Jump to content
IGNORERAD

Vaxet


sakaeo

Recommended Posts

Sitt inte här för mycket.-Lägg ner din tid och svara på mail.

Fick inget svar, valde en annan resebyrå.

U-C

Dumt det, Nonkis resebyrå är den absolut bästa och smidigaste jag har haft och göra med...personlig service av klass som knappt existerar idag på andra resebyråer.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 196
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Avregistrerad clion

    17

  • Odin

    14

  • Jive

    13

  • Vaxet

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

UDON-CHARLIE

Dumt det, Nonkis resebyrå är den absolut bästa och smidigaste jag har haft och göra med...personlig service av klass som knappt existerar idag på andra resebyråer.

Visst jättebra när ingen svarar!

U-C

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjenare Tommy long time no see!

Angående svärmor så har det funnits en paragraf angående husgemenskap man borde kunna hänvisa till. Om hon ej klarar sig utan er? Då borde det naturliga vara att hon låtes flytta med er av MIG.

Själv har jag inte haft möjlighet att vara hemma i Bangkok på 2år nu. Då hjulen snurrar mycket snabbt här i stockholm.

I september 2008 startade jag 1 företag och idag är jag marknadsledande inom min marknadsnisch i Stockholm (Rörjour för privatpersoner), därav har även tiden varit liten för diskussioner inom detta forum.

Det som varit kul under tiden är att min frus grabbar som kom till sverige för ca 3 år sedan idag klarar sig galant i skolan och pratar flytande svenska i tal och skrift.

Men jag ska någongång i sommar åka till Bangkok, så kanske vi syns.

Mvh Janne

(Thaitruelove för att folk ska minnas mig)

Tack för svaret Janne, och kan bara säga att vi saknar er.

Kul att det gått bra firman och att grabbarna anpassat sej!

Misstänkte att du haft fullt upp, hör av dej när ni kommer!

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst jättebra när ingen svarar!

U-C

Inget som jag eller flera av mina bekanta upplevt iaf, snabba svar på mail och tillgänglig på telefon...bara toppen med denna skånska lilla resebyrå.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget som jag eller flera av mina bekanta upplevt iaf, snabba svar på mail och tillgänglig på telefon...bara toppen med denna skånska lilla resebyrå.

Inte för att det har med ämnet i tråden att göra, men jag kan bara hålla med :wai:

Har fått bra service och priser av Nonkis.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Ja har du åttagit dig att betala för frugans släkt, som lägger sig ner i hängmattan

när hon har träffat en Farang, så är detta en klart rimlig summa. (Mycket vanlig här)

U-C

Vem sager att det ar jag som betalar vara gemensamma levnadsomkostnader? Verkar val dumt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla thaitjejer är inte stöpta i samma form.

Jag är så jävla less att höra svennes ``sanningar´´.

Visst det förekommer, men alla beter sej inte på det sättet.

Vi har gemensam ekonomi och min tilltänkta tillför fan så mycket mer i den gemensamma ekonomin än vad hon tar ut...

Och hon är Thai så ini helvete.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Dumt det, Nonkis resebyrå är den absolut bästa och smidigaste jag har haft och göra med...personlig service av klass som knappt existerar idag på andra resebyråer.

Är lite fundersam av detta med bra priser och service.. Har kompisar som frågat om kostnad till denna resebyrå och fått svar som legat betydligt högre än gällande dagsvärde på en thaibiljett..

Så alla ni som fått så bra kostnadförslag från denna byrå, har ni kollat på nätet? Mina kompisar sparade 800 kr per skalle på att kolla själv istället för att nyttja denna eminenta service som ni pratar om..

Läste någonstans förut om att någon fått så snabbt svar från denna resebyrå.. Det var ganska många timmar det rörde sig om.. När jag köper biljett på nätet så handlar det om sekunder och inte timmar dessutom enligt mina kompisar till ett betydligt förmånligare pris..

Sen så vänder jag mig till omtalad reserbyrå och frågar varför man inte kör med publika priser.. Har läst någonstans från denna omtalade resebyrå att det ska vara de bästa priserna.. Varför då inte köra det publikt? Som alla andra nätresebyråer gör..

