Jump to content
IGNORERAD

Farang död efter överfall i Prasat


noBuzz

Recommended Posts

  • Svar 107
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ban99arne

    21

  • Avregistrerad clion

    19

  • Marsupilami

    9

  • GammalDansken

    6

Mest aktiva i denna tråd

Har inte jag rätt att uttrycka min åsikt fast den inte stämmer in med din?

Att göra sig lustig på andras bekostnad i syfte att vinna extra poäng ser jag som en form av pennalism.

Många ggr man drar sig för att skriva för man vet att det kommer nått putslustigt inlägg som svar.

Mja, det där har Ni allt fått om bakfoten.

Undertecknad gör sig inte lustig och definitivt inte på någon annans bekostnad då jag nämligen är helt självfinansierad.

Beträffande lustigheten så är det ju helt upp till Er om Ni vill känna några lustar.

Obelånade Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

that's the spirit :clapping:

Ska dra till Arvidsjaur i morgon för att fira syrrans 50års dag så nog blir det sprit allt :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Glöm inte å vinka till Fogden :whistle:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Marsupilami

Mja, det där har Ni allt fått om bakfoten.

Undertecknad gör sig inte lustig och definitivt inte på någon annans bekostnad då jag nämligen är helt självfinansierad.

Beträffande lustigheten så är det ju helt upp till Er om Ni vill känna några lustar.

Obelånade Arne

"Förståndet har sina gränser ,endast dumheten är gränslös"

:crazy:

:wai:

/Marsupilami

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Glöm inte å vinka till Fogden :whistle:

Skulle jag kunna göra men han bor högre upp i landet som du kommer ihåg ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Skulle jag kunna göra men han bor högre upp i landet som du kommer ihåg ;)

Nja det kommer jag inte ihåg

Men i arvidsjaur har jag vart.var nere i gruvan året efter storstrejken när jag låg på isbrytarn Tord och vi invänta isläget

fick med mig en liten sten som väger fläsk.sen var vi på renskiljning en annan gång också utanför Arvidsjaur

det va tider 555

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Har inte jag rätt att uttrycka min åsikt fast den inte stämmer in med din?

Att göra sig lustig på andras bekostnad i syfte att vinna extra poäng ser jag som en form av pennalism.

Många ggr man drar sig för att skriva för man vet att det kommer nått putslustigt inlägg som svar.

Är pennalister rätt ord att beskriva de som gör sig putslustiga på egen bekostnad?

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Har inte jag rätt att uttrycka min åsikt fast den inte stämmer in med din?

Att göra sig lustig på andras bekostnad i syfte att vinna extra poäng ser jag som en form av pennalism.

Många ggr man drar sig för att skriva för man vet att det kommer nått putslustigt inlägg som svar.

Detta med putslustiga svar är en mindre angenäm del av forumlivet, men inte mycket att göra åt. Dessa svar får en mening endast om någon svarar på dom. Lämna dom obesvarade så accentueras deras tafflighet...

Det är väl ingen som tar hovnarr Arnes inlägg på allvar?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Jaja Clion,

Vi tolererar Arnes inlägg tills vidare.

Får väl se hur lustigt du tycker det är när han behagar skämta om dig eller din familj...

Herr Chang har talat.

Det är väl ingen som tar hovnarr Arnes inlägg på allvar?

Herr Chang har talat.

Man har en ståndpunkt tills man tar en annan.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta med putslustiga svar är en mindre angenäm del av forumlivet, men inte mycket att göra åt. Dessa svar får en mening endast om någon svarar på dom. Lämna dom obesvarade så accentueras deras tafflighet...

Det är väl ingen som tar hovnarr Arnes inlägg på allvar?

Herr Chang har talat.

Håller med dej Changen och klistrar in några tänkvärda ord av Simon Preacher, hur "a fool" tänker och ska tas...drinks.gif

Never Argue With A Fool!

by Simon Preacher on July 17, 2009

Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience!

There are people in this world you just need to ignore if they behave or act in a foolish manner. They take pride in making other people angry. They enjoy winning arguments no matter how wrong or ignorant they might be. Some of them know which buttons to press to get you angry, and if you decide to argue with them, you’ll be heading towards their trap.

Fools like to see you getting angry, swearing, speaking negative words or getting involved in a fight with them. They do what they do fully aware that they’re tickling you to get upset. Trying to argue with those guys, thinking they might get your point or understand how you do things, will not work. Don’t try to prove anything to them. Your only solution is to watch, listen, observe and keep your mouth shut.

If you feel tempted to answer to a fool, don’t do it. Ignore them, even if you feel like screaming to them. Your silence will prevent you from converting to their cult of foolishness. If you argue with a fool, you’ll become a fool just like them, and you’ll make a fool of yourself!

Some people, you just have to let them be. Let them behave the way they do, let them say whatever they want to say against you, let them go behind your back and say all those lies about you. You don’t need to fight them. That’s exactly what they will be looking for from you. Don’t even go around trying to justify yourself to the world about your innocence. Leave it like that.

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med dej Changen och klistrar in några tänkvärda ord av Simon Preacher, hur "a fool" tänker och ska tas...drinks.gif

Never Argue With A Fool!

by Simon Preacher on July 17, 2009

Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience!

There are people in this world you just need to ignore if they behave or act in a foolish manner. They take pride in making other people angry. They enjoy winning arguments no matter how wrong or ignorant they might be. Some of them know which buttons to press to get you angry, and if you decide to argue with them, you’ll be heading towards their trap.

