Jump to content
IGNORERAD

Vad har dom gjort med min dotter?


noBuzz

Recommended Posts

  • Svar 38
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    13

  • Enis

    2

  • andersbangkok

    2

  • conservator

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jovisst har vi olika seder och bruk och de flesta är nog harmlösa. Just denna gula deg verkar ju ofarlig att lägga på huden men borde väl vara enkelt att få analyserad på ett lab.

Vad jag lite ironiskt vände mig emot, var att man ska tro det är ofarligt om det är vanligt förekommande! Vi vet ju att det i en del kulturer t.ex. förekommer omskärelse av spädbarn som kan vara en förödande sed.

(-Och kanske behöver någon ett förtydligande att jag i exemplet naturligtvis mendade att fordonet är i trafik och att det ändå är ett risktagande också om man turligt nog inte krockar)!

PS

Det är vanligt förekommande att röka cigaretter (förtydligande: att inhalera röken)

PS2

Vilka söta babies.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jovisst har vi olika seder och bruk och de flesta är nog harmlösa. Just denna gula deg verkar ju ofarlig att lägga på huden men borde väl vara enkelt att få analyserad på ett lab.

Vad jag lite ironiskt vände mig emot, var att man ska tro det är ofarligt om det är vanligt förekommande! Vi vet ju att det i en del kulturer t.ex. förekommer omskärelse av spädbarn som kan vara en förödande sed.

(-Och kanske behöver någon ett förtydligande att jag i exemplet naturligtvis mendade att fordonet är i trafik och att det ändå är ett risktagande också om man turligt nog inte krockar)!

PS

Det är vanligt förekommande att röka cigaretter (förtydligande: att inhalera röken)

PS2

Vilka söta babies.

Absolut.. det är inget negativt med att måna om säkerhet och hälsa. Så länge det inte sker in absurdum förstås.

Vi vet t.ex att vissa kulturer gillar att utsätta sina barn för extremt riskfyllda miljöer, med dödliga temperaturer på ner till -40 grader med en liten sladd med ström som enda skydd.

Hur kan man bosätta sig på sådana ställen och få barn? :)

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

SN har väl sin poäng när det gäller spädbarn så gör man nog rätt i att vidta säkerhetsåtgärder och inte utsätta dem för onödiga risker, men det är klart att det

kan kännas obehagligt för vissa individer att gå emot en thailänsk tradition med hela släkten närvarande!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi vet t.ex att vissa kulturer gillar att utsätta sina barn för extremt riskfyllda miljöer, med dödliga temperaturer på ner till -40 grader med en liten sladd med ström som enda skydd.

Hur kan man bosätta sig på sådana ställen och få barn? :)

Är väl för att vi vet att om sladden pajar kommer Reinfelt med en ny kabel och gör han inte det kommer Mona att få förstasidesrubriker att regeringen inte tar sitt ansvar.:dance1:

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm... detta känner de till.. och har ändå gjort så här i många generationer.

Och det känns som att deras hjärnor funkar hyffsat i alla fall.

Är det verkligen riskabelt?

Mm...

När jag dör vill jag bara somna in fridfullt och stilla, precis som farfar.

Inte vrålande av namnlös fasa, som hans passagerare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt frugan så är den gula smeten gjord av något som heter "khamin" och är en rot liknande king, ingefära. Ges verkar det som till barn av olika anledningar som vi kan läsa här. Frugan säger att det ges till barn om de har röda utslag, svettas mycket och kliar sig.

Inget som min dotter har fått. Dock så får hon nogon svart vätska på sig, dock inte på huvudet, när hon har magont och skriker på natten. Kallas "djävulsskit" i direkt översättning från engelskan tror jag.

Håret fick hon behålla, istället kammades det av äldsta gumman i byn.

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jisses.. 2 minuskarman för ett skämt.. fantastiskt...

Stackars satar, de måste fått för lite kärlek som barn. biggrin.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

Jisses.. 2 minuskarman för ett skämt.. fantastiskt...

Stackars satar, de måste fått för lite kärlek som barn. biggrin.gif

Kan kosta att försöka vara rolig men du har så många i alla fall så det märks inte!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan kosta att försöka vara rolig men du har så många i alla fall så det märks inte!

Jovisst.. är inte ledsen.. det finns ju de som har det värre. :)

Ville mest retas lite. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det däringa hysset har vi inte varit med om men när vi kom hem till byn först gången då Pia var sex månader ung så skulle de promt raka av allt hår och gräva ner det i moder jord.

PS2

Vilka söta babies.

Håret fick hon behålla, istället kammades det av äldsta gumman i byn.

Maja. tackar

Nu en sis så där 10 år senare kan man ju med tydlighet se att Thaihokuspokuset hjälpte. De nergrävda spädbarnshåret i moderjord måste ju ha inverkat på Pias nuvarande kalufs.

post-3356-127150797347_thumb.jpg

Pappa..det är vår.ut och sätt upp studsmattan fick man höra en 1000 gånger igår ...typ.

/Enis

post-3356-127150797347_thumb.jpg

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jisses.. 2 minuskarman för ett skämt.. fantastiskt...

Stackars satar, de måste fått för lite kärlek som barn.

... eller för lite klet på hjässan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...