Bara en undran från en möjlig konsument, som letar billiga biljetter på nätet och faktiskt kan knappa in mitt visa-kort nummer själv utan kostnad för den tjänst som tydligen är värd så mycket.. Eller vad är det mer för service ni pratar om?

Det tar inte många minuter att helt själv köpa en biljett via en nätresebyrå till ett betydligt förmånligare pris än vad denna resebyrå visat upp..

Har själv inte frågat om pris på biljetter på denna resebyrå då jag helt saknar förtroende för försäljare som inte uppger pris.. Men som sagt, mina kompisar sparade en rejäl slant på att kolla priser på nätet..

Link to comment
Dela på andra sajter

nissehult_13

Ja du Knasen ditt namn säger det mesta.

När du ger dig på Nonki.. Har du något att klaga på så ta upp det med Nonki.

Jag har aldrig rest med biljett från Nonki, men kanske i framtiden om han har rätt pris.

Ha en bra natt

:diablo:

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

Det var ju lite unikt 2010 att hitta en biljett på nätet och inte gå och casha den den själv i en butik, det är väl klart att man hittar en billgare biljett själv om man söker lite o är ngt flexibel i valet av datum

Link to comment
Dela på andra sajter

Knasen... va???

Jag går in på kammaren och omförhandlar...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Är lite fundersam av detta med bra priser och service.. Har kompisar som frågat om kostnad till denna resebyrå och fått svar som legat betydligt högre än gällande dagsvärde på en thaibiljett..

Så alla ni som fått så bra kostnadförslag från denna byrå, har ni kollat på nätet? Mina kompisar sparade 800 kr per skalle på att kolla själv istället för att nyttja denna eminenta service som ni pratar om..

Läste någonstans förut om att någon fått så snabbt svar från denna resebyrå.. Det var ganska många timmar det rörde sig om.. När jag köper biljett på nätet så handlar det om sekunder och inte timmar dessutom enligt mina kompisar till ett betydligt förmånligare pris..

Sen så vänder jag mig till omtalad reserbyrå och frågar varför man inte kör med publika priser.. Har läst någonstans från denna omtalade resebyrå att det ska vara de bästa priserna.. Varför då inte köra det publikt? Som alla andra nätresebyråer gör..

Bara en undran från en möjlig konsument, som letar billiga biljetter på nätet och faktiskt kan knappa in mitt visa-kort nummer själv utan kostnad för den tjänst som tydligen är värd så mycket.. Eller vad är det mer för service ni pratar om?

Det tar inte många minuter att helt själv köpa en biljett via en nätresebyrå till ett betydligt förmånligare pris än vad denna resebyrå visat upp..

Har själv inte frågat om pris på biljetter på denna resebyrå då jag helt saknar förtroende för försäljare som inte uppger pris.. Men som sagt, mina kompisar sparade en rejäl slant på att kolla priser på nätet..

Ja du knasen det är många fördelar med Nonkis resebyrå du kan boka en biljett i god tid medan dom lägsta priserna

finns kvar kostar inget att boka , hittar du mot förmodan en billigare biljett är det bara att boka av kostar inget

vill du ändra datum kan du göra det så länge inte biljetten är utställd kostar inget hos Nonki

han kan ställa dig på väntelista om dina datum du vill ha är fullbokade och avvakta avbokningar

ang publika priser så är det många olika biljettyper med thai air + att skatten är rörlig

så det går helt enkelt inte och tror inte att ngn resebyrå gör det förutom när du köper biljett på en

nätresebyrå men då får du också betala med en gång (är ju dumt att ligga ute med pengar i 6-9 månader

om man inte behöver )

Ja det är inte konstigt att du inte fått ngt pris på denna resebyrå eftersom du inte frågat försäljaren ha ha

så enkelt kan det vara

OBSERVERA NONKIS TRAVEL ÄR INGEN NÄTRESEBYRÅ :friends:

Sedan har jag svårt att tro att dina kompisar har hittat biljetter med thaiairways för 800 kr billigare

per biljett en Nonki

ps Detta med biljetter och priser är en ren djungel olika klasser 1 månads,3 månaders,1 års biljetter

kampanjbiljetter osv , Nonki kan förklara det här bättre en mig om han har lust ds

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

U-C är småfull och sur. Kanske svågern har druckit upp all Lao Kao som U-C betalat för?

