Jump to content
IGNORERAD

Abbhisits koalitionspartners kräver nyval tidigare


Serath

Bör Thailand ha nyval snarast?  

78 röster

  1. 1. Bör Thailand ha nyval snarast?

    • JA
      52
    • NEJ
      18
    • Vet inte
      8


Recommended Posts

Minor parties want charter changes and poll held sooner

Junior coalition parties have told Prime Minister Abhisit Vejjajiva to amend the charter and dissolve the House much sooner than nine months - or they would pull out of the government, sources from the parties said yesterday.

http://www.nationmultimedia.com/home/2010/04/12/politics/Minor-parties-want-charter-changes-and-poll-held-s-30127052.html

Frågan är vem vinner på ett nyval inom snar framtid?

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 201
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andersbangkok

    29

  • noBuzz

    25

  • Serath

    17

  • MaiChai

    13

Mest aktiva i denna tråd

Knappast överraskande, det är nu dax för alla politiker att se om sitt egna hus, och det bästa sättet att göra detta är att hålla med alla.

På detta vis kan man efter valet i vanligt Thailändsk ordning gå i koalition med de som verkar ta makten och på detta sätt kunna fortsätta med sin politikerkarriär, allt i eget intresse, inget i Thailands intresse.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Något val ska man inte hålla medan det fortfarande är starka och upprörda känslor som svallar ute i landet.

Först behövs det lugn och ro, därefter kan man lugnt och sansat gå till val.

Ett val, vars resultat förhoppningsvis respekteras av samtliga utan några större efterdyningar.

Men som sagt, först lugn och ro. Det borde vara det som de behöver först och främst i det här läget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Tack gode gud om några politiker har vett och mod nog att föredra ett nyval före forsatt våld.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har ju spekulerats i att småpartierna i regeringen inte har tillräckligt med pengar i kassan för att ha råd med ett val nu och därför tidigare iallafall varit emot förslaget.

Det koalitionsparti som förmodligen är mest emot nyval är nog BJT. Newin skulle förmodligen vara den sista att bjudas in till en eventuell röd koalition och förmodligen bara om det var absolut nödvändigt.

Vid ett riktigt snabbt nyval så tror jag faktiskt Demokraterna gynnas på grund av den senaste veckans händelser som traditionellt gynnar den som sitter vid makten.

Sen vet jag inte riktigt var PT står, det lär väl bli slagsmål om vem som ska vara högsta hönset, Chavalit, Chalerm och ett par andra vill nog gärna vara PM i det partiet.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kanske är den bästa vägen ut ur den rådande situationen trots allt.

De Röda når ett av sina mål, det nyval som de krävt.

Abhisit (Gula) "tvingas" utlysa nyval, och har därmed inte visat sig svaga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det kanske är den bästa vägen ut ur den rådande situationen trots allt.

De Röda når ett av sina mål, det nyval som de krävt.

Abhisit (Gula) "tvingas" utlysa nyval, och har därmed inte visat sig svaga.

Hej

Helt rätt med en förhandlingslösning om tid för ett nyval som båda sidor kan acceptera.

Ingen viker ju ner sig och om man inte vill öka antalet döda med hundratals människor så måste dom enas om nyval.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag röstade "ja", eftersom det kanske skjuter upp omfattande blodspillan i Thailand några år.

Är tyvärr väldigt orolig inför framtiden här. :(

Link to comment
Dela på andra sajter

Oavsett vem som vinner, hoppas dom får egen majoritet eller med så få partier som möjligt. Koalitionsregeringar är ju oftast uddlösa och dom gör inget mer än att sitta av sin tid och käbblar istället för att genomföra förändringar till det positiva för thailands befolkning. Gäller både dom röda i norr samt muslimerna i söder som och också är en politisk bomb som snart kan brisera igen (Vilket det varit tyst om länge men antar det kokar under ytan).

Kommer behövas en stabil regering när kungen dör.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Jag röstatde också ja; bara för att det inte skall bli mer blodspillan. Inledningsvis måste man ju utlysa nyvalet och därefter se till att detta genomförs på ett korrekt sätt. Detta lär ta sin tid..

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

nobuzz och Tallviking ni får väl börja söka efter någon ny diktatur.

Moo

Nu är du allt totalt ute och cyklar, Igen !!

