Jump to content
IGNORERAD

FarangPris


buriram

Recommended Posts

anders är lite Förundrad, vissa medlemmar här har åsikter om olika priser. I Pattaya fem Baht Taxin kostar tio för Farang, Åker du med långsambåten till Koh Sahmet får du slanta 200, Thai 20 and soo on.

I Sverige DITT hemland så pröjsar du farangpris, När du handlar i tobaksaffärer, marknader, taxi pizzerior, kebabhak.

Ps. Hamnade i Jordbro år 2000 Levde där med min fru till 2008. Är definitivt inte rasist, har flera kompisar från Afrika, Asien, Europa. Turkiet, FD. Jugoslavien.

Många gånger fick mina kompisar handla..

Ska kolla om jag kan lägga in en bild med Crome. Sket sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 27
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • buriram

    8

  • Surin P3

    3

  • Joints

    2

  • Spiderboy

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Är det bilden som är själva slutpoängen till ditt inlägg, blev det ju lite konstigt.

Provade nyss att lägga in en bild med Chrome och det funkade.

Får du upp nåt felmeddelande?

Link to comment
Dela på andra sajter

P3 anders har aldrig någon poäng, inte ens med bilder. Ville bara mjuka upp påhoppet med en fin bild,

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe,

Men sitter just nu själv på Chrome och testar.

post-3076-127122369139_thumb.jpg

Vad är det som inte funkar riktigt, Anders?

post-3076-127122369139_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

P3 anders har aldrig någon poäng, inte ens med bilder. Ville bara mjuka upp påhoppet med en fin bild,

Kul att vi for en gangs skull kan enas om nagonting Anders ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att vi for en gangs skull kan enas om nagonting Anders ;)

Substitut för en prilla?:)

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Substitut för en prilla?:)

Nejda, insikten om att inlagg gor sig battre med en bild till :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Skaffa ett Thailändskt körkort så betalar du samma pris till nationalparker, museum m.m, och vägra betala mer än alla andra

på övriga ställen även i Pattayas taxi det funkar bra, dom försöker bara och tycker att dom som betalar för mycket är dumma.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan Wille: Säkerligen är vi överens om det mesta, Nu hoppas jag att en bild kommer.

Sket sig, även med Explorens, jag DÖÖÖÖr

Link to comment
Dela på andra sajter

En fråga Anders...

Hur kan du veta att det skiter sig med bilden?

Du skriver i inlägget att det skiter sig, men det kan du inte veta innan du tryckt på svara-knappen.

Och om du ändrat inlägget, så ser vi en ruta där det står att du ändrat och för hur länge sedan.

Så hur gör du nu för att lägga in en bild...?

Link to comment
Dela på andra sajter

OK P3, är nu inne på explorens Bill`s place.

Vill infoga en bild direkt, plockar upp fotobilden, får upp http// Vill kopiera, NADA

Nu går jag över till Chrome.. B)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Skaffa ett Thailändskt körkort så betalar du samma pris till nationalparker, museum m.m, och vägra betala mer än alla andra

på övriga ställen även i Pattayas taxi det funkar bra, dom försöker bara och tycker att dom som betalar för mycket är dumma.

Mvh Isan Lover

Funkar inte till vissa tempel som tex Wat Po. Nu har jag inget emot att betala på just det stället men lite kul hade det ju varit om körkortet betalat sig ytterligare en gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Funkar inte till vissa tempel som tex Wat Po. Nu har jag inget emot att betala på just det stället men lite kul hade det ju varit om körkortet betalat sig ytterligare en gång.

Hej

Det brukar fungera med körkort på dom flesta ställen var t.ex på Dusit Zoo i vintras med lillpojken och där gick det bra.

Nationalparker som t,ex koh Samui är funkade också bra, det enda ställe som det inte har fungerat på för mig var i

Nong Khais aqvarium som vi också besökte i vintras, men det har inte varit öppet länge och förmodligen kände tjejen i

kassan inte till vilka regler som gäller.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

:) Det finns USA, Laos, Myanmar, HongKong, Japan... diggar man inte priset så får man bojkotta... inga problem. Bara betala eller skippa det och gör annat kul för pengarna :D Självklart ser utlänningar dig som kassako, Medellön ca 235 000kr/år ca 22 000 - 23 000 mån/före skatt. Thai ca 4000-5000 Baht/mån ;) japp, du är kassako... gillar man inte läget så får man bojkotta.

Link to comment
Dela på andra sajter

:) Det finns USA, Laos, Myanmar, HongKong, Japan... diggar man inte priset så får man bojkotta... inga problem. Bara betala eller skippa det och gör annat kul för pengarna :D Självklart ser utlänningar dig som kassako, Medellön ca 235 000kr/år ca 22 000 - 23 000 mån/före skatt. Thai ca 4000-5000 Baht/mån ;) japp, du är kassako... gillar man inte läget så får man bojkotta.

Du har inte mycket koll på snittlöner i Thailand... I en annan post nyligen skrev du 50 baht per dag vilket skulle bli 1500 baht per månad... Tror inte att så många ser de skilda priserna som en möjlighet att suga ut kassakon sim du skriver.

Lite konstigt är det om man t.ex. bojkottar taxi för att den kostar 5 baht mer än vad andra betalar men att man sedan gladeligen betalar taxi hem i Sverige och då betalar kanske 2000 baht mer...

