zwa Inlagd Augusti 1, 2008 Dela Inlagd Augusti 1, 2008 Eftersom jag inte ville gå så mycket "offtopic" i en annan tråd men fick ordentligt huvudbry startar jag en ny. Åkte på min senaste resa med min flickvän tillbaka till Koh Samui där jag en gång träffade henne i en bar. Hon hade vänner hon gärna ville träffa igen, jag ville ha lite strand och "turistliv" efter risfält och lao kao. Vi återvände till baren redan samma kväll vi kom något slitna av en hel dags bussfärd från "hembyn" och ett kvällsflyg från Bangkok. Det var naturligtvis glada miner vid återföreningen även om det inte var många tjejjer som jobbade kvar sen sist. Egentligen bara ett snabbt besök innan det var dags för bingen och skönhetssömnen. Inga problem fram till det skulle betalas och gå. Till min stora förvåning var det utan kommentarer även barfine inräknad i räkningen. Min tjej som jag varit tillsammans med i 6 månader och då jag vet säkert att hon dessutom befunnit sig i hembyn under tiden jag varit borta. Till skillnad från vanlig sed tillfrågades man inte ens om man ville lösa ut henne eller ej. Betalade och såg glad ut men den natten sov vi på behörigt avstånd i sängen. Inte för att en barfine på 300 baht är någon summa men det äcklar mig att gå att betala en snål otrevlig mamasan för att vara med sin fllickvän man försörjt ett bra tag. Hjälper henne gärna med allting annat i livet men att betala en hallick hon tycker mycket illa om.. nej då går det för långt. Jag är tillsammans med tjej, inte en glädjeflicka. Skulle hon vara en glädjeflicka jag betalar en hallick för att träffa är hon inte en flickvän, ganska enkelt med svensk logik? Som jag nämnde i den andra tråden så förväntades man köpa loss tjejen från baren för 7000 baht vilket flera andra falanger gjort tidigare. Nämnde också i samma tråd att anledningen säkert ligger i att de kommer från hembyn utan ett öre på fickan och får gratis mat och husrum tills affärerna börjar rulla på. Vissa tjejjer kan sitta ganska länge innan de har mod nog att följa med någon vilket säkert kan generera skulder. Barfinen fick tjejjen tillslut gå och be tillbaka (blev arg då de inte ens frågade först) annars hade jag ordnat ett eget rum åt henne den natten. Elakt kanske? Men för mig blev det enkelt, antingen är hon med mig eller så jobbar hon i en bar. Åkte den här gången inte runt halva jorden för att vara med en prostituerad bartjej utanför att vara med min tjej som jag älskar. Det känns som en förutsättning att hon inte jobbar längre och jobbar hon inte längre ska det fan inte betalas till nån mamasan utan en riktigt bra motivering. Girigheten hos denna mamasan gjorde ju nu att hon inte fick ett öre mer än betalt för ett par drinkar och öl. Hade i början kunnat tänka mig att spendera ett par tusen baht nästan varje kväll i just denna bar där tjejjen har sina vänner vilket hade vart en god förtjänst för henne utan barfines eller extraavgifter. Återkom aldrig mer till denna bar och kommer nog heller aldrig att göra det i framtiden. Inte nog med att hon alltid ville att man skulle köpa hennes egen sprit och skänka till henne "you buy drink for mamasan?", tog alltid den dyraste dricka de hade, så verkade hon vara en riktig bitch. Kanske är en förutsättning om man ska dra in några pengar på att driva en beer bar... Hennes kuvade Österrikiske man satt alltid tyst i ett hörn och söp. Enligt uppgift fick han också stryk varje dag av sin kära hustru. Men han var väl som så många andra falanger på turistorterna körd. Satsat allt på en sliten horbar med en fru som visar sig vara en hondjävul och inget att åka hem till så tyr sig till alkoholen istället. I efterhand har jag förstått bättre vad det handlade om. Min tjej har tydligen en typ av skuld då hon definitivt inte haft många falangkontakter trots sitt tidigare yrke. Levt på mamasan/vänner och bara suttit i baren hela kvällarna utan större engagemang. Jag har mina egna orsaker att tro på henne som jag inte orkar skriva