Jump to content
IGNORERAD

Fruimport granskas

acarls
 Dela

Recommended Posts

• Svar 39
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• acarls

7

• ban99arne

6

• Mankan

6

• Magnus-Chumphae

4

Mest aktiva i denna tråd

Fattar inte att journalister som skriver "fruimport" kommer undan med det. De jämställer ju kvinnor med handelsvaror och de verkar inte bry sig om hur seriöst förhållandet är. Frågan är också hur ofta det blur det motsatta, att manen flyttar till kvinnans land för längre eller kortare tId. Ska vi då få läsa om mansexport eller mansuthyrning om det inte gäller för hela året?

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Dela på andra sajter

Fattar inte att journalister som skriver "fruimport" kommer undan med det. De jämställer ju kvinnor med handelsvaror och de verkar inte bry sig om hur seriöst förhållandet är. Frågan är också hur ofta det blur det motsatta, att manen flyttar till kvinnans land för längre eller kortare tId. Ska vi då få läsa om mansexport eller mansuthyrning om det inte gäller för hela året?

Det är väl just när kvinnorna används som handelsvara, man vill komma åt.

Jag har absolut ingenting emot att Migverket gör ordentliga kollar på männen som står som garant vid dessa UT-ansökningar.

Gäller givetvis också kvinnor, men jag tror inte att "importerade" män är lika utsatta, iallafall inte fysiskt.

Dela på andra sajter

Exactemente, för att visa att man verkligen tänker gå till botten med denna problematik kommer man att kalla Hans Majestät med importerad fru till intervju på MIG i Solna.

Förhörsledaren Arne

Dela på andra sajter

Exactemente, för att visa att man verkligen tänker gå till botten med denna problematik kommer man att kalla Hans Majestät med importerad fru till intervju på MIG i Solna.

Förhörsledaren Arne

Mjae min kära förhörsledare

Detta är inte aktuellt i fallet Bernadotte ty fru Majestät är numera svensk medborgare

Dela på andra sajter

Mjae min kära förhörsledare

Detta är inte aktuellt i fallet Bernadotte ty fru Majestät är numera svensk medborgare

Dock en importerad fru som nu mera är svensk medborgare då. I alla fall enligt SvD och folkbladet då.

Håller med Merlins. Artiklarna borde anmälas :kort:

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

Dock en importerad fru som nu mera är svensk medborgare då. I alla fall enligt SvD och folkbladet då.

Håller med Merlins. Artiklarna borde anmälas :kort:

Varför det ?

Artiklarna talar ju bara om att Migverket tänker göra någonting åt problemet.

Att de sen kallar det för "fruimport" är ju bara för att väcka uppmärksamhet.

Vem hittade på uttrycket ?

Var det ROKS ?

Dela på andra sajter

Varför det ?

Artiklarna talar ju bara om att Migverket tänker göra någonting åt problemet.

Att de sen kallar det för "fruimport" är ju bara för att väcka uppmärksamhet.

Vem hittade på uttrycket ?

Var det ROKS ?

Du tycker alltså det är ok att kalla någons fru för en importvara?

Vad har det för betydelse vem som hittade på uttrycket?

Dela på andra sajter

Jag tror att många av våra nysvenskar från mellanöstern ser sina fruar som handelsvaror, jag menar i många fall har de aldrig sett varandra innan giftemål.Ser inga som hellst problem med att mig kollar upp det.

Dela på andra sajter

Du tycker alltså det är ok att kalla någons fru för en importvara?

Vad har det för betydelse vem som hittade på uttrycket?

Läste du vad jag skrev innan du svarade ??

Jag sa att det var bra att Migverket tar tag i problemet, tycker inte du det ?

Jag sa att därefter att de använder uttrycket fruimport för att väcka uppmärksamhet, det lyckas tydligen... :whistle:

Har ingen betydelse alls vem som hittade på uttrycket, men en intressant bakgrundsaspekt kan det ge.