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har inte mycket koll på snittlöner i Thailand... I en annan post nyligen skrev du 50 baht per dag vilket skulle bli 1500 baht per månad... Tror inte att så många ser de skilda priserna som en möjlighet att suga ut kassakon sim du skriver.

Lite konstigt är det om man t.ex. bojkottar taxi för att den kostar 5 baht mer än vad andra betalar men att man sedan gladeligen betalar taxi hem i Sverige och då betalar kanske 2000 baht mer...

Har du koll eller fattar du noll vad jag skrev? Det är stora skillnader mellan landsarbetare och storstads arbetare eller fattar du inte alls? Vi säger typ en storstads vanligare mellanklassare får ca 4000-5000 baht i mån. Vissa programerar får mer än 20 000+ normalt så får folk inte mer än 10 000 i månad i Bangkok..

arbetar du ute på landet så får du fan kanske max 100kr/dag... det har jag erfaranheter av men du har inte det så skriv inget... vi har hyrt olika folk ute långt ifrån storstäder för att hugga ner sockerrör... så nej kom inte med dina kommentarer och säga att jag inte vet... Jag vet mer än vad du vet...

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du koll eller fattar du noll vad jag skrev? Det är stora skillnader mellan landsarbetare och storstads arbetare eller fattar du inte alls? Vi säger typ en storstads vanligare mellanklassare får ca 4000-5000 baht i mån. Vissa programerar får mer än 20 000+ normalt så får folk inte mer än 10 000 i månad i Bangkok..

arbetar du ute på landet så får du fan kanske max 100kr/dag... det har jag erfaranheter av men du har inte det så skriv inget... vi har hyrt olika folk ute långt ifrån storstäder för att hugga ner sockerrör... så nej kom inte med dina kommentarer och säga att jag inte vet... Jag vet mer än vad du vet...

Det är snarare du som har noll koll och blandar ihop korten... 50 baht per dag som du skrev i annan post är snarare vad tiggare får ihop. Att snittlön i Thailand skulle ligga på 4000-5000 baht stämmer inte heller.

Att du sedan verkar veta vad jag har för erfarenheter är mycket förvånande, vi har inte träffats tidigare väl?

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du koll eller fattar du noll vad jag skrev? Det är stora skillnader mellan landsarbetare och storstads arbetare eller fattar du inte alls? Vi säger typ en storstads vanligare mellanklassare får ca 4000-5000 baht i mån. Vissa programerar får mer än 20 000+ normalt så får folk inte mer än 10 000 i månad i Bangkok..

arbetar du ute på landet så får du fan kanske max 100kr/dag... det har jag erfaranheter av men du har inte det så skriv inget... vi har hyrt olika folk ute långt ifrån storstäder för att hugga ner sockerrör... så nej kom inte med dina kommentarer och säga att jag inte vet... Jag vet mer än vad du vet...

Tidigare skriver du inlägg där du och undrar var bästa stället för röj etc finns. Du har ingen uppfattning om priser i barer och tror att alla kvinnliga studenter jobbar extra på Nana.

Nu helt plötsligt så är du expert på Thailändska löner och har anställda som hugger sockerrör på landet!!

Du är ju en lustig prick. Kan du inte skicka ett PM till mig när du kommer till Bangkok i juni så kan vi ta en öl. Kanske finns fler medlemmar som vill träffa dig då.

Link to comment
Dela på andra sajter

SkitSnack Ungdomar: 150B /dag Ingen jobbar under det. Är du duktig Vet Din kraft, ock de vill ha Dig, Högre pris,

Men fortfarande betalar Ni FarangPris i ert eget land, Skitstövlar. // kram från anders

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

<BR>SkitSnack Ungdomar: 150B /dag Ingen jobbar under det. Är du duktig Vet Din kraft, ock de vill ha Dig, Högre pris,<BR><BR>Men fortfarande betalar Ni FarangPris i ert eget land, Skitstövlar. // kram från anders<BR>

Ni som är haj på svenskan...

Vilken specifik grammatisk princip är det som Anders tillämpar med sina val av

ord med stor eller liten begynnelsesbokstav? Skitstövlar t.ex. men inte Kram

Jag känner inte igen den men hur som helst, den har en intressant effekt

då det får en annan att läsa hela stycket igen. Och igen.

mvh

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Instämmer med förgående talare, verkar lite snurrigt emellanåt. För övrigt så kostar taxin i Pattaya numera 10 bath även för thai...

Ändrades av Bananen

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du koll eller fattar du noll vad jag skrev? Det är stora skillnader mellan landsarbetare och storstads arbetare eller fattar du inte alls? Vi säger typ en storstads vanligare mellanklassare får ca 4000-5000 baht i mån. Vissa programerar får mer än 20 000+ normalt så får folk inte mer än 10 000 i månad i Bangkok..

arbetar du ute på landet så får du fan kanske max 100kr/dag... det har jag erfaranheter av men du har inte det så skriv inget... vi har hyrt olika folk ute långt ifrån storstäder för att hugga ner sockerrör... så nej kom inte med dina kommentarer och säga att jag inte vet... Jag vet mer än vad du vet...

:ironi: Nämen halledudande mig då!!!!!!! Är du på dåligt humör eller brukar du alltid brusa upp när någon ifrågasätter dig????????? Kanske dags att skippa sena kvällar och gå och lägga dig i tid någon gång. :ironi:

:dance: gubben :dance1:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...