Jump to content
IGNORERAD

Askan stoppar flygtrafiken


Serath

Recommended Posts

Guest Flores

Pappa åker hem den 25, nu kanske hans efterlängtade pizza får vänta månader...år?!? :suicide:

På tal om pizza, gör pizza gubben glad och gå in på hans hemsida, han kollar nämligen trafiken varje timme, och tänk om det blir en massa trafik från Thailand och spridda delar utav Sverige. Om inte annat gör det för min skull, så jag får en gratis pizza :whistle:

www.forhjo.se

Ändrades av Flores
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 180
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • JohanB

    13

  • Tallviking

    12

  • GammalDansken

    12

  • Baa

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Då är det ju bara att hoppas på att vindarna vänder å blåser opp skiten till Nordpolen

Tydligen så följer askan jetströmmen, och den lär ju inte ändra riktning nämnvärt, så detta kan bli långvarigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Det kanske hjälper om man inte pratar om det.

Som med vårtor ungefär.

GD som (kanske) ska iväg snart.

PS

Det här är väl sånt som både biljettkrängare och försäkringsbolag garderat sig mot...

dvs ingen rätt till annat flyg eller nåra pengar tebax.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

tajjen som ska landa på arlanda inställd lika dan avgången från arlanda idag enligt lfv mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Pappa åker hem den 25, nu kanske hans efterlängtade pizza får vänta månader...år?!? :suicide:

På tal om pizza, gör pizza gubben glad och gå in på hans hemsida, han kollar nämligen trafiken varje timme, och tänk om det blir en massa trafik från Thailand och spridda delar utav Sverige. Om inte annat gör det för min skull, så jag får en gratis pizza :whistle:

www.forhjo.se

Det får bli en Folkpizza för mig! Är ju inte säker på att vi kan flyga till Sverige så kan han inte göra den I Thailand?

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

Frankfurt o Düsseldorf stäng nu på morgonen Men Kiruna o övre norrland öppnar under dagen Ska bli kul o se Thai landar där?!

offe

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Ser mörkt ut. :)

post-5592-127142557007_thumb.jpg

post-5592-127142557007_thumb.jpg

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Vi andra får knappt elda med ved för då kan grannens tvätt fara illa

men islänningar di får grisa ner hela det Europeiska luftrummet.

Katalysatorer, partikelfilter - tekniken finns ju.

Hur svårt kan det vara :-)

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, så här i efterhand verkar det onekligen korkat att bygga en vulkan.

Efterkloke Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Var på Island i förra månaden strax innan Eyjafjallajökulls utbrott.- :whistle:

Vart det nått dopp i Blåa Lagunen då? B)

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Vart det nått dopp i Blåa Lagunen då? cool.gif

Du menar den här???

Och så en liten bild ..

/mvh

post-5592-127144676062_thumb.jpg

post-5592-127144676062_thumb.jpg

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

härligt läge, skall man strax missa hemflyget?

Nåja. landa i Tel Aviv o lokalbuss hem lockar ju... :drinks:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

härligt läge, skall man strax missa hemflyget?

Nåja. landa i Tel Aviv o lokalbuss hem lockar ju... drinks.gif

Tja Lamai. har du bra reseförsäkring så föreslår jag en liten fördröjning i Tel Aviv till försäkringbolagets kostnad! Ta kvitto för allt!!! och skicka allt till försäkringsbolaget. /mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja Lamai. har du bra reseförsäkring så föreslår jag en liten fördröjning i Tel Aviv till försäkringbolagets kostnad! Ta kvitto för allt!!! och skicka allt till försäkringsbolaget. /mvh

Ingen aning egentligen för försäkringar har aldrig utnyttjats vad jag minns.Hoppas att man har täckning i det finstilta.

Men o andra sidan så e ju en del Israeli-brudar jävligt snygga! ingår b-fine i reseförsäkringen...?

Allvarligt har jag nu noll koll på aska o plan-störtningar, har i princip bara läst lite av första sidan på "hänt i veckan afton-sliskan" senaset veckan.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja Lamai. har du bra reseförsäkring så föreslår jag en liten fördröjning i Tel Aviv till försäkringbolagets kostnad! Ta kvitto för allt!!! och skicka allt till försäkringsbolaget. /mvh

Det kan man nog inte alls göra eftersom det här är ett solklart fall av force majeure. De hade uppe det i nyheterna tidigare och försäkringsbolagen kommer inte att betala ut någon ersättning.

Istället får flygbolag och-eller researrangörer ordna med hemresa, hotell et.c. så man bör sätta sig i kontakt med dem innan man gör något annat. De har "egna" hotell som tar hand om passagerarna och betalar med största säkerhet inte ut ersättning om man istället väljer att bo någon annanstans.

Ändrades av Welder
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad händer om man t.ex med Thai ska åka till Thailand idag? Får man pengarna tillbaka eller vad gäller? Antar att det är svårt att boka om till andra flighter eftersom ingen vet när det kommer igång, dessutom är väl de flesta flighter mer eller mindre fullbokade..

Link to comment
Dela på andra sajter

Har sett någonstans att SAS utlovar ombokning eller pengarna tillbaka och likaså på Austrian Airs hemsida utlovas detsamma. Sedan om SAS har några pengar kvar i kassakistan återstår väl att se. Kanske blir detta spiken i kistan för vårt en gång i tiden, stolta gamla skandinaviska flaggskepp.

Försäkringsbolagen har tydligt deklarerat att de inte står för några utbetalningar och hänvisar till force majeure.

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

till och med jag börjar bli nervös, ska iväg den 3 maj och det är bara 16 dagar dit, SNÄLLA VÄDERGUDAR, VÄND VINDEN UPP MOT NORDPOLEN

Hälsningar

:y8: gubben :y8:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Hej,

till och med jag börjar bli nervös, ska iväg den 3 maj och det är bara 16 dagar dit, SNÄLLA VÄDERGUDAR, VÄND VINDEN UPP MOT NORDPOLEN

Hälsningar

y8.gif gubben y8.gif

Du skulle kunna ställa dig på ena sidan av vulkanen och skrika lika högt som du gör här

fast då finns det risk att eländet kommer att störa den amerikanska flygtrafiken.

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Badade med frugan i Blå Lagunen hela eftermiddan :great:

Strax innan vi flög him tryckte jau på knappen som aktiverade vulkanen :diablo:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har vänner som sitter fast i eländet, dom har talat med Thaiairpersonalen som lovade att även Thaiair ska kompensera och omboka efter bästa förmåga.

Men just nu är osäkerheten för stor att kunna ge några som helst säkra besked.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Vi har vänner som sitter fast i eländet, dom har talat med Thaiairpersonalen som lovade att även Thaiair ska kompensera och omboka efter bästa förmåga.

Men just nu är osäkerheten för stor att kunna ge några som helst säkra besked.

Ni som bokar om / får tillbaka pengar kan väl skriva era erfarenheter här.

Lär bli aktuellt hela den kommande veckan.

Om SAS t.ex. vill skicka dig med ett senare plan till Stockholm från Göteborg

och om Thai inte vill det samma mellan Stockholm och Bangkok

kan man då begära pengar tillbaka både från SAS och Thai?

Finns Thai Air representation i Göteborg eller bara i Stockholm?

Vart vänder man sig?

Hur gjorde ni?

mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Morgan hoppas det har lugnat sig tills juni ;)

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Morgan hoppas det har lugnat sig tills juni ;)

Nja, spelar ingen roll bara man får komma hem till midsommar, annars får Du skicka några burkar sill... :drinks:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...