Jump to content
IGNORERAD

Kontakten med Sverige

Joints

Recommended Posts

Med anledning av Biffens"försvinnande och uphittande"undrar jag lite om hur ofta andra hör av sig till de där hemma.

För min egen del har jag varit notoriskt dålig på att höra av mig, både till familj och vänner. Det är jag tyvärr fortfarande. Jag har inte bott i Sverige sedan 2004 och innan dess var jag ofta ute på långresor. Kanske beror det på att jag i stort sett aldrig lider av hemlängtan. Jag kan nästan bli lite avundsjuk på de som har en sådan stark längtan hem och att få prata med sina vänner och familj.

I runda slängar kanske jag ringer hem cirka en gång i månaden. Några email blir det kanske också men då gäller det mest praktiska ting. Trafiken andra hållet är väl ungefär två-tre samtal i månaden. Sannolikheten att det som hände Biffen skulle hända mig är väl ungefär noll.

Hur är det med er som är borta under längre tid?

Dela på andra sajter

Guest wille

Ringer hem eller far ett samtal 1-2 ggr/vecka. Mestadels fran brorsan eller syrran man aven fran foraldrar. Numera ar det kul att snacka med familjen och det ar alltid soft med en liten updatering pa hemmafronten.

Dela på andra sajter

Det där går i vågor, lite beroende på händelser bland släkt och vänner i Sverige.

Normalt har jag numera ungerfär samma kontaktfrekvens som Joints, men under de två första åren av mitt Thailandboende (flyttade hit 2003) var kontakterna betydligt tätare och det var mestadels på mitt initiativ och berodde på anfall av hemlängtan - typ "va fan gör jag här?"

Anfallen har numera helt uteblivit och kontakterna sker mest "för sakens skull".

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Dela på andra sajter

Jag är väl rätt så dålig på att höra av mig via telefon till Sverige när jag är här i Isaan ett halvår. Ringer väl hem till kära mor 1-2 gånger per månad, sen ringer jag väl mina nära och kära och någon kompis då och då, men sen blir det ju rätt så mycket mejl till kompisar.

Men å andra sidan så har både mina nära och kära och dom flesta av mina kompisar telefonnumret både till huset och till min och frugans mobil, men dom är också väldigt dåliga på att höra av sig

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

Även min övervakaren propsar på att jag hör av mig en gång om dagen.

Vykortisen Arne

Dela på andra sajter

Jag är urusel på att höra av mig.

Pratar med brorsan ca en till två gånger per månad och med resten en eller två gånger per halvår.

Fast det blir lite facebookande ett par gånger i veckan dock.

Dela på andra sajter

Numera pratar jag med mor och far åtminstonde varannan vecka, med brorsan bertdligt mer sällan. När jag var utomlands en längre tid for forsta gången var jag dock inte så noga med kontakten. Jag var nere som FN-soldat i fd Jugoslavien och hade inte hort av mig under forsta månaden. Min farmor ringde oroligt och frågade min far om han hort något "oroa dig inte, hade han dott hade det säkert stått i tidningen" var hans lakoniska svar smile.gif

Dela på andra sajter

De blir 2ggr i veckan för att höra hur min gamla mamma har det.

Annars nåt sms till några polare ibland.

Veteran

Dela på andra sajter

Blir en gång efter man har kommit ner och sedan ca varanan vecka eller så. Läser dock mail både jobb och privat regelbundet och sedan kanske uppdaterar Facebook eller liknande. Det går ju alltid att ringa till mig om det skulle vara något.

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

• Skapa ny...