nu om någon belackare vill kalla mig idi*t för det. Delar annars mångas åsikt att man inte hittar flickvänsmaterial bland prostituerade i en bar, men ibland rår man ju inte för vad som sker. Har inga planer på giftermål och barn nu så det har jag fel i slutändan gör det inte så mycket. Erbjöd mig efter jag fått en bättre motivering att tjejen själv skulle betala mamasan en nätt summa (dock inte 7000) bara jag slapp göra det själv för att bespara henne från framtida problem då mamasan kom från samma hemtrakt. Nu blev det inget betalt ändå för tjejen sa bara enkelt på frågan om inte mamasan skulle bli förbannad "up to she". Uppenbarligen betalade ganska många de där 7000 bahten som avkrävdes. en av hennes vänner berättade att hennes svenske pojkvän glatt betalat för att slippa tjaffs, vilket jag också tillslut var nära att göra. Andra av hennes vänner med falangpojkvän tyckte med gott samvete att "kärringen" inte skulle ha ett öre. Men är det jag som inte fattat någonting? Eller är jag bara snål? Hade jag inte redan hört så mycket skit om (och från) just denna mamasan hade det kanske vart annorlunda. Som sagt hade hon och min tjej en ganska dålig relation då hon istort under hela sin barvistlese vägrade gå med falanger (jo några få blev det ju såklart, jag en av dem). Min tjej är ju inte purung längre utan lika gammal som mig. Hon har dock tagit omvägen via fabrikerna som många på tidigare TT lovordat som bra jobb men insett att det inte räcker för att försörja åldrande föräldrar samtidigt som en hyra i Bangkok och mat skall betalas. Âr jag snål, dum eller bara svensk? =) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Plätt Inlagd Augusti 1, 2008 Dela Inlagd Augusti 1, 2008 Köpa loss tjejen från baren är Barfine men vad dom där 7000 du menar är för något Jobbar hon inte så är det väl inget att betala allt verkar skumt Mvh. Plätt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mr-noodles Inlagd Augusti 1, 2008 Dela Inlagd Augusti 1, 2008 Jag hadde inte betalat barfine när hon inte jobba där, Ganska konstigt att tjejen inte sa nått innan Jag skulle nog va försiktig med denna tjej, Vem vet vad för skulder som lurar bakom hörnet ;D Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
erkki Inlagd Augusti 1, 2008 Dela Inlagd Augusti 1, 2008 Varför gå till en bar och gynna den ifall ägarinnan är så elak? Puss Erkki Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pontus Inlagd Augusti 1, 2008 Dela Inlagd Augusti 1, 2008 QuoteVarför gå till en bar och gynna den ifall ägarinnan är så elak? Puss Erkki Det låter väl rimligt om hon har kompisar som jobbar där fortfarande? Det lät på historien som om det var därför dom skulle dit i första hand. Vissa har det bra, andra har det bättre! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
broder tuk tuk Inlagd Augusti 1, 2008 Dela Inlagd Augusti 1, 2008 Var den där skulden på 7000 kommer ifrån vet jag inte, men kanske för förlorad barinkomst ifall din tjej slutar arbeta i baren. Att betala barfine för long time stay är legio. Man betalar per dag, antingen i förskott eller efteråt när tjejen kommer tillbaka. Annars blir tjejen återbetalningsskyldig och det är ju inte schysst mot henne. BTT Soi 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mr-noodles Inlagd Augusti 1, 2008 Dela Inlagd Augusti 1, 2008 Hadde hon inte slutat i baren för 6mån sedan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