Fools like to see you getting angry, swearing, speaking negative words or getting involved in a fight with them. They do what they do fully aware that they’re tickling you to get upset. Trying to argue with those guys, thinking they might get your point or understand how you do things, will not work. Don’t try to prove anything to them. Your only solution is to watch, listen, observe and keep your mouth shut.

If you feel tempted to answer to a fool, don’t do it. Ignore them, even if you feel like screaming to them. Your silence will prevent you from converting to their cult of foolishness. If you argue with a fool, you’ll become a fool just like them, and you’ll make a fool of yourself!

Some people, you just have to let them be. Let them behave the way they do, let them say whatever they want to say against you, let them go behind your back and say all those lies about you. You don’t need to fight them. That’s exactly what they will be looking for from you. Don’t even go around trying to justify yourself to the world about your innocence. Leave it like that.

Herr Patton, visst är det svårt att leva som man lär.

Ignorante Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja det kommer jag inte ihåg

Men i arvidsjaur har jag vart.var nere i gruvan året efter storstrejken när jag låg på isbrytarn Tord och vi invänta isläget

fick med mig en liten sten som väger fläsk.sen var vi på renskiljning en annan gång också utanför Arvidsjaur

det va tider 555

Hittade du en gruva i Arvidsjaur ??? Hur många klirrar hade du tagit då ?? dance1.gif

Fritz...

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Hittade du en gruva i Arvidsjaur ??? Hur många klirrar hade du tagit då ?? dance1.gif

Fritz...

Detta va 69-70 ?? om den låg inne eller utanför stan spelar väll ingen roll :o:o:whistle: clirrare :cray: :fie:men den hette svappavara fan det kanske inte va i arvidsjaur :whistle: ja ja nånstans där uppe i obygden va det i alla fall :beee:

Ändrades av clion

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Googlade på svappavaara å arvidsjauer 55555 inte en siffra rätt 555555

ja du fritz det kanske va bolaget som vi stanna till vid eller så va det renskilningen har för mig att jag har vart där :whistle:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår inte hur forumvärdarna kan låta honom hållas och förpesta forumet. Är han kompis/släkting med någon värd och har immunitet?

Så måste det förstås va (han kanske är en av Forumvärdarna under annat nick)!

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Så måste det förstås va (han kanske är en av Forumvärdarna under annat nick)!

Jag gissar på surin p3 :fool::fie:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Gissningsvis har du givit ett par hundra - karma men sa vitt jag vet inga + karma. Sa din "lika for lika" princip stracker sig bara till minuskarman med andra ord?

Det visar ju hur egoarne tänker!

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Det visar ju hur egoarne tänker!

Får hålla med Herrn delar inte gärna ut plus men blir tydligen hysterisk för ett minus 555555

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Det visar ju hur egoarne tänker!

Välkommen tillbaka Fru Barbro.

Mja, jag vill inte att någon skall hamna i ett träsk av karmaberoende så det är av ren välvilja att jag aldrig gett bort någon p-karma för man har ju ett väldans gott hjärt innerst inne.

Karmaholikern Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

"En hyllning till Älgen" ???

Aha "skogens konung" jag förstår

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta med putslustiga svar är en mindre angenäm del av forumlivet, men inte mycket att göra åt. Dessa svar får en mening endast om någon svarar på dom. Lämna dom obesvarade så accentueras deras tafflighet...

Det är väl ingen som tar hovnarr Arnes inlägg på allvar?

Herr Chang har talat.

Kanske borde omvärderas hur viktig denne "hovnarr" verkligen är för forumet då fler och fler blir trötta på dåliga skämt och kommentarer. Jag tycker det är svag komik när man behöver göra sig lustig på andras bekostnad för att lyfta sin egna person.

Jag har slutat att spendera tid här, inte helt pga denne "hovnarr"...men mycket..och för mig höjer denne "hovnarr" inte stämningen. Jag tror att hans skämt mest går hem hos en liten grupp "invigda".

Trådens ämne skänker eftertanke om att man ska vara försiktig när man är i annan mans land. Om det skett som det beskrivits så är det inte förvånande utgång. Jag blir förvånad var gång man kan läsa att en person tappade fattningen och åkte efter för att bråka...tänker närmast på tysken som följde efter ungdomar på motorcykel för att de åkt ovarsamt på vägen. Jaja..världen är tuff...och det blir mer och mer grövre våld.

Ha det gott!

Ändrades av Stefan66
Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske borde omvärderas hur viktig denne "hovnarr" verkligen är för forumet då fler och fler blir trötta på dåliga skämt och kommentarer. Jag tycker det är svag komik när man behöver göra sig lustig på andras bekostnad för att lyfta sin egna person.

Jag har slutat att spendera tid här, inte helt pga denne "hovnarr"...men mycket..och för mig höjer denne "hovnarr" inte stämningen. Jag tror att hans skämt mest går hem hos en liten grupp "invigda".

Trådens ämne skänker eftertanke om att man ska vara försiktig när man är i annan mans land. Om det skett som det beskrivits så är det inte förvånande utgång. Jag blir förvånad var gång man kan läsa att en person tappade fattningen och åkte efter för att bråka...tänker närmast på tysken som följde efter ungdomar på motorcykel för att de åkt ovarsamt på vägen. Jaja..världen är tuff...och det blir mer och mer grövre våld.

Ha det gott!

Mja 69:an, jag tycker Ni är skojig och att Ni skall få vara kvar här på MPR.

Lättroade Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja 69:an, jag tycker Ni är skojig och att Ni skall få vara kvar här på MPR.

Lättroade Arne

Gå vidare...

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...