Jump to content
IGNORERAD

Svensk solbränna?


Herr Chang

Recommended Posts

Medan fru Chang tillbringar sin femte sommar i Sverige får hon plötsligt för sig att hon ska ut och sola lite. Jaha, vi går till Slottsskogen i Göteborg som ligger på lämpligt promenadavstånd. Fru Chang vräker ut sig i bikini, och jag har för all del bilder. Men tror jag får stryk om jag lägger ut dom här ;-)

Själv nöjer jag mig med att sola armar och ansikte, övriga kroppsdelar har jag ingen större lust att exponera. Främst av omtanke med övriga besökande i Slottsskogen!

Men det är ju lite konstigt med fru Chang, tidigare har det varit väldigt angeläget att ha så vit hud som möjligt. Och nu ser man 180 graders vändning... har någon varit med om liknande?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest lars60

Quote

Medan fru Chang tillbringar sin femte sommar i Sverige får hon plötsligt för sig att hon ska ut och sola lite. Jaha, vi går till Slottsskogen i Göteborg som ligger på lämpligt promenadavstånd. Fru Chang vräker ut sig i bikini, och jag har för all del bilder. Men tror jag får stryk om jag lägger ut dom här ;-)

Själv nöjer jag mig med att sola armar och ansikte, övriga kroppsdelar har jag ingen större lust att exponera. Främst av omtanke med övriga besökande i Slottsskogen!

Men det är ju lite konstigt med fru Chang, tidigare har det varit väldigt angeläget att ha så vit hud som möjligt. Och nu ser man 180 graders vändning... har någon varit med om liknande?

Herr Chang har talat.

HC

Det var lite märkligt tycker jag!  :rolleyes3:

Min Tgf gömmer sig fortfarande för solen, faktiskt även när vi åker bil så "skyddar" hon sig för solen.

Hon vill inte bli "svart", som hon säger. Vad som har hänt FC får du undersöka närmare.  :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har noterat samma fenomen hos Fröken Swippe, nu är hon inte rädd för solen och jag ser aldrig skymten av några "Whitening Cream" tuber längre. :)

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt välinforemerade källor så är den svenska solen starkare än den Thailändska då huden kliar om den utsätts för den svenska solen.

[move]Solstrålen Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Fru P. har i år solat flera dar i rad.

Har äntligen fattat att en brunbränd skönhet

smäller högre än en blåblek.

P. 18.5

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Gurkan21

:D Precis detsamma med mitt ex,hon skulle bara vara vit,det var det enda som

gällde tills för några år sedan,då helt plötsligt skulle hon sola i tid och otid...

och nu är det brunt som gäller :rolleyes3: ...det  började strax innan vi

skiljde oss,hon kanske trodde att det skulle bli lättare att hitta en ny bock om

hon såg ut som en pepparkaka  ;D

Link to comment
Dela på andra sajter

Min fru har inte kommit dit änn och smörjer in sig med solskyddsfaktor 50+ när det skall åkas till någon strand. Hon gillar inte att vara "see damm".

Vissa har det bra, andra har det bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Min Sambo vägrar totalt, hon har t.o.med lösa ärmar som hon drar på om det blir för soligt när vi går ut. Mitt i högtrycket. I går va hon den enda som hade långbyxor och långärmat på golfbanan. folk trodde inte sina ögon. Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fru Chang har väl sett Herr Chang snegla på nån chockladbrun läckerhet ...  ;D

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är samma här, frugan är brun som en pepparkaka :thumbsup:

Det beror väl en del på att dom släppt det Thailänska skönhetsidealet och annamat det Svenska :wai:

Jag spenderade mina pengar på sprit ,kvinnor och snabba bilar. Resten slösade jag bort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan väl inte påstå att tjejen är rädd för solen, men undviker den gärna..

Men hon är ifrån Surin, så hon är mörk så det räcker.(enligt henne)

Sen säger hon också att solen är starkare här, för hon tycker hon blir brun bara hon tittar ut genom fönstret.(jag överdriver lite där)

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

:D

Jag brukar seja att när min tjej blir blek som Fallang :kort:

Så ringer jag Thai & fixar ny thailady :thumbsup:

Man vill ju ha tjejen i samma skick som man hitta henne :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Med tanke på fru C;Ds tidigare skinnfärg o den hon fått efter 1 vinter, så var solstrålar något man skulle passa sig för.

Men tyvärr för henne så har ansiktet o även armarna fått tillbaka den vackra bruna färgen.

För henne var det mest en fix idé att komma hem till byn o va så vit som möjligt.. :rolleyes3:

Men hon har efter denna sommar o dess utomhusvistelser accepterat att hennes hud e vacker som den är.

Hon kommer med all sannorlikhet visa upp sina ej "brunbrända" lår o överarmar för sin mamma o mormor   :crazy:

eller rättare sagt, skillnaden mellan "vit o brun" fru C;D

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är förvisso så att efter en lång vinter i Sverige så har thaidamens hud bleknat en del... men det är nästan kusligt att se hur snabbt den kan bli brun igen. Det kan ju räcka med en eller två timmar i den thailändska solen så är man tillbaka på ruta ett ;-)

Visst verkar det vara lite status att komma tillbaka till hembyn och uppvisa blekare hud...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror faktiskt det är så i hela Asien.Bruna människor är från arbetarklassen..

Annat är det i Syd-Amerika, där det är anses vara vackert att vara brun.

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tror faktiskt det är så i hela Asien.Bruna människor är från arbetarklassen..

Annat är det i Syd-Amerika, där det är anses vara vackert att vara brun.

Rock on!

Copa Cabana eller Ipanema beach, mums, Baa  PS Sambon sover DS

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...