foreverbubbles8 Inlagd Augusti 1, 2008 Dela Inlagd Augusti 1, 2008 Hade jag varit du hade jag bett om att få se ett anställningsbevis Du gjorde helt rätt! Mamasan ska inte ha en spänn efter 6 månader. Är det en privat skuld så har du alla fall ingenting med det att göra. Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jerry Inlagd Augusti 1, 2008 Dela Inlagd Augusti 1, 2008 Visst gjorde du rätt. Hade jag varit som dig så hade jag suttit i grannbarerna och haft stora spenderbrallorna på mig många dagar i rad. Kunde varit värt att bjudit på riktigt party i de 3 närmaste barerna Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wwwebster Inlagd Augusti 1, 2008 Dela Inlagd Augusti 1, 2008 Tycker att du gjorde rätt, det är skillnad på snål och principfast. Sedan kan man inte fördömma mamasan för mycket heller. Nu vet jag inte hur det var för henne men de flesta har ju en helt annan vardag än de flesta här. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Augusti 1, 2008 Dela Inlagd Augusti 1, 2008 Har hon slutat i baren, så hade jag inte betalt ett öre, förutom för drickat då. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Augusti 1, 2008 Dela Inlagd Augusti 1, 2008 Quote Visst gjorde du rätt. Hade jag varit som dig så hade jag suttit i grannbarerna och haft stora spenderbrallorna på mig många dagar i rad. Kunde varit värt att bjudit på riktigt party i de 3 närmaste barerna Helt rätt, visa dom snikna skitkäringarna att ibland lönar det sig att vara polare även om farangen snott en tjänarinna. Baa Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
zwa Inlagd Augusti 1, 2008 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 1, 2008 Ok Som jag svarade i den andra tråden men flyttar över den diskussionen hit: "Ja nu var det precis så hon gjorde. Hon bara drog hem utan att nämna någon falang. Jag betalade inte en spänn till baren heller för den delen De där 7000 bahten var något som mamasan berättade om första dagen hon kom dit och jobbade och inget som hon nämnde vid detta besök. Hade faktiskt fått höra det nämnas av tjejen innan vi åkte till Samui med men fattade inte riktigt eftersom det var nåt helt nytt." Eftersom jag bara slängde ut frågan så här tog jag medvetet inte med den förklaring jag fått i efterhand. Ville liksom se hur ni ställde er inför samma situation som mig. Hade vart snack om att mamasan troligen ville ha cash redan från början när vi talade om Samui. De där 7000 visste jag om redan då och sa nej direkt. Alternativet var barfine alla dagar vi bodde på Samui vilket jag tänkte "kanske" till. 7000baht var jag väldigt kallsinnig till eftersom jag som alla er andra ser antingen eller.. Antingen jobbar hon där, eller så jobbar hon inte där. Men eftersom hon aldrig brydde sig om att nämna mig för chefen när hon åkte hem utan sa att hon bara skulle hem till föräldrarna då hon hatade barjobbet. Tyvärr verkar det inte vara så enkelt. BTT verkar nästan fatta vad det handlar om. Det verkar som det ingick i avtalet för att jobba i baren. Kom som sagt utan ett öre på fickan men fick mat och en plats att bo. Tycker inte det låter helt orimligt att man har sånna avtal. Hon hade som sagt vänner som fått sina falanger att betala medan hennes bästa vän sa ungefär "-dont give the bitch anything" vilket till slut verkade vettigast. Om jag ger mamasan 7000 baht är det inte något tjejerna tar del av så det känns inte som något de kokat ihop på egen hand. Snarare så att - hittar du en falang som vill ha dig så kan du betala för vad baren lagt ut på dig med viss förtjänst för baren. Min invändning mot att inte betala är ju att jag inte vill lämna henne i skuld, för jag vet att hon passade ganska dåligt som barflicka och att hon inte gillade sitt jobb. Det var heller inte för s.k. "bartjejs-talanger" jag tyckte om henne heller utan helt andra orsaker. Efter långa diskussioner kom vi fram till att mamasan inget skulle få. Även om jag vek mig och sa ok, ja ger dig pengar så betalar du vad du tycker är passande. Försökte som nämnt acceptera det där med daglig barfine men... Det gick inte, min första tanke när vi gick från baren första kvällen var att - vi åker härifrån imorrn. Blev riktigt arg på hela situationen och kunde som sagt inte röra min älskade tjej mer den kvällen/natten. Mår dåligt av det idag men gav faktiskt ultimatumet att antingen går du och tar tillbaka den där barfinen jag aldrig blev tillfrågad om jag ville betala, eller så ordnar vi ett eget rum åt dig. Alternativt kan du sova