Jump to content
IGNORERAD

Askan stoppar flygtrafiken


Serath

Recommended Posts

Guest Flores

Baa: När åker du hem? Har för mig att pappa har nämnt att du åker snart, eller minns jag fel?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 180
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • JohanB

    13

  • Tallviking

    12

  • GammalDansken

    12

  • Baa

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Avregistrerad clion

Nja, spelar ingen roll bara man får komma hem till midsommar, annars får Du skicka några burkar sill... :drinks:

annars kan vi fira Midsommar i samband med Udonträffen 55555

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Baa: När åker du hem? Har för mig att pappa har nämnt att du åker snart, eller minns jag fel?

Njaaa, som det ser ut nu så blir det den 5 juni, tänkte att dom skulle flagga när jag landar den 6/6, skulle lixom kännas lite välkomnande, men vi får väl se vad molnet tycker, några veckor kvar dock.

Clirre, det går alltid att fira midsommar i Udon.bara man får en sillbit. :drinks:

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade ett "arbetspass" i går på flygtankningen Arlanda, "svettigt". :dance1:

Efter lite material vård blev det dokumentation av ett dött Arlanda, en arbetsplats för 15000 var helt öde inte en människa eller fordon i rörelse. :(

Skrämmande, har aldrig hänt sedan Arlanda byggdes.

Vad jag förstår kan detta vara länge, jetströmarna som transporterar askan finns på 4000-12000 meters höjd och är i stort sett konstanta.

Skall åka den 1/5 till LOS och börjar bli lite orolig.

Glädjespridaren Woffe. :huh:

Link to comment
Dela på andra sajter

Första maj är nog inga problem. Vad min resa anbelangar så är det nog värre.. utresa fredag SAS till Moskva sedan Aeroflottan.Kommer man att få någon hjälp från flygbolaget..??? Dont think so my friend..hehe.

Snålheten bedrog visheten ännu en gång..nåja biljetten var ju billig iaf.

huvet ner i sanden och rumpan upp i skyn

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra artikel om reglerna med avbokningar, ombokningar och ersättningar

http://www.e24.se/pe...pet_1995197.e24

Håller tummarna för att det reder ut sig

Skall till Skottland nästa helg och Thailand helgen efter !

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Suck, jag som ska med Thai till Köpenhamn natten måndag/tisdag. Dags att ställa in sig på det värsta redan känns det som...

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

jag lider med er och dom som ska hem

Ändrades av clion

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Ja nu ser det mörkt ut att komma i väg på torsdag.. Inte så roligt, men för egen del och många andra som jobbar på Arlanda finns det större bekymmer om detta håller i sig en längre tid, finns risk att några bolag inte flyger igen efter detta.. Kanske dags att redan nu börja se sig om efter något nytt sätt att försörja sig på.. :(

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Njaaa, som det ser ut nu så blir det den 5 juni, tänkte att dom skulle flagga när jag landar den 6/6, skulle lixom kännas lite välkomnande, men vi får väl se vad molnet tycker, några veckor kvar dock.

Clirre, det går alltid att fira midsommar i Udon.bara man får en sillbit. drinks.gif

Baa

Det är OK att erkänna att man vill hem till kronprinsessans bröllop, behöver inte skylla på annat!. :) /mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är OK att erkänna att man vill hem till kronprinsessans bröllop, behöver inte skylla på annat!. :) /mvh

Ska hon gifta sig? :crazy:

Var då, måste köpa biljett :whistle:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Ska hon gifta sig? crazy.gif

Var då, måste köpa biljett whistle.gif

Vilken j***a kronprinsessa?

Berätta!

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Hitta lite uppmuntrande i DN om vulkanproblemen och Icesave-konflikten mellan Island och England/Holland

”Sorry for the flight delays, Europe. We were aiming for London, but it's hard to be accurate when firing a volcano”.

Ordvitsar är också populära, som den här:

"A special announcement to the British and Dutch Governments:

We don't have C in the Icelandic alphabet, so when you ask for Cash, all you get is Ash”.

”Icelandic taxpayer to Britons and Dutch: forget Icesave, kiss my ash!”

Även Island får sig en och annan känga:

”First they burn our money, then they send us the ashes.”