SurinP3 Ovanstående inlägg borde du, eller någan av de andra moderatoerna , kanske uttala dig om?

För ett tag sedan frågade jag någon om han var full, och det var fel av mig.

Då gick du snabbt ut med ett inlägg och kritiserade mig för detta.

Mannen ovan frågar inte. Han påstår att U-C är småfull.

Link to comment
Dela på andra sajter

SurinP3 Ovanstående inlägg borde du, eller någan av de andra moderatoerna , kanske uttala dig om?

För ett tag sedan frågade jag någon om han var full, och det var fel av mig.

Då gick du snabbt ut med ett inlägg och kritiserade mig för detta.

Mannen ovan frågar inte. Han påstår att U-C är småfull.

Bosse...det är skillnad på Elit och bönder..

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Toprunner

Ja du knasen det är många fördelar med Nonkis resebyrå du kan boka en biljett i god tid medan dom lägsta priserna

finns kvar kostar inget att boka , hittar du mot förmodan en billigare biljett är det bara att boka av kostar inget

vill du ändra datum kan du göra det så länge inte biljetten är utställd kostar inget hos Nonki

han kan ställa dig på väntelista om dina datum du vill ha är fullbokade och avvakta avbokningar

ang publika priser så är det många olika biljettyper med thai air + att skatten är rörlig

så det går helt enkelt inte och tror inte att ngn resebyrå gör det förutom när du köper biljett på en

nätresebyrå men då får du också betala med en gång (är ju dumt att ligga ute med pengar i 6-9 månader

om man inte behöver )

Ja det är inte konstigt att du inte fått ngt pris på denna resebyrå eftersom du inte frågat försäljaren ha ha

så enkelt kan det vara

OBSERVERA NONKIS TRAVEL ÄR INGEN NÄTRESEBYRÅ :friends:

Sedan har jag svårt att tro att dina kompisar har hittat biljetter med thaiairways för 800 kr billigare

per biljett en Nonki

ps Detta med biljetter och priser är en ren djungel olika klasser 1 månads,3 månaders,1 års biljetter

kampanjbiljetter osv , Nonki kan förklara det här bättre en mig om han har lust ds

Du som verkar vara sån expert på denna resebyrå kanske kan berätta varför jag fortfarande inte ens fått ett svar på en förfrågan om biljetter om jag skickade i början av februari för att kunna resa i slutet av februari/början mars? Jag fick bara ett svar om att det var mycket att göra men han skulle återkomma å det snaraste.

Nu har jag ju vart och kommit tillbaka enligt vad jag önskade, dock med annan leverantör, och väntar fortfarande på svar från Nonkis. Han är säkert en förträfflig researrangör men jag tänkte att man kanske borde visa på andra synvinklar än den du just visade.

Link to comment
Dela på andra sajter

SurinP3 Ovanstående inlägg borde du, eller någan av de andra moderatoerna , kanske uttala dig om?

För ett tag sedan frågade jag någon om han var full, och det var fel av mig.

Då gick du snabbt ut med ett inlägg och kritiserade mig för detta.

Mannen ovan frågar inte. Han påstår att U-C är småfull.

Bossej, om du använder knappen "Anmäl inlägg till Moderator" så slipper vi dessa diskussioner i trådarna.

OCH vi slapp dessutom radera inlägg där bl.a. du citerar de dåliga inläggen.

Så, längst ner till vänster under alla inlägg hittas denna knapp.

Link to comment
Dela på andra sajter

, och väntar fortfarande på svar från Nonkis. Han är säkert en förträfflig researrangör men jag tänkte att man kanske borde visa på andra synvinklar än den du just visade.

Om du nu så förtvivlat saknar svar, varför slår du inte en signal till nämnda resebyrå...då får du ju det svar som du så förtvivlat söker.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

SurinP3 Ovanstående inlägg borde du, eller någan av de andra moderatoerna , kanske uttala dig om?