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Det är bra att dom kommer granska för nog tusan finns det fall där tjejen blir utnyttjad och när hon inte är intressant längre dumpas hon.

Eller dom som sätter i system att "bjuda" hit tjejer i ett enda syfte.

Dela på andra sajter

Jag tror att många av våra nysvenskar från mellanöstern ser sina fruar som handelsvaror, jag menar i många fall har de aldrig sett varandra innan giftemål.Ser inga som hellst problem med att mig kollar upp det.

Jag det ligger något i det. Jag blev erbjuden "5 very good racing camels" för min förra svenskafru i Turkiet.

Hade jag visst vad jag vet idag så borde jag slagit till direkt... ;)

สีลม

Dela på andra sajter

Och du inbillar dig att det är dessa grupper som MIG kommer att kolla, det vore ju rasistiskt så det blir enbart "Svenska män" som kommer att kontrolleras de andra grupperna är ju inget problem enligt grupper som ROKS och deras hang-around grupper

Mvh

M-C

Ändrades av Magnus-Chumphae

Magnus-Chumphae

Dela på andra sajter

Jag det ligger något i det. Jag blev erbjuden "5 very good racing camels" för min förra svenskafru i Turkiet.

Hade jag visst vad jag vet idag så borde jag slagit till direkt... ;)

Mja, en får anta att Er fd fru än mer ångrar att hon inte tog hönan som hon blev erbjuden för sin man.

Avbytaren Arne

Dela på andra sajter

Sedan skall det givetvis ske en god kontroll av både mannen och kvinna för att undvika stoppa de som enbart har för avsikt att bjuda hit en person för att utnyttja! Men det skall ske objektivt och med respekt för alla inblandade parter, samt med vetskap om de berörda ländernas kultur då det därvid är klart lättare att se vilka fall som är riktiga förhållanden och vad som är skeen förhållanden där någon part kommer att utnyttjas!

En sådan klarsynt granskning leder troligen inte till det resultat ROKS och deras gelikar förväntar sig!

Mvh

M-C

Magnus-Chumphae

Dela på andra sajter

Sedan borde nog MIG verkligen ta sig en funderar ska de låta sig påverkas av en Extremist organinsdation som påstår saker utan att presentera bevis som kontrollerats av en oberoende part!

ROKS är att jämnställa med Bader Minehof ligan och Al Kaida så att ta deras påstående som sanningar är lika dumt som att tro på tomten!

mvh

M-C

Magnus-Chumphae

Dela på andra sajter

Har en kamrat, om än nu för tiden lite avlägsen. Men under cirka en 15-års tid har han "tagit 5-6 Thailändskor till Sverige" och samtliga förhållanden har tagit slut samt att han har blivit far till 3 hasipar med olika mödrar. Så lite bättre kontroller av "fruimporter" skulle nog inte skada.

Ändrades av stefan5300

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

Läste du vad jag skrev innan du svarade ??

Jag sa att det var bra att Migverket tar tag i problemet, tycker inte du det ?

Jag sa att därefter att de använder uttrycket fruimport för att väcka uppmärksamhet, det lyckas tydligen... :whistle:

Har ingen betydelse alls vem som hittade på uttrycket, men en intressant bakgrundsaspekt kan det ge.

Vad är det du har skrivit som jag inte skulle ha läst?

Ja visst fick artikeln min uppmärksamhet. Jag tycker det är bedrövligt att skribenten kan skriva så nedvärderande män och deras fruar bara för att de inte kommer från Sverige. Var det den typen av uppmärksamhet man ville åt menar du?

Dela på andra sajter

Har en kamrat, om än nu för tiden lite avlägsen. Men under cirka en 15-års tid har han "tagit 5-6 Thailändskor till Sverige" och samtliga förhållanden har tagit slut samt att han har blivit far till 3 hasipar med olika mödrar. Så lite bättre kontroller av "fruimporter" skulle nog inte skada.

