Jump to content
IGNORERAD

Kungen=gul Drottningen=röd Möjligt?


Nisse Hult

Recommended Posts

Chattade just med en Thai kompis i Bangkok som påstod att det var problem eftersom Kungen ställde sig bakom dom gula och Drottningen bakom dom röda. Ja förklarade min ståndpunkt och sa att jag tyckte det var besynnerligt och ifrågasatte att det kunde vara sant.

Sa också att jag tyckte att kungligheterna borde stå vid sidan om politiken. Vad tror ni om detta påstående?

Ändrades av Nisse Hult
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 28
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Joints

    4

  • MaiChai

    3

  • Nisse Hult

    3

  • SatanG

    2

Mest aktiva i denna tråd

Problemet är kanske hur olika betraktare TOLKAR de kungligas olika beteenden och vad som SPEKULERAS om dom utan att för den skull ha nåon fakta bakom

Detta genererar en¨massa rykten felaktiga uppfattningar etc och däri ligger nog dom största problemen

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Chattade just med en Thai kompis i Bangkok som påstod att det var problem eftersom Kungen ställde sig bakom dom gula och Drottningen bakom dom röda. Ja förklarade min ståndpunkt och sa att jag tyckte det var besynnerligt och ifrågasatte att det kunde vara sant.

Sa också att jag tyckte att kungligheterna borde stå vid sidan om politiken. Vad tror ni om detta påstående?

Kan du inte fråga din kompis varför han har de åsikterna? Hur förklarar han att drottningen igår beökte begravningen av de döda soldaterna?

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Undrar om den svenska kungen hade deltagit när Olof Palme begravdes om han hade sympatiserat med Centerpartiet eller något annat parti?

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar om den svenska kungen hade deltagit när Olof Palme begravdes om han hade sympatiserat med Centerpartiet eller något annat parti?

Den svenske kungen saknar rösträtt och hade nog så snällt fått infinna sig om det så var Lars Ohly som varit statsminister och sedan omkommit.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Den svenske kungen saknar rösträtt och hade nog så snällt fått infinna sig om det så var Lars Ohly som varit statsminister och sedan omkommit.

Uhuuuh dagen började så fint med sol och blå himmel, och nu känns det som om att hösten redan är här.. ;)

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Är du säker på det?

Vem behöver rösträtt när man har immunitet och står över lagen? Varför bekymra sig över vad resten av packet har för problem med lagar och förordningar?

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Ryktet att Kungen är gul och drottningen e "Röd"

beror nog på att vissa kopplar ihop Thaksin med Prinsen,

och att Prinsen har mammans fulla stöd att ta över tronen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ryktet att Kungen är gul och drottningen e "Röd"

beror nog på att vissa kopplar ihop Thaksin med Prinsen,

och att Prinsen har mammans fulla stöd att ta över tronen.

Kort och koncist. :great:

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Ryktet att Kungen är gul och drottningen e "Röd"

beror nog på att vissa kopplar ihop Thaksin med Prinsen,

och att Prinsen har mammans fulla stöd att ta över tronen.

Vilket rykte da? Det gamla ryktet angaende prinsen och Thaksins affarer ar en sak. Men att Drottningen dels deltog i en PAD begravning 2008 och dels hos en soldat nu borde ge en annan indikation eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Vilket rykte?

- Jo, trådens initialfråga byggde väl på just ett rykte som någon "Thai" hade berättat om.

Därav mitt svar. Men om det ryktet har någon substans - ja det vete sjutton?

Drottningen har väl rätt att byta åsikt hon också som alla andra kvinnor när det nu känslomässigt passar att vara lite ombytlig. :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Chattade just med en Thai kompis i Bangkok som påstod att det var problem eftersom Kungen ställde sig bakom dom gula och Drottningen bakom dom röda. Ja förklarade min ståndpunkt och sa att jag tyckte det var besynnerligt och ifrågasatte att det kunde vara sant.

Sa också att jag tyckte att kungligheterna borde stå vid sidan om politiken. Vad tror ni om detta påstående?

Trodde det var tvärtom

/SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan du inte fråga din kompis varför han har de åsikterna? Hur förklarar han att drottningen igår beökte begravningen av de döda soldaterna?

Det var en hon och som jag sa "det var ett rykte hon hört". Mer vet jag tyvärr inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den svenske kungen saknar rösträtt och hade nog så snällt fått infinna sig om det så var Lars Ohly som varit statsminister och sedan omkommit.

Nja... han har rösträtt men utnyttjar den inte.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Trodde vadå var tvärtom?