i ditt gamla rum som din chef betalar. Hade kanske någon dum förhoppning att jag kunde få en förklaring när det var dax att betala men eftersom ingen sa något betalade jag. Kom på 10 sekunder efter att priset inte gick ihop men då var vi redan på väg bort. Så det var en storgråtande tjej som kom tillbaka med 300 baht i näven. Mamasan hade gått och lagt sig men hennes vänner i baren förstod och gav tillbaka pengarna utan diskussion. Jag tror faktiskt på att många barägare har dessa typer av "avgifter" som de försöker tvinga på oerfarna tjejer. Senare på natten där gick jag faktiskt ut ensam en liten vända och tog en chang. Pratade med en tjej i en annan bar som bekräftade att hon också hade en avgift på 7000 baht om hon skulle träffa en seriös falang. Det är nog inga problem att få någon att gå med på dessa villkor om man är färsk oskuld från Isaan och allting är stort och nytt. En erfaren tjej med nåt år på nacken i barsvängen skulle nog inte gå med på det om det inte var så de 7000 gick rätt ner i egen ficka. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
toajojje Inlagd Augusti 1, 2008 Dela Inlagd Augusti 1, 2008 Dom där 7000 låter skumt. Har hon slutat i baren så finns det ingen anledning att betala något mer än för drickat och ev dricks. Det låter som om det finns något mer bakom det här. Det kan nog komma fram en del oväntade saker som din tjej inte berättar på direkten. Det tar sin tid för henne att lita på dig även om du är helt ärlig och reko. Ge det tid och betala inte för något som du inte känner är rätt. Grattis för övrigt och ckook deeee Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
zwa Inlagd Augusti 1, 2008 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 1, 2008 Quote Visst gjorde du rätt. Hade jag varit som dig så hade jag suttit i grannbarerna och haft stora spenderbrallorna på mig många dagar i rad. Kunde varit värt att bjudit på riktigt party i de 3 närmaste barerna Det var min första tanke med efter jag kommit över tankarna om att ta nästa flyg till Bangkok. Föreslog vi skulle dra och bränna massa pengar i grannbarerna. Efter lite övervägande kändes det dock bara löjligt (eftersom vi inte var intresserade av att supa ner oss ändå). Min olustiga känsla fick mig att vilja undvika hela området istället. Som tur hade hon flera vänner som inte jobbade i bar hon kunde träffa och umgås med. Ett par från samma by nöjde sig med att städa på hotell (dock så var de också fula som stryk om ja ska va ärlig ). Någon annan drev ett bungalow hotell med sin franske pojkvän dit vi åkte och åt ett flertal gånger. Det visade sig att det egentligen var väldigt få i den gamla baren hon egentligen ville träffa. Hennes bästa vän hade en italiensk pojkvän som skulle hämta henne så hon arbetsvägrade mesta tiden ändå så de kunde träffas utanför baren. Ett par tjejer som tagit hand om henne då hon var sjuk och inte kunde arbeta och liknande. Antar man kan få ganska starka band när man bor och jobbar ihop sådär. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest MrBomBom Inlagd Augusti 1, 2008 Dela Inlagd Augusti 1, 2008 Nej, jag tycker absolut inte att du är snål, du framstår mer som rätt klok och med huvudet på skaft...Lycka till med tjejen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pontus Inlagd Augusti 1, 2008 Dela Inlagd Augusti 1, 2008 QuoteAntar man kan få ganska starka band när man bor och jobbar ihop sådär. Svårt att få till något annat om man är ihop 24/7. Spenderade precis 24/7 i sex veckor med mina barn. Där har du en karamell att suga på. Det blev semester i sig att komma tillbaka och jobba i måndags. Vissa har det bra, andra har det bättre! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