”The last wish of the Icelandic economy was to have its ashes scattered over Europe…”

mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja detta är inget roligt alls.Har ochså vänner som skulle resa hem idag och imorgon från Thailand men som blir sittande där ett tag nu,fast dom blev ju inte ledsna för det hehe..några extradagar är bara gott,men har dom otur så kan dom bli sittande där lång tid ifall det fortsätter att spotta ut rök och om den vulkanen brevid vaknar upp,då kan det vara tal om månader och inte dagar och tyvärr några flygbolag i konkurs.Får nu bara hoppas att det lungnar ner sig i dagarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Far se om man kan aka hem till Svarje eller inte ganska snart.. men ar flygplatserna stangda har jag anda inget att komma hem till, jobbar pa flygplats..

Klart att det ar gott att stanna kvar lite langre, men rakningarna ska ju betalas, sa lite inkomst hade inte suttit fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilka sitter fast i Thailand och kan inte ta sig hem?

Eller ännu värre. Vilka sitter på Arlanda och kommer inte ner till Thailand? suicide.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Far se om man kan aka hem till Svarje eller inte ganska snart.. men ar flygplatserna stangda har jag anda inget att komma hem till, jobbar pa flygplats..

Klart att det ar gott att stanna kvar lite langre, men rakningarna ska ju betalas, sa lite inkomst hade inte suttit fel.

Permitteringslön lär du väl få om du har fast anställning.. Så är du fast anställd så kan du nog koppla av ett tag till..

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett gott tips är att ha pengar på kort eller i fickan om ni kommer fastna.

Har precis kommit hem från en god 38h resa från södra europa till svedala.

Även om ni bokat betyder det inte att ni kommer med tågen, värst enligt mig är hamburg.

Alla ni som har folk som kommer hit cancelera era biljetter och vänta, bästa rådet jag kan ge.

Lycka till och min bästa önskningar till er som är där.

Mvh Snömannen

Some folks are so protective over their mini-status symbol. No need to justify it. Does it do what you want it to do.Great, move on..Because who cares??

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Vilka sitter fast i Thailand och kan inte ta sig hem?

Eller ännu värre. Vilka sitter på Arlanda och kommer inte ner till Thailand? suicide.gif

Sitter i BKK och ska hem idag...funderar just på hur det ska gå till :-)

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilka sitter fast i Thailand och kan inte ta sig hem?

Eller ännu värre. Vilka sitter på Arlanda och kommer inte ner till Thailand? suicide.gif

Jag är i Thailand och har hemresan planerad imorgon måndag med KLM. Blir troligen kvar här, för inte åker jag till Amsterdam och sitter där och väntar...

Marlon

Ändrades av Marlon
Link to comment
Dela på andra sajter

John Konkhaen och andra i Thailand.

Nu har jag varit hos Thaiairs kontor i Udon.

Följande gäller.

Man skall kontakta avgångsdestinationen i god tid avresedagen för att få veta om det flygs elller ej, även om Ni vet så skall man kontakta dem, annars kan biljetten komma att betraktas om icke utnyttjad och annuleras.

Om man har anslutningsflyg inrikes med Thai så gäller den så snart de Europeiska flygplatsera öppnar, fick en svag antydan om att det gavs viss prioritering för anslutande resenärer.

Inga extra kostnader kommer att debiteras av Thaiair.

Hoppas detta kan lugna några oroliga.

OBS Detta gäller Thaiair, övriga bolag,inte en susning.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

John Konkhaen och andra i Thailand.

Nu har jag varit hos Thaiairs kontor i Udon.

Följande gäller.

Man skall kontakta avgångsdestinationen i god tid avresedagen för att få veta om det flygs elller ej, även om Ni vet så skall man kontakta dem, annars kan biljetten komma att betraktas om icke utnyttjad och annuleras.

Om man har anslutningsflyg inrikes med Thai så gäller den så snart de Europeiska flygplatsera öppnar, fick en svag antydan om att det gavs viss prioritering för anslutande resenärer.

Inga extra kostnader kommer att debiteras av Thaiair.

Hoppas detta kan lugna några oroliga.

OBS Detta gäller Thaiair, övriga bolag,inte en susning.

Baa

Avgångsdestinationen ? Vad är det ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Avgångsdestinationen ? Vad är det ?

Den flygplats du åker från.

Har du en biljett BKK - ARN så är Bangkok (BKK) avgångsdestinationen och Arlanda (ARN)ankomstdestinationen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den flygplats du åker från.

Har du en biljett BKK - ARN så är Bangkok (BKK) avgångsdestinationen och Arlanda (ARN)ankomstdestinationen.

OK. Kändes som ett väldigt konstigt ord. Avgången är ju i BKK och destinationen ARN

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Avgångsdestinationen ? Vad är det ?

Det undrar jag också, min avgång är från Bangkok med destination Kalmar via Stockholm

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...