Att drottningen var gul och knugen röd

/SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Ryktet att Kungen är gul och drottningen e "Röd"

beror nog på att vissa kopplar ihop Thaksin med Prinsen,

och att Prinsen har mammans fulla stöd att ta över tronen.

Låter som en helt rimlig förklaring. Hade glömt ryktet om prinsen och Thaksin. Finns ju en hel del rykten att hålla reda på så jag förlåter mig själv :)

Det var en hon och som jag sa "det var ett rykte hon hört". Mer vet jag tyvärr inte.

OK

Link to comment
Dela på andra sajter

Det absurda är ju att den här typen av diskussioner, och man hoer dem overallt, overhuvudtaget forekommer. I en fungerande demokrati, som Sveriges, är det givetvis helt ointressant om kungen är moderat eller socialdemokrat även om nog de flesta kan gissa var han har sina sympatier. En kung ska klippa band, en soldat forsvara landet mot angrepp utifrån, en polis stoppa tjuvar och en politiker jobba for landets bästa. När dessa enkla forhållningsreglerna inte gäller så blir det såhär.

Aldrig forsent till forbättring dock, jag har redan borjat träna min 4-åriga for att bli Thailands forsta look-krung premiärminister, eller president som titeln formodligen kommer vara då.

Link to comment
Dela på andra sajter

.

Aldrig forsent till forbättring dock, jag har redan borjat träna min 4-åriga for att bli Thailands forsta look-krung premiärminister, eller president som titeln formodligen kommer vara då.

Ändrades av flor

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det absurda är ju att den här typen av diskussioner, och man hoer dem overallt, overhuvudtaget forekommer. I en fungerande demokrati, som Sveriges, är det givetvis helt ointressant om kungen är moderat eller socialdemokrat även om nog de flesta kan gissa var han har sina sympatier. En kung ska klippa band, en soldat forsvara landet mot angrepp utifrån, en polis stoppa tjuvar och en politiker jobba for landets bästa. När dessa enkla forhållningsreglerna inte gäller så blir det såhär.

Aldrig forsent till forbättring dock, jag har redan borjat träna min 4-åriga for att bli Thailands forsta look-krung premiärminister, eller president som titeln formodligen kommer vara då.

Tillhör ni "rätt" klan för att vara presidentmaterial?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Aldrig forsent till forbättring dock, jag har redan borjat träna min 4-åriga for att bli Thailands forsta look-krung premiärminister, eller president som titeln formodligen kommer vara då.

Jag vet inte om jag har fått det hela om bakfoten,

men jag har tidigare fått intrycket att herr Atom med familj är muslimer i Thailand. (om jag har fel så rätta mig)

Då borde väl oddsen för att hans look-krung dotter skulle lyckas

med att få styra det Buddhistiska Thailand vara ganska små, eller hur?

Jag själv som är mer eller mindre Ateist skulle nog istället försöka få mitt ”halva” barn att välja en annan och förmodligen även lättare karriärväg i Thailand.

Annars har jag väl personligen inget motstånd till den muslimska tron, men jag anar att en och annan röstberättigad thailändare har lite svårt för muslimerna.

Lycka till med karriärvalet i alla fall.

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Jag vet inte om jag har fått det hela om bakfoten,

men jag har tidigare fått intrycket att herr Atom med familj är muslimer i Thailand.

Då borde väl oddsen för att hans look-krung dotter skulle lyckas

med att få styra det Buddhistiska Thailand vara ganska små, eller hur?

Jag själv skulle nog försöka få mitt ”halva” barn att välja en annan och förmodligen även lättare karriärväg i Thailand.

Annars har jag väl personligen inget motstånd till den muslimska tron, men jag anar att en och annan röstberättigad thailändare har lite svårt för muslimerna.

Lycka till med karriärvalet i alla fall.

Nej, Atom med familj ar inte muslimer aven om det bor an och annan i deras narhet. Min familj ar dock muslimer - angaende skaffa makten far val var dotter gora som muslimen Sonthi - dvs en militarkupp

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, Atom med familj ar inte muslimer aven om det bor an och annan i deras narhet. Min familj ar dock muslimer - angaende skaffa makten far val var dotter gora som muslimen Sonthi - dvs en militarkupp

"En kvinna vid befälet? Synnerligen otänkbart" Citat: Överste Hathi

Men det kallas ju "Amazing Thailand" så det är säkert inte omöjligt...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Där ser man.

jag blandade ihop religionskorten.

Bra att jag fick ett svar på hur det förhöll sig.

Då ökar säkert chanserna till att Atoms dotter en dag kommer att styra Thailand.

Girl Power ! :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...