zwa Inlagd Augusti 1, 2008 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 1, 2008 Quote Dom där 7000 låter skumt. Har hon slutat i baren så finns det ingen anledning att betala något mer än för drickat och ev dricks. Det låter som om det finns något mer bakom det här. Det kan nog komma fram en del oväntade saker som din tjej inte berättar på direkten. Det tar sin tid för henne att lita på dig även om du är helt ärlig och reko. Ge det tid och betala inte för något som du inte känner är rätt. Grattis för övrigt och ckook deeee Faktiskt tror jag vi till stor del kommit över den tröskeln. Hon försöker berätta allt för mig men det är mest språket som begränsar så jag inte riktigt förstår. Tror hon litar på mig då hon berättar många saker jag aldrig trodde jag skulle få höra. Samtidigt är jag också väldigt ärlig mot henne, speciellt i sånna här frågor vilket kanske både är på gott och ont vilket gör att hon anstränger sig för att försöka förklara. Hon glömmer nog inte den där kvällen i första taget eller för den delen några andra gånger då jag krävt bra svar och hon fattat att det behövts för att jag ska kunna se en framtid med henne. Visst hon kan ju fortfarande blåljuga om allt. Annars tack Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
toajojje Inlagd Augusti 1, 2008 Dela Inlagd Augusti 1, 2008 Menar inte att hon blåljuger men det är naturligt att allt inte kommer fram på en gång. Vill bara att du och hon har förståelse för det så att ni ger erat förhållande en rättvis chans. Önskar lycka till och tycker att det är roligt / positivt med förhållanden som fungerar. Det är alltid lätt i goda tider och vid sämre tider är det viktigt att man kämpar. Alltså.. Lycka till Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AnOnYm Inlagd Augusti 1, 2008 Dela Inlagd Augusti 1, 2008 Tycker att du skall vara tacksam till mamasan för att ha tränat upp 'din' flicka . ไม่ระบุชื่อ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
zwa Inlagd Augusti 1, 2008 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 1, 2008 Ska försöka ta en diskussion om det igen när jag ringer efter jobbet. Tror kanske inte jag får veta så mycket mer idag från henne men ändå intressant att höra vad hon säger om denna 7000 bahts avgift som "ingen" annan nånsin har hört talas om. Det är ingen fara, vi kan prata om sånt här utan att det blir några problem. Men jag ville ju inte betala och då kom förslaget om att vi skiter i det och bara betalar barfine för de dagar vi är på Samui. Tror det blir bra ändå till slut. Vill ändå inte ha en massa sånna här lösa trådar innan jag skickar iväg papper om besöksvisum. BTT skrev: Var den där skulden på 7000 kommer ifrån vet jag inte, men kanske för förlorad barinkomst ifall din tjej slutar arbeta i baren. Att betala barfine för long time stay är legio. Man betalar per dag, antingen i förskott eller efteråt när tjejen kommer tillbaka. Annars blir tjejen återbetalningsskyldig och det är ju inte schysst mot henne. BTT --- Som jag skrev innan så tror jag BTT har svaret. Sticker man med en falang efter att ha levt gratis utan att dra in några egentliga cash kan det nog anses som att man har en skuld. De där 300 de har i lön går snabbt om man ska ha sig ett par Heineken till kvällen och ändå försöker bidra till hemmet och räcker inte speciellt långt. Förstod på hennes tidigare förklaring ett av villkoren för att få börja jobba i baren och bo/äta gratis var att hon skulle gå med på en avgift om hon hittade sin drömprins. På samma sätt var det fritt att sticka om hon inte trivdes längre och ville ha ett "vanligt" jobb igen. 7000 baht är egentligen inte så mycket med tanke på vad medelfalangen spenderar i barerna. Visserligen vart man inte så sugen på att punga ut detta efter att precis lagt ut 16000 baht på flygbiljetter till Samui (ja vet överpris men vill man åka samma dag och det börjar bli sent så..). Är mamasan någorlunda driven borde hon faktiskt se till att få något tillbaka på den om än lilla investering hon gjort i en ny färsk tjej och då låter inte alls denna dealen orimlig. När jag tänker efter så kan 7000baht vara vad en bartjej ungefär tjänar på att bara stå i baren en månad utan att ta falanger (300 om