För ett tag sedan frågade jag någon om han var full, och det var fel av mig.

Då gick du snabbt ut med ett inlägg och kritiserade mig för detta.

Mannen ovan frågar inte. Han påstår att U-C är småfull.

Det kanske är det som är skilnaden?

Gissnings lekar tillåts inte :diablo:

Link to comment
Dela på andra sajter

var tvungen och pma en herre som bor i los.har varit lite deppig i ett par dar :rtfm: hoppas inte ni tar åt er vaxet wille jive tommy :whistle: men vi som bär på drömmen måste få lite :)detta svar gör att man kan börja planera igen.

Lite show off, att dom har en bra ekonomi och "väljer" dyr (i deras ögon den enda dugliga) väg, finns ingen anledning att panikera Clirre. Finns hyggligt bra försäkringar för en rimlig slant, för egen del är jag ju över 55 så det går i o för sig att teckna försäkring, men då blir det dyrt. Blir man riktigt sjuk får man väl ta sig till Svedala,

olycksfallsförsäkringar däremot finns både bra o förhållandevis billiga.

Tare lugnt grabben, det fixar sig.

Choch Di

Tja Clirre

Nä för fan deppa inte ihop. Du kommer lösa biten med att flytta hit om du vill det.

Alla budgetar är ju som sagt individuella och man måste ju inte vara kung i baren varje dag.

Vissa dagar kan vara dyra och vissa inte så det bestämmer du själv.

Själv vet jag inte mycket om skola för barn eller försäkringar då jag löser det via frugans jobb

så det låter jag vara osagt än så länge.

Men när jag bott här nere en längre tid så tröttnade iaf jag på att vakna med med sjuhelvetes baksmälla

varje dag, snittade väl i runda slänga dryga litern whiskey om dagen och levde i 200 knyck i timmen. Hade som

regel att aldrig vakna upp själv och detta livet tar ju på krafterna och särskilt ekonomin. Jag kommer ihåg

en gång när jag inte kunde få ut stålar på bankomaten längre, de var slut trots en kredit på 100,000 kr.

Numera har jag lagt det livet på hyllan och unnar mig istället sköna middagar med frugan eller weekend-

resor etc, köper det jag vill ha och det går förvånansvärt lite pengar.

Man måste inte bo mitt i smeten eller shoppa på Emporium/Gaysorn utan det funkar bra på Central department

store också. Ex bkk är full av promotions på alla möjliga ställen som kan vara sjyssta att testa på.

Kika gärna in på BUPA och andra försäkringsbolag och se vilka priser försäkringarna ligger på och kör en

kalkyl så ska du se att det löser sig.

Därmed inte sagt att jag inte är jävligt sugen på en BMW 7 serien i framtiden ;)

/SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

nä för tusan satan inte dricker jag varje dag (bara varannan)555555 nä det e bara nicket som är sådant (men den e god)

ang bmwn så blev det en engångsföreteelse (skoj ska man ha) men den lyxen kan man glömma när man blir pensionär :whistle:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Dags att uppdatera den här tråden kanske.

Själv så är jag sedan fyra dagar tillbaks i UK. Det känns ganska skönt och lusten att någonsin slå fast bopålarna för gott i Thailand har minskat ganska rejält under senare tid.

Någon annan som känner likadant?

Link to comment
Dela på andra sajter

Dags att uppdatera den här tråden kanske.

Själv så är jag sedan fyra dagar tillbaks i UK. Det känns ganska skönt och lusten att någonsin slå fast bopålarna för gott i Thailand har minskat ganska rejält under senare tid.

Någon annan som känner likadant?

Jag har ganska nyligen fått en rejäl chans att flytta tillbaka till Sverige, men jag tror ändå att vi (jag och frun) har ett bättre liv här i Thailand än vad vi skulle få i Sverige.

Just nu känns ju Thailand tveksamt, men det är en exeptionell situation som förhoppningsvis inte varar så länge till och det är kanske inte så klokt att fatta några flyttbeslut förrän det har lugnat ner sej och man ser vartåt det lutar.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...