Frågan är ju vilka man vill åt här? Är det de som har svårt att få ett förhållande att fungera och därför försöker med nya kvinnor?

Dela på andra sajter

Vad är det du har skrivit som jag inte skulle ha läst?

Ja visst fick artikeln min uppmärksamhet. Jag tycker det är bedrövligt att skribenten kan skriva så nedvärderande män och deras fruar bara för att de inte kommer från Sverige. Var det den typen av uppmärksamhet man ville åt menar du?

Du skrev att jag tyckte att det var ok att kalla en fru från ett annat land för importvara.

Så det är något jag inte har skrivit som du läst, och inte tvärtom.

Som jag har uppfattat det är det den företeelse där män tar in kvinnor från andra länder, utnyttjar dom, och sedan kastar ut dom eller misshandlar dom, som kallas "fruimport"

Inte våra lyckliga förhållanden där allt fungerar och där alla är glada och nöjda.

Jag tar iallafall inte illa upp när jag läser artikeln.

Ordet fruimport står dessutom inom citationstecken (") vilket kan tyda på att artikelförfattaren citerat någon annan.

Dela på andra sajter

Och vem lider i detta case?

Kvinnorna som flyttat till Sverige.

Barnen som blivet födda.

Själv anser jag att det på intet vis är ok att behandla kvinnor från Ryssland, Thailand eller Sverige olika.

Man får gifta och skilja sig så många gånger man själv vill, myndigheterna skall absolut inte lägga sig i.

Och om nu Roks eller någon myndighet anser att män eller kanske kvinnor skall kollas innan de får ok att leva med en ny partner, ja då skall detta gälla alla, i alla lägen.

Utför någon något som är ett lagbrott skall denna självklart lagföras, men att i preventivt syfte svartlista någon från att gifta om sig är tokfel.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Dela på andra sajter

Viktigt att ta upp, finns nog ett mörkertal.-Men var är forum medlemmarna,

som inte tål när kritik riktas mot farang-thai förhållanden.

Ni som alltid tar åt er.

U-C

Dela på andra sajter

Du skrev att jag tyckte att det var ok att kalla en fru från ett annat land för importvara.

Så det är något jag inte har skrivit som du läst, och inte tvärtom.

Som jag har uppfattat det är det den företeelse där män tar in kvinnor från andra länder, utnyttjar dom, och sedan kastar ut dom eller misshandlar dom, som kallas "fruimport"

Inte våra lyckliga förhållanden där allt fungerar och där alla är glada och nöjda.

Jag tar iallafall inte illa upp när jag läser artikeln.

Ordet fruimport står dessutom inom citationstecken (") vilket kan tyda på att artikelförfattaren citerat någon annan.

Text från SvD

Utländska kvinnor ”importeras” i stor omfattning till Sverige av män som lockar med giftermål och ett bra liv, inklusive uppehållstillstånd i Sverige. Oftast är relationen baserad på en ömsesidig kärlek. Men i en hel del fall hamnar kvinnorna i ett utsatt läge där de utnyttjas och misshandlas fysiskt och psykiskt.

Enligt texten ovan importeras ju kvinnorna även om relationerna baseras på en ömsesidig kärlek. Jag tycket inte att uttrycket blir mindre kränkande för att man sätter dit citationstecken.

Eftersom du uppenbarligen försvarar skribentens ordval så måste du väl ändå tycka att det är ok att kalla någon fru importerad. eller?

Dela på andra sajter

Text från SvD

Enligt texten ovan importeras ju kvinnorna även om relationerna baseras på en ömsesidig kärlek. Jag tycket inte att uttrycket blir mindre kränkande för att man sätter dit citationstecken.

Eftersom du uppenbarligen försvarar skribentens ordval så måste du väl ändå tycka att det är ok att kalla någon fru importerad. eller?

Jag försvarar inte ordvalet i artikeln, var har du fått det ifrån ?

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...