dan, jobbar inte alla dagar). Nu valde ju min tjej att inte säga att hon hade en falang så om hon kom tillbaka till Samui med mig i släptåg kan de ju bara anta att hon är lojal och ser till att avgiften eller åtminstone barfine betalas in. Hade det inte vart för baren hade hon ju heller aldrig kunnat hitta någon falang (även om jag inte kan se att man har stor chans att hitta någon vettig falang när man jobbar i bar). Mamasan har säkert en hållhake någonstans som gör att min tjej känner sig lite skyldig men genom sitt betende och stora käft blir det inte en baht till såvida det inte visar sig att det handlar om en reell skuld av lånade pengar. Tjejen har efter våra tidigare diskussioner ändrat sig och vill heller inte ge en baht mer så ja misstänker det bara handlar om att mamasan skall pressa ut så mycket det går från alla falanger. De flesta tjejer som försvinner iväg med en falang kommer ju tillbaka ändå med svansen mellan benen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
matte Inlagd Augusti 1, 2008 Dela Inlagd Augusti 1, 2008 Klart att du tänker rätt. Din tjej ville säkert lika mycket visa sina gamla kompisar att hon hade satsat rätt och att ni fortfarande var tillsammans. När jag dör vill jag bara somna in fridfullt och stilla, precis som farfar. Inte vrålande av namnlös fasa, som hans passagerare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
swebat Inlagd Augusti 1, 2008 Dela Inlagd Augusti 1, 2008 Ja.. du e snål :sneaky: , 7000 bht är ingenting. .kom igen när du är uppe i 2,000 000 bht då kan vi börja prata. ...med alla resor, 10 st bara för mig + tgf 2 turistvisaresor uppehåll ansökningar , hus, bröllop m.m e man väl uppe i si sådär en 3 milj bht Gillar du henne så "upp med plånboken" börjar du knorra om 7000 bht glöm henne, för hon kommer garanterat att glömma dig . får väl använda ett välkänt citat: Life is like a box of chockolate ,you never now what you gonna get. swebat P.s läs nedanstående Hur man imponerar på en kvinna: - ta ut henne på resturang -ring henne -krama henne -håll om henne -överraska henne -ge henne komplimanger -le åt henne -skratta med henne -gråt med henne -kela med henne - köp blommor åt henne -håll hennes hand -skriv kärleksbrev till henne -lyssna på henne -åk till månen och tillbaks för henne HUR MAN IMPONERAR PÅ EN MAN: -Kom nakenoch ta med en öl..! You can do it Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Plätt Inlagd Augusti 1, 2008 Dela Inlagd Augusti 1, 2008 Quote Ja.. du e snål :sneaky: , 7000 bht är ingenting. .kom igen när du är uppe i 2,000 000 bht då kan vi börja prata. ...med alla resor, 10 st bara för mig + tgf 2 turistvisaresor uppehåll ansökningar , hus, bröllop m.m e man väl uppe i si sådär en 3 milj bht Gillar du henne så "upp med plånboken" börjar du knorra om 7000 bht glöm henne, för hon kommer garanterat att glömma dig . får väl använda ett välkänt citat: Life is like a box of chockolate ,you never now what you gonna get. swebat P.s läs nedanstående Hur man imponerar på en kvinna: - ta ut henne på resturang -ring henne -krama henne -håll om henne -överraska henne -ge henne komplimanger -le åt henne -skratta med henne -gråt med henne -kela med henne - köp blommor åt henne -håll hennes hand -skriv kärleksbrev till henne -lyssna på henne -åk till månen och tillbaks för henne HUR MAN IMPONERAR PÅ EN MAN: -Kom nakenoch ta med en öl..! 2 Milj Baht det var länge sen man paserat det Men jag har inte betalat en Baht för min tjej till mamasang när hon slutade bar och sköter om mig och huset Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
swebat Inlagd Augusti 1, 2008 Dela Inlagd Augusti 1, 2008 Inte jag heller.. En till: En ny undersökning visar att det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att helt kunna tillfredställa en kvinna. Däremot spelar det ingen som helst roll om det är Master card eller VISA. TREVLIG HELG Swebat You can do it Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu