske tillhör ursprungsbefolkningen i Australien, vad vet jag, men bör oavsedd vilket förtjäna minst samma samhörighetskänsla och sympati som de som dagligen avvisas av MIG, erhåller här.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Visa respekt för döda människor kräver inte släktskap i min värld men jag kan ha fel. <BR><BR><BR><BR><BR>ban99arne se jag kan skriva din nick korrekt du ger dig inte utan bara ällter på med dit trams.

Ändrades av sataang
Link to comment
Dela på andra sajter

Visa respekt för döda människor kräver inte släktskap i min värld men jag kan ha fel.

Bäste Herr Satan G, vore tacksam om Ni visade lite respekt i denna känsliga tråd och upphörde prompt med er klagosång.

Finstämde Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Marsupilami

Bäste Herr Satan G, vore tacksam om Ni visade lite respekt i denna känsliga tråd och upphörde prompt med er klagosång.

Finstämde Arne

Ursäkta trådskapare.

Nu haha haha haha "Spelevinkeln" har visst drabbats av "Karamelliseringsreducering" i denna tråd... :dance1::crazy:

En :wai: till alla som inte är förtjust i Herr "Spelevinks" s.k. "humor" i tid å otid. :wai:

/Marsupilami

Link to comment
Dela på andra sajter

nissefisk1

Försök till lättköpta poäng i en tråd som denna ban99arne är inget som får mitt karma finger att rycka till, möjligtvis - fingret men vad tjänar det till du slutar inte med ditt trams för det.

Ja f.n vad jag börjar bli less på hans enformade inlägg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest MaiThai

Har oftast överseende med skämten, men i detta fall var det onödigt och plumpt, enligt min mening,

och därför gav jag också ett minus för det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja f.n vad jag börjar bli less på hans enformade inlägg.

Exactemente Fisk Nissen, vi klagosångare är ju desto trefligare och sprider ju endast en positiv aura kring oss.

Flerformige Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Ursäkta trådskapare.

Nu haha haha haha "Spelevinkeln" har visst drabbats av "Karamelliseringsreducering" i denna tråd... :dance1::crazy:

En :wai: till alla som inte är förtjust i Herr "Spelevinks" s.k. "humor" i tid å otid. :wai:

/Marsupilami

Ja, det var ett synnerligen passligt och finstämt inlägg i denna känsliga tråd.

Televinken Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Tragiskt än vilken nationalitet personen i fråga har och pinsamt att fiska efter plus karma med idi*tiska kommentarer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Ja, det var ett synnerligen passligt och finstämt inlägg i denna känsliga tråd.

Televinken Arne

Gör som jag. Stäng av honom så slipper ni läsa skiten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Det e väl tur vi har olika humor.jag har inte ont av arnes inlägg och ibland är dom ju lysande

ja ja baken e som smaken delad :P:o

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Det e väl tur vi har olika humor.jag har inte ont av arnes inlägg och ibland är dom ju lysande

ja ja baken e som smaken delad :P:o

Jaja Clion,

Vi tolererar Arnes inlägg tills vidare.

Får väl se hur lustigt du tycker det är när han behagar skämta om dig eller din familj...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ska ju gå att skämta om allt men lite finkänslighet utgår man att vi har,att skämta om tragiska dödsfall är enligt min mening att gå över gränsen.Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...