Vi vill ha demokrati till skillnad från de röda som driver igenom ett hatvälde som inte har mycket med demokrati att göra

Lag och rätt, ordning och reda är små detaljer som man förknippar med ett demokratiskt land. Knappast det Thailand de röda kämpar för just nu !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Oavsett vem som vinner, hoppas dom får egen majoritet eller med så få partier som möjligt. Koalitionsregeringar är ju oftast uddlösa och dom gör inget mer än att sitta av sin tid och käbblar istället för att genomföra förändringar till det positiva för thailands befolkning. Gäller både dom röda i norr samt muslimerna i söder som och också är en politisk bomb som snart kan brisera igen (Vilket det varit tyst om länge men antar det kokar under ytan).

Kommer behövas en stabil regering när kungen dör.

Det lugnade ner sig rätt rejält där nere efter att Thaksin försvann !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

För att vara nästan övertydlig...man måste vara mindre bemedlad om man tror att jag skulle vara för ett blodbad.

Jag håller PA (piss Ants) ansvariga för det som hände igår. Inte bara för att det hände just igår utan hela den upptrappning mot våld som ledde fram till detta.

Det är av det skälet jag tycker ett nyval kanske kan hjälpa även om det i hjärtat känns fel då det är så odemokratiskt att dom som förespråkar det borde skämmas.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

För att vara nästan övertydlig...man måste vara mindre bemedlad om man tror att jag skulle vara för ett blodbad.

Vad har pengar med saken att göra?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking du är en kappan efter vinden typ snart tycker du väl att nyval är en bra ide.

Moo

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad har pengar med saken att göra?

Tror han syftade på det man har mellan öronen, en del kanske inte har alla knivarna i bestickslådan...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

nobuzz och Tallviking ni får väl börja söka efter någon ny diktatur.

Moo.

Det är uppenbart att det är mycket du inte vet.

Däribland att jag kommer från en familj som faktiskt har flytt diktatur en gång.

Min morfar satt 5 år i fängelse under Hitler. För att ha spridit anti-nazistisk propaganda.

Och sedan 6 år till, under ryssarna, för att ha spridit anti-kommunistisk propaganda.

Min familj var inte direkt älskad av regimen och därför flydde mamma 1968, när ryssen kom.

När jag bara var 1 år.

Jag var sedan tillbaka och hälsade på morfar innan han dog, som turist under annat pass ( lite

som din hjälte faktiskt smile.gif ), under mina tonår och upplevde då både diktatur och frihetskamp.

Så, jo tack.. jag känner kanske fortfarande igen en diktatur om jag ser en.

Och har inga större önskemål att uppleva en sådan igen.

Men tack för din välvilja och omtanke om en trivsam tillvaro.

Fast innerst inne gissar jag att du vill mig illa. Frihets och åsiktsälskare där. wink.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Tur att inte din Morfar behöver se vad du skriver eller höra på dig när du försvarar diktaturen i Thailand.

Moo

Link to comment
Dela på andra sajter

rösta på nyval såklart, enda sättet att lugna ner läget. Om det hjälper Thailand på längre sikt vet ingen.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

En köpt mob på några tusen, finansierad av kapitalistiska intressen, skall diktera villkoren för den politiska utvecklingen i ett land med 65 miljoner invånare. Hallå eller???

Hade inte Thailand varit buddistisk hade man redan avrättat ledarna och finasiärerna och permanent förpassat mobben till fängsligt förvar.

Dags för rödskjortorna att åka hem till byarna innan de biter i gräset så blodet stänker. Hur dum kan man bli egentligen?

/Siamkap, som börjar tröttna på tramserierna

Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

En köpt mob på några tusen, finansierad av kapitalistiska intressen, skall diktera villkoren för den politiska utvecklingen i ett land med 65 miljoner invånare. Hallå eller???

Hade inte Thailand varit buddistisk hade man redan avrättat ledarna och finasiärerna och permanent förpassat mobben till fängsligt förvar.

Dags för rödskjortorna att åka hem till byarna innan de biter i gräset så blodet stänker. Hur dum kan man bli egentligen?

/Siamkap, som börjar tröttna på tramserierna

Så dåligt formulerat som bara en inskränkt och trött person kan prestera.Somna om och gör om rätt istället...

Tycker att dina argument är dom mest infantila som har skrivits på detta forum. Bor du i Sverige..Stanna där för alltid. Bor du i Thailand, flytta hem och ta dina facistiska tankar med dig hem